Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4308
Må være gratis, og lett å bruke! Til win11. Vil ha et program hvor man lett kan velge å merke allt mellom punkt A og B, hvis du skjønner? Testa premiere,pinnacle studio, men dem blir altfor tunge til det bruket jeg skal bruke det til
Sist endret av freakeren; 24. oktober 2021 kl. 23:16.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg liker Shotcut til helt basic klipping av video, og eksport som ser fornuftig ut.
Sist endret av robhol; 24. oktober 2021 kl. 23:30.
Trådstarter
6 1
Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg liker Shotcut til helt basic klipping av video, og eksport som ser fornuftig ut.
Vis hele sitatet...
Akkurat testa shocut.. Fant ikke A og B funksjonen for "merke allt mellom a og b" Ellers virka det som et veldig lett og fint program

Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Vis hele sitatet...
*sjekke*

Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Vis hele sitatet...
nightly build er det beta,demo liksom? til alle platformer så virker jo lovende
Sist endret av freakeren; 24. oktober 2021 kl. 23:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis det kun dreier seg om enkle ting som trimming o.l. så har den innebygde Bilder appen i
Windows disse funksjonene.
Trådstarter
6 1
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hvis det kun dreier seg om enkle ting som trimming o.l. så har den innebygde Bilder appen i
Windows disse funksjonene.
Vis hele sitatet...
Jeg skal klippe ut diver klipp fra diverse filmer liksom... da trenger jeg den A til B markerings funksjonen...finnes den i shotcut?
Sitat av freakeren Vis innlegg
Jeg skal klippe ut diver klipp fra diverse filmer liksom... da trenger jeg den A til B markerings funksjonen...finnes den i shotcut?
Vis hele sitatet...
Ja, og det fungerer veldig greit til dette formålet.
Sitat av freakeren Vis innlegg
Jeg skal klippe ut diver klipp fra diverse filmer liksom... da trenger jeg den A til B markerings funksjonen...finnes den i shotcut?
Vis hele sitatet...
Det er litt klønete.
For å gjøre trimme funksjonen tilgjengelig må du:
Åpne Bilder programmet, lage et nytt videoprosjekt eller velge et eksisterende.
Deretter importerer du video til dette prosjektet. Når det er gjort kan du høyre klikke
på videofila som skal klippes og velge Trim. Du vil se at det dukker opp en mulighet til
trimme ved hjelp av en knapp i hver ende av tidslinjen. Dra disse til ønsket sted for å sette ut og inn punkt.

For bare å klippe blir det mye styr.
Jeg bruker gratis appen Free Video Cutter Joiner som du finner i Windows Store. Den har fungert for meg.
Sist endret av vindaloo; 25. oktober 2021 kl. 01:27.
Trådstarter
6 1
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det er litt klønete.
For å gjøre trimme funksjonen tilgjengelig må du:
Åpne Bilder programmet, lage et nytt videoprosjekt eller velge et eksisterende.
Deretter importerer du video til dette prosjektet. Når det er gjort kan du høyre klikke
på videofila som skal klippes og velge Trim. Du vil se at det dukker opp en mulighet til
trimme ved hjelp av en knapp i hver ende av tidslinjen. Dra disse til ønsket sted for å sette ut og inn punkt.

For bare å klippe blir det mye styr.
Jeg bruker gratis appen Free Video Cutter Joiner som du finner i Windows Store. Den har fungert for meg.
Vis hele sitatet...
Ja det hørtes tungvindt ut bare for utklipping av scener. Tror jeg tester free video cutter. Takk for tips
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det er litt klønete.
For å gjøre trimme funksjonen tilgjengelig må du:
Åpne Bilder programmet, lage et nytt videoprosjekt eller velge et eksisterende.
Deretter importerer du video til dette prosjektet. Når det er gjort kan du høyre klikke
på videofila som skal klippes og velge Trim. Du vil se at det dukker opp en mulighet til
trimme ved hjelp av en knapp i hver ende av tidslinjen. Dra disse til ønsket sted for å sette ut og inn punkt.

For bare å klippe blir det mye styr.
Jeg bruker gratis appen Free Video Cutter Joiner som du finner i Windows Store. Den har fungert for meg.
Vis hele sitatet...
Testa Free Video Cutter Joiner .. Var vanskelig å finjustere startpunktet.. Dårlig keyframe håndtering?
Sitat av cannabis-norge Vis innlegg
Testa Free Video Cutter Joiner .. Var vanskelig å finjustere startpunktet.. Dårlig keyframe håndtering?
Vis hele sitatet...
Ja det stemmer. Så vidt jeg kan se har den ikke mulighet til gå "frame by frame" for helt nøyaktige klipp.
Jeg bruker den bare til å dele opp ting og det klarer jeg å sette bra nok ved å dra i markørene selv.
Høres ut som du stiller høyere krav enn et simpelt program kan utføre. Selv bruker jeg Blender til videoredigering. Det er gratis. Men det er også veldig komplekst og tungt å komme igang med. Men du har full kontroll og kan velge nøyaktig hvilket bilde du vil for å klippe.
Bruk 1 time på å sette deg inn i adobe premiere, dette er standard funksjonalitet som er lett tilgjengelig med en gang du starter opp programmet.

Premiere finnes også i en litt lettere utgave kalt Premiere Rush.

Evt så kan du forsøke lightworks om du trenger et gratis alternativ.

Trim og kutt
Premiere pro: https://www.youtube.com/watch?v=YJhJuuPAzvg
Premiere rush: https://www.youtube.com/watch?v=qvWM7t_W9Fg