Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2089
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lurer på om det å bruke attentin fast 50mg daglig kan føre til muskelsvin?
Trener 4 dager i uken og spiser greit på medisinen, men leser ofte om muskelsvin på folk som bruker amfetamin. Attentin er jo amfetamin i ren form. Har ikke merket noe til muskelsvin enda men føler meg tørr i kroppen uansett hvor mye jeg drikker.
Prøver å drikke minst 3 liter vann om dagen og en flaske med aloveravel som er en god hydrerenderikk. Vet noen her om det er blitt gjort forskning på testosteronproduksjon hos pasienter som bruker attentin? Får man normalt lavere testoproduksjon av amfetaminer? Takk på forhånd for svar
Du trenger ikke å bekymre deg for dette hvis du tar terapautiske doser. Speedfreaks overgår de dosene ganske kraftig.

Hvordan har vekta di vært de siste ukene/månedene da?
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lurer på om det å bruke attentin fast 50mg daglig kan føre til muskelsvin?
Trener 4 dager i uken og spiser greit på medisinen, men leser ofte om muskelsvin på folk som bruker amfetamin. Attentin er jo amfetamin i ren form. Har ikke merket noe til muskelsvin enda men føler meg tørr i kroppen uansett hvor mye jeg drikker.
Prøver å drikke minst 3 liter vann om dagen og en flaske med aloveravel som er en god hydrerenderikk. Vet noen her om det er blitt gjort forskning på testosteronproduksjon hos pasienter som bruker attentin? Får man normalt lavere testoproduksjon av amfetaminer? Takk på forhånd for svar
Vis hele sitatet...
Jeg så en dokumentar for litt siden om ADHD medisin (tror det var ritalin) i England og der hadde de som brukte medisin ca 2% lavere høyde så noe påvirker det.
Men om du sover å spiser som normalt så skal du ikke MISTE muskler selv om du bruker attentin.
Har du forsøkt å rette dine spørsmål mot adhd Norge eller treningsforum? Jeg kan se for meg at noen der sitter med god informasjon til deg.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Du trenger ikke å bekymre deg for dette hvis du tar terapautiske doser. Speedfreaks overgår de dosene ganske kraftig.

Hvordan har vekta di vært de siste ukene/månedene da?
Vis hele sitatet...
Vekten er stabil på ca 105kg trener mye og spiser Sundt.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg så en dokumentar for litt siden om ADHD medisin (tror det var ritalin) i England og der hadde de som brukte medisin ca 2% lavere høyde så noe påvirker det.
Men om du sover å spiser som normalt så skal du ikke MISTE muskler selv om du bruker attentin.
Vis hele sitatet...
Ok skal lese om dette. Men er nok ikke bra å bruke i oppveksten. Jeg begynte etter fylte 24år så er heldigvis ferdig utvokst.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Jerna Vis innlegg
Har du forsøkt å rette dine spørsmål mot adhd Norge eller treningsforum? Jeg kan se for meg at noen der sitter med god informasjon til deg.
Vis hele sitatet...
Skal kontakte dem
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vekten er stabil på ca 105kg trener mye og spiser Sundt.
Vis hele sitatet...
Hvis du er natty så er du genetisk velsignet, så sant du ikke sitter på >35% kroppsfett.

Det er først i større doser på amfetamin man kan se at det tærer på musklene.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Av nysgjerrighet, får du såpass høye doser for adhd av lege?
I følge kalkulator tilsvarer det en dose på 170mg aduvanz, noe som er rimelig høyt over anbefalt dagsdose.

Bruker selv 50mg aduvanz om morningen og fyller på med 5mg attentin formiddag ved behov, litt avhengig av forskjellige faktorer. 50mg hørtes veldig mye ut.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Av nysgjerrighet, får du såpass høye doser for adhd av lege?
I følge kalkulator tilsvarer det en dose på 170mg aduvanz, noe som er rimelig høyt over anbefalt dagsdose.

Bruker selv 50mg aduvanz om morningen og fyller på med 5mg attentin formiddag ved behov, litt avhengig av forskjellige faktorer. 50mg hørtes veldig mye ut.
Vis hele sitatet...
Veldig enig!

50 mg ren dextroamfetamin er en "speedfreaker-dose". Det er omtrent så mye en får i seg ved å innta 150-200 mg med middelmådig makka.

Ikke rart muskelene fortærer når metabolismen skyter i været med sånne doseringer. Jeg tror du må enten redusere dosen i samråd med legen eller spise mer mat selv om du ikke føler deg sulten.

Har lest om amfetamin og testosteron for lenge siden og mener å huske at innvirkningen er ganske minimal.
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Veldig enig!

50 mg ren dextroamfetamin er en "speedfreaker-dose". Det er omtrent så mye en får i seg ved å innta 150-200 mg med middelmådig makka.

Ikke rart muskelene fortærer når metabolismen skyter i været med sånne doseringer. Jeg tror du må enten redusere dosen i samråd med legen eller spise mer mat selv om du ikke føler deg sulten.

Har lest om amfetamin og testosteron for lenge siden og mener å huske at innvirkningen er ganske minimal.
Vis hele sitatet...
Var borti en speedfrik som før brukte bol å speed, å han fikk skikkelig stygge muskler.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Av nysgjerrighet, får du såpass høye doser for adhd av lege?
I følge kalkulator tilsvarer det en dose på 170mg aduvanz, noe som er rimelig høyt over anbefalt dagsdose.

Bruker selv 50mg aduvanz om morningen og fyller på med 5mg attentin formiddag ved behov, litt avhengig av forskjellige faktorer. 50mg hørtes veldig mye ut.
Vis hele sitatet...
Ja får 50mg attentin om dagen har fått det siden 2018. Har ei venninne som går på 65mg attentin dageligt. Maxdosen på attentin er vist 50mg dagligt, men i enkelte tilfeller kan legen gi ut noe høyere fikk hun beskjed på.
Har på ingen måte merket noe til muskelsvin enda men er bare nysgjerrig på dette pga leser at amfetamin fører til muskelsvin.
Jeg er 105kg og trener med 8×8 på 110kg i benken. Men er bekymret for om medisineringen vil føre til muskelsvin på sikt.