Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3489
Hei!


Drev å ladet Macen min istad, og klarte å helle litt vann på laderen, øverst, mens den sto inn. Er snakk om lite. Tørket med engang. Laderen både ser og føles tørr ut nå, og når den lader normalt når jeg plugger inn nå. Det er vel et godt tegn?

Kan den da brukes? Kan vel ikke ha kommet vann INNI laderen?

Er snakk om en slik lader: https://cdon.no/elektronikk/kompatib...o-16-p81093300
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Totalt uproblematisk. Dei er rimelig tette.
Sitat av Buljong Vis innlegg
Hei!


Drev å ladet Macen min istad, og klarte å helle litt vann på laderen, øverst, mens den sto inn. Er snakk om lite. Tørket med engang. Laderen både ser og føles tørr ut nå, og når den lader normalt når jeg plugger inn nå. Det er vel et godt tegn?

Kan den da brukes? Kan vel ikke ha kommet vann INNI laderen?

Er snakk om en slik lader: https://cdon.no/elektronikk/kompatib...o-16-p81093300
Vis hele sitatet...
Ahh ok, takker for svar.

Men selv en MacBook lader kan vel bli skadet av vann? Vi snakker da om store mengder kanskje? Og hvor den ikke lyser grønn når man plugger inn?
Som vidarlo sier er disse nokså tette. Jeg ville vært mer bekymret hvis du hadde senket laderen ned i et kar med vann.
Sitat av slurv Vis innlegg
Som vidarlo sier er disse nokså tette. Jeg ville vært mer bekymret hvis du hadde senket laderen ned i et kar med vann.
Vis hele sitatet...
Skal sies at disse ladere har enkelte smutthull hvor det kan komme vann, så helt safe er man aldri. Men vil tro alt går bra om den lader.
Ikke bare er de ganske tette, men det meste elektronikk idag er også sprayet med et tynt gjennomsiktig lag som gjør fuktighet til et ikke-problem (til en viss grad da tykkere lag gir bedre vannbestandighet men øker varmeisolasjonen og forhindrer komponentene ifra å gi fra seg varmen de produserer). Hvis du merker at sikringen går når du bruker laderen så kan du heller være bekymret..