Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvilken tv-serie er kanskje tidenes beste
Days of Our Lives - 1,02%
The Simpsons - 57,38%
Friends - 23,57%
Cheers - 2,25%
ER - 0,82%
Bonanza - 5,12%
Beverly Hills, 90210 - 1,02%
Lassie - 1,23%
Mash - 4,10%
Baywatch - 3,48%
Stemmegivere: 488. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  133 11935
Heyhey!

Tenkte å lage en kåring av tidenes beste tv-serie, og ja jeg vet det sikkert er mange som føler at det er en del som ikke er med her, det kan også være noen jeg har glemt. Beklager for det.

Personlig er jeg en kjempefan av tv serier, mest komedie, men i det siste har det kommet mange gode dramaserier som har falt i smak.

Dessverre har jeg valgt og utelate disse, enkelt og greit fordi det måtte settes noen kriterier for å stå igjen med bare 10 stykk. (Bare 10 fordi det er maks på dette forumet).

Jeg har utelukket bl.a serier som har masse sidesprang, som Star Trek og Zorro

Kriterier:
1. Publikumssuksess
2. Har blitt vist på norsk tv, eller vises fremdeles (veldig få)
3. Må ha holdt på i mange år (ca 10 år)
4. glemte jeg publikumssuksess+
5. nei jeg gjorde ikke det...

Håper kåringen faller i smak og stem med hjertet!
Men...

Hvor er Hotel Cæsar?
Sist endret av esl; 8. mai 2007 kl. 20:39.
Friends må vel være den beste serien som noen gang har blitt vist... Og de klarte å gi seg før den døde og blei "whatever"- serie.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Av mangel på (mye) bedre alternativer så stemte jeg på Baywatch. Var tider da man var liten (k*t) gutt og så på Pamela og Baywatch.

Det var gode gamle dager det.
Tror jeg kan nevne over hundre serier som er bedre enn for eksempel Days of Our Lives. U Phail!
Vet ingenting
Dårlige titler på pollen. Det er endel serier som må merke seg som Futurama, Hotel Cæsar, Family Guy (ikke minst)
Usaklig poll. Twin Peaks mangler jo! Og Oz!

Hvis du først skal gjøre en slik kåring bør du gjøre det skikkelig og først ha en nominasjonsrunde (selv om Prison Break og Heroes hadde fått alle stemmene uansett). For øvrig så er det helt latterlige krav du stiller. Må ha gått i ti år? Jeg ser mer på det som en ulempe enn en fordel.
Sist endret av mongeland; 8. mai 2007 kl. 20:59.
What? Ingen som har stemt Bonanza? Beste western-serie ever. My ten bucks til den.
Det må være Simpsons uten tvil!
Min stemme går til Twin Peaks!(som ikke er der.. -.-)
Min stemme hadde gått til, dersom de var der, enten The Wire, The Sopranos, Babylon 5, Farscape, Deadwood eller Twin Peaks, men med de begrensningene som er lagt her velger jeg å stemme på Pompel & Pilt, vent litt, den var heller ikke her. Da lar jeg heller bare være ...
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Her er det vel strengt tatt ingen av seriene som er verdt en stemme, rimelig labert utvalg spør du meg. Rart du ikke har tatt med Hotell Cæsar.

|fatman|: Skjer med at du glemmer House?!
Sist endret av m0b; 8. mai 2007 kl. 21:03.
Enig med m0b
Jeg boikotter enhver TV-avstemming som ikke har Buffy som alternativ.
Trådstarter
visste det ville komme opp andre navn som ikke var tatt med og at det skulle komme kritikk til denne kåringen, men hvis du feks synes at days of our lives ikke tilhører på lista, eller at hotel cæsar burde vært der, vil dere ikke bli hørt

skammelig raskt folk svarer på dette forumet, marqido jeg er enig med deg om at family guy og futurama burde vært med, men håper du er enig med meg om begge seriene ikke er like kjent og like store som bla friends og the simpsons, pluss hvis jeg skulle tatt med bare gode serier så hadde vi fått opp mange andre serier som helt klart er større enn de igjen og ville presset dem vekk fra de 10 nominerte. tro meg de var på lista mi... selv ville jeg hatt that 70's show, heroes og smallville på lista, men grensen måtte gå et sted for å bare komme fram til 10 stykk
Du får sjekke bedre etter om du skal komme med slike spørsmål!!

Hvor er seinfeld?

Hvor er That 70's show?

Hvor er Macgyver?

Hvor er 24?

Hvor er My name is Earl?
Disse ligger langt oppe på listefeber: http://lister.vg.no/?do=show&id=675
Sist endret av Pheromone; 8. mai 2007 kl. 21:15. Grunn: feil
Eller hva med Dallas? Det oppfyller samtlige av kriteriene, og er en av de største publikumssuksessene gjennom tidene.
Hvor er LOST?

Hvor er Prison Break?

Hvor er 24?

Hvor er Alias?

Hvor er CSI?

Alle de virkelige STORE seriene er jo ikke der
En "seriøs" slik liste burde i alle fall inneholde noen av følgende: CSI, Band of Brothers, Six Feet Under, Sopranos, Twin Peaks, Seinfeld, 24, Friends (?), That 70s Show og The Simpsons, kanskje til og med Dexter?

Et minstekrav burde i alle fall være at serien gjør noe forholdsvis NYTT eller var først ute med noe, ikke bare at de har gått i 20 sesonger fordi de drar akkurat nok seere til at de som holder på pengesekken finner det for godt å drive dem.
Sist endret av mongeland; 8. mai 2007 kl. 21:26.
"The Bold and the Beautiful" er jo en sikker vinner!
Days of our lifes <3
*flau*
Beverly Hills, 90210 FTW! Denne serien har alt, jeg får totalflashback til 90-tallet hver gang av stilene, og alle sammen har en fantastisk evne til å skape spenning i hver eneste episode! DO WANT!
7th Heaven<3 10hi
Hva, ingen som har stemt på Cheers? En av tidenes kosligste serier. Selv stemte jeg på Simpsons, men det sier seg selv.


Making your way in the world today takes everything you got
Taking a break from all your worries showing it will help a lot
Wouldn't you like to get away?
Sometimes you want to go where everybody knows your name
And they're always glad you came
You want to be where you can see
Troubles are all the same
You want to go where everybody knows your name
You want to go where people know
People are all the same
You want to go where everybody knows your name.
Ser det er mange som sutrer over at de nyeste seriene ikke er i listen, og at det stilles krav til over 10års TV-tid, så hvor i helvete ble det av Fresh Prince of Bel-Air?

Kan ikke telle på to hender over hvor mange ganger jeg har savnet den serien!

Av de som er listet står jeg mellom Simpsons og Cheers, og jeg tror nok valget faller på Homer og Bart.
Sitat av BlodVold
Hva, ingen som har stemt på Cheers? En av tidenes kosligste serier. Selv stemte jeg på Simpsons, men det sier seg selv.


Making your way in the world today takes everything you got
Taking a break from all your worries showing it will help a lot
Wouldn't you like to get away?
Sometimes you want to go where everybody knows your name
And they're always glad you came
You want to be where you can see
Troubles are all the same
You want to go where everybody knows your name
You want to go where people know
People are all the same
You want to go where everybody knows your name.
Vis hele sitatet...

å joda, Cheers
Sitat av DonTomaso
Jeg boikotter enhver TV-avstemming som ikke har Buffy som alternativ.
Vis hele sitatet...
håhå! Sarah Michelle Gellar på sitt beste!
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av simdal
Hvor er LOST?

Hvor er Prison Break?

Hvor er 24?

Hvor er Alias?

Hvor er CSI?

Alle de virkelige STORE seriene er jo ikke der
Vis hele sitatet...
Helt enig i att de store ikke er der. Stemte simpson for det er det beste av de som var der.
Du har med de to 60-talls klassikerne Bonanza og Lassie, men klarer og glemme SKIPPY!?
Den morsomme kengeruen er like koselig hver gang.

Men, ut i fra alternativene går jeg for The Simpons, og for og sette inn en 2. Plass går jeg for F.R.I.E.N.D.S.
Som sagt, så mangler det mange tv-show på listen din, menmen.
Sitat av DonTomaso
Jeg boikotter enhver TV-avstemming som ikke har Buffy som alternativ.
Vis hele sitatet...
Totally agree!

Menne, hvorfor ikke mekke en ekstern poll? Er liksom lite vits i en brukerundeersøkelse der du skal svare på hva som er ditt foretrukne produkt, viss du får to svaralternativer og det eksisterer 25000 produkter innenfor emnet der er snakk om.

Se for deg du er i en butikk og det kommer en kunderådgiver (eller what ever). Han tar deg inn på ett siderom der det ligger tre bananer på ett bord. Han sier: Ut fra disse 3 bananer skal du plukke ut den fineste bananen i kolonialen min.

Dette er forsåvidt greit viss han er hundre prosent sikker på att de 3 bananene på bordet er de peneste i butikken. Men hvorfor ikke bare ta med seg kunden ut i butikken å vise alle bananene? Hvorfor ikke bare gi folka her inne link til en side der dem kan stemme på alle tvseriene?
Sist endret av eXpergefacio; 8. mai 2007 kl. 22:31.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hurr, du har laget en avstemning og bare nevnt et par serier som er halvveis verdt å se på?

Hvor faen er Firefly!? Dexter, Dead Like Me, Lost, Heroes, South Park, Family Guy, American Dad, Futurama, Oz, The Sopranos? Jeeez
Hvor er Hercules, Xena og Robin Hood seriene som gikk på TV3 på 90-tallet.
Det eneste jeg vil stemme på på den lista der er simpsons, men gidder ikke fordi jeg vil ha bedre alternativer.
Hvor i h***** er FAMILY GUY???

Men av det som står der må det være The Simpsons
Sist endret av zipp; 8. mai 2007 kl. 22:33.
Du må jo ha med Stargate SG-1, ingenting slår jo det! Eller du kan kalle det Stargate, og ta med både Stargate SG-1 og Stargate Atlantis...
Sitat av chouse
Vis hele sitatet...
Beste serien noen gang!
Sist endret av Kukhaar; 8. mai 2007 kl. 22:37.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Savner A-team, Airwolf og Knight Rider. Men igjen, hadde du nevnt de tre hadde jeg slitt hardt med å velge én favoritt.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Savner the Wire... Ingen over, ingen ved siden, ingen i et par mils omkrets .

Av de på listen er the Simpsons best, men du kan ikke ha en sånn liste uten the Wire.
Hvor er Malcolm i midten?
Sitat av Silhouette
Hvor er Malcolm i midten?
Vis hele sitatet...
Det er en genial serie!
Noen som gidder å mekke en ny tråd/poll med skikkelige serier?
Var en artig ide, men litt sært utført.
One of the good guys
2rs1's Avatar
hva med (om crew/admins tillater) å mekke en tråd hvor folk foreslår serier, ingen får nevne fler enn en/to, tråden blir gående en uke. en tar ansvar og regner ut top ti og det votes. evt. at det kjøres et cupsystem for moro skyld

hadde nå vært enklere enn at det skal lages en ny tråd hvor det igjen blir samme diskusjonen om hvorfor serien min ikke er med.
kanskje lese kriteriene for å være med...kun plass til 10 stykker og de skal ha godt over 10år.
Bare en person som har nevnt MacGyver? Jeg er dypt skuffet.
Scrubs for faen...
Jeg skjønner ikke hvorfor det absolutt skal være et kvalitetskrav at serien har gått over 10 år. Veldig få serier klarer å holde det samme nivået over lang tid og i mange tilfeller er det klart bedre å sette en sluttdato fremfor å dra ut alt i det lengste helt til serien kanselleres pga dårlige seertall, gjerne uten at publikum får en ordentlig slutt.

Forøvrig syns jeg lista virker tilfeldig satt sammen og at enkelte av seriene som er plukket ut er direkte dårlige.
Hvor er Macgyver?
Vis hele sitatet...
Ja, hvor faen er MacGyver. Han er mitt største idol gjennom tidenen, og det er ingen serie jeg vært mer opphengt. Det at det er så få som har nemnt MacGyver er slående. Direkte skuffet..

Utenom det - Mottok The Simpsons min stemme.
Trådstarter
hadde en hælvetes liste med navn som: family guy, heroes, scrubs, macgyver, skippy, star trek, south park, x-files, csi, seinfeld, a-team, zorro, that 70's show, sopranos, stargate, mange mange til

ingen av disse oppfylte kravene for en klassiker, og en tv-serie som har blitt vist i mange år, hadde skulle vi tatt en ny kåring om la oss si 10 år, ville mest sannsynlig mange av disse kommet med i den, men sånn er det altså ikke for denne kåringen.

serier som feks: band of brothers regner jeg ikke som en tv serie...

hadde jeg kunne satt opp flere enn 10 alternativer ville nok flere vært fornøyde...

onkl - The Fresh Prince of Bel-Air er 6 sesonger så ikke kom her å si at den oppfyller krava...

max-mekka - sorry den ville nok vært vurdert
Sivertaas - hadde aldri hørt om serien en gang, men den hadde nok vært sterk vurdert

til dere som foreslår andre serier, ikke si at jeg har glemt de med mindre de har hatt ca.200 episoder bak seg og fremdeles ikke står der...

så har det seg også sånn at på dette forumet er gjennomsnittsalderen 15 (tror jeg.. :S) så ingen av dere husker de gode gamle serierene som er på lista. ikke foreslå serier som dere synes er gode og begynte å vise for noen år siden...

Personlig ville nok prison break, heroes, scrubs og smallville vært på min liste, men så har det seg slik at man må være objektiv hvis man skal lage en sånn liste...
Sitat av n1ce

så har det seg også sånn at på dette forumet er gjennomsnittsalderen 15 (tror jeg.. :S) så ingen av dere husker de gode gamle serierene som er på lista.
Vis hele sitatet...
hehe... er litt eldre enn det, men husker godt M-A-S-H og bonanza Genialt. Og skippy er jo en klassiker da.
Sist endret av bendiks; 9. mai 2007 kl. 18:32.
Du har glemt mange av de populære som Family Guy, American Dad og Hotel Cæsar. De er mine favoritter. Kongen av Queens også. Av de du ramset opp er Bonanza og The Simpsons meget bra.
Sitat av n1ce
hadde en hælvetes liste med navn som: family guy, heroes, scrubs, macgyver, skippy, star trek, south park, x-files, csi, seinfeld, a-team, zorro, that 70's show, sopranos, stargate, mange mange til

ingen av disse oppfylte kravene for en klassiker, og en tv-serie som har blitt vist i mange år, hadde skulle vi tatt en ny kåring om la oss si 10 år, ville mest sannsynlig mange av disse kommet med i den, men sånn er det altså ikke for denne kåringen...
Vis hele sitatet...
Bullshit. Det er et latterlig krav at en TV-serie "må" ha minimum 200 episoder bak seg for å kunne telle som en klassiker. F.eks. Twin Peaks, hvor mange som er rundt 30+ år i dag tror du anser den for å være en klassiker? Jeg vil også påstå at både South Park og CSI er klassikere, selv om de fremdeles går.

ALLE, og jeg gjentar ALLE serier som kjører over så mange sesonger/år som du setter som krav er enten så generiske eller utvannet i handling at du kan hoppe over en hel sesong uten å ha gått glipp av noe (f.eks. da TVNorge hoppet sju år frem i tid i Glamour eller hva det var), og det er vel strengt tatt ikke et kvalitetstegn? Ser ut som om det du vil frem til ikke er "Tidenes beste TV-serie", men "Tidenes mest populære serie som har gått i alt for mange sesonger".