Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 741
Hver gang jeg tar ut en cd/dvd i opensuse 10.2 så blir skrivebordet helt ødelagt. Ikonene blir borte, kan ikke starte noe via skrive borde (høyreklikke) , kan bare starte ting med meny linjen.

Noen som vet hva som kan gjøres?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du kan prøve å ta vekk cdrom-eininga fra skrivebordet.

Eg har ikkje hatt problemet du beskriver, med SuSE 10.2...
Når du løser ut dreven, da trykker du bare på eject-knappen på drevet eller? Prøv å løse den ut via terminal, ved å skrive eject. Evt. kan du prøve å umounte dreven først, ved å skrive umount /media/cdromx som root (x byttes ut med hva som passer). Hvis du kjører gnome, kan du prøve å "gjenopprette" desktopen ved å skrive killall gnome-panel.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Arath.inc's Avatar
Trådstarter
Jeg fant ut en måte å løse ut dvd-stasjonen uten å kræsje hele gnome skrivebordet. Høyreklikket på cd ikonet på skrivebordet deretter eject. Vanskligere enn det var det ikke.

Rart at det tok meg så lang tid å finne ut den sikre metoden.
Sitat av Arath.inc
Jeg fant ut en måte å løse ut dvd-stasjonen uten å kræsje hele gnome skrivebordet. Høyreklikket på cd ikonet på skrivebordet deretter eject. Vanskligere enn det var det ikke.
Vis hele sitatet...
Håper du rapporterte denne buggen. Jeg har også en maskin som kjører OpenSUSE 10.2 og jeg har ALDRI hørt om denne feilen, ei heller sett den.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tror det var noe tull jeg klarte å gjøre den gangen, siden nå henger den seg ikke. Fungerer fint å ta inn og ut av dvd-stasjonen.