Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3827
Jeg har en pc som jeg ikke helt klarer å finne ut av hva problemet kan være.

Hvis jeg bruker den nå og skrur den av og lar den være avslått i over flere timer så får jeg enten blue screen når jeg skrur den på igjen eller så kommer kun asus boot logoen opp og så skrur den seg av igjen.

Dette skjer kun når pc'en har vært avslått over en lengre periode. Det sker altså ikke hvis jeg bruker den, skrur den av og så skrur den på igjen innen noen få timer.

Jeg har nettopp gjort en full wipe av alt på pc'en og installert windows 10 på nytt, virket som den funket helt fint igår, men til morningen idag så var problemet tilbake, skrudde den på kom opp til asus boot logoen og så skrudde den seg av igjen, etterpå funket den helt fint.

Er jeg helt ute å kjører hvis jeg tenker at det kan ha noe med Cmos batteriet å gjøre? Mtp at det kun skjer etter at den har stått avslått over en lengre periode? Eller er det mer sansynlig at det kan ha noe med Ram'en å gjøre?
Høres for meg ut som det kan være dårlig kontakt ett eller annet sted, passer bra med at det noe som kommer og går, eneste som for meg til å tenke at det kan være noe annet, er at dårlig kontakt pleier å bli dårligere når det blir varmt i forbindelse med bruk.
Trådstarter
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Høres for meg ut som det kan være dårlig kontakt ett eller annet sted, passer bra med at det noe som kommer og går, eneste som for meg til å tenke at det kan være noe annet, er at dårlig kontakt pleier å bli dårligere når det blir varmt i forbindelse med bruk.
Vis hele sitatet...
Det som er greia er at det kun skjer etter at pc'en har vært slått av over en lengre periode.

Og får kun Bluescreen eller at den slår seg av igjen med en gang, når jeg starter den.

Skjer aldri når pc'en er i bruk, eller om jeg skrur den av og på innen en viss tid
Har du prøvd å ta ut ett og ett ram kort? Ofte at minne-feil fucker opp systemet
Sist endret av syrebiten; 20. november 2021 kl. 03:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av syrebiten Vis innlegg
Har du prøvd å ta ut ett og ett ram kort? Ofte at minne-feil fucker opp systemet
Vis hele sitatet...
Tror du ikke det ville skjedd rimelig ofte hvis det var ram?

Dette skjer som sagt kun etter at pc'en har vært av i mange timer.


Hatt ram feil før og da skjedde dette ofte, uavhengig av om pc'en hadde vært avslått lenge eller kun få minutter
Sist endret av Layzer; 20. november 2021 kl. 09:52.