Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3653
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Referer til en artikkel fra Tidsskriftet fra Norsk legemiddelforening:

Kvetiapinmisbruk - myte eller realitet?

Pasienter med ruslidelser har en høy forekomst av uro, angst, depresjon og ikke minst søvnvansker. Komorbide lidelser som angstlidelser og depresjoner er hyppige, både på grunn av genetiske forhold og på grunn av ulike belastninger. Benzodiazepiner og z-hypnotika forsterker imidlertid ruseffektene og kan gi tenning og økt rusbrukstendens.
Vis hele sitatet...
Noen her som har erfaring med bruk/misbruk av kvetiapin/seroquel? Har rørt den nå og da men den gir meg hangover fra en annen verden så jeg styrer for det meste unna..

SPOILER ALERT! Vis spoiler
Kvetiapin blir i økende grad brukt som beroligende og søvngivende middel, særlig innen behandling av ruslidelser. Enkelte har advart mot slik praksis. En gjennomgang av forskningslitteraturen gir imidlertid liten støtte til advarslene.
Seruquel/Quetiapine er samme produkt bare forskjellige leverandører. Ja man får hangover av den...
Har brukt denne i flere år. Både høye doser (zombie 24/7) og lav dose som jeg bruker nå kun rett før søvn. 2x25mg Quetiapine...
Synst ikke dette er noe vits å ruse seg på for å si det sånn.... ����
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Går på det mot uro, ikke mulig å ruse seg på heldigvis
Sovner stående prøver du misbruke Seroquel uten toleranse.
Ok. Ja det er brukt mot hodekjør og uro. Bruker det både for søvn og uro/angst. Men tar jeg mer enn det jeg pleier å bruke, feks dobbler disen så blir jeg trøtt og zombie dagen etter. Er egentlig en bipolar medisin. Men brukes til andre behandlinger også... ��
Har problemer for å se at bruk av dette skal føre til misbruk. Har blitt tvunget i (i belteseng) og ellers, alt fra 1000 til 50. Min erfaring er at det har på den ene siden vært en grusom medisin som har gjort at jeg hat følt meg fullstendig lobotomisert, på den andre siden har den også hjulpet meg til å lande og bli kvitt alle tyngrnfr. tanker.

Min erfaring er at det er en god medisin i kriser.

Men jeg har vanskelig for å se at at det er en medisin som kan misbrukes av ovennevnte resonement.
Sist endret av KasperAG; 29. august 2020 kl. 02:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av KasperAG Vis innlegg
Har problemer for å se at bruk av dette skal føre til misbruk. Har blitt tvunget i (i belteseng) og ellers, alt fra 1000 til 50. Min erfaring er at det har på den ene siden vært en grusom medisin som har gjort at jeg hat følt meg fullstendig lobotomisert, på den andre siden har den også hjulpet meg til å lande og bli kvitt alle tyngrnfr. tanker.

Min erfaring er at det er en god medisin i kriser.

Men jeg har vanskelig for å se at at det er en medisin som kan misbrukes av ovennevnte resonement.
Vis hele sitatet...
Blanding er stikkordet her. Personlig for jeg en rus som minner noe om Opiater om det blandes med Zopiclone. Du får en veldig digg varm bodyhigh når de blandes, alle bekymringer forsvinner lignende som opiater både fysisk og psykisk.
For deprimerte mennesker, og da snakker vi "for feig til å ta det livet sitt, bare bruke hele livet på å ikke føle følelser istedet" - så er

SØVN fantastisk flukt det også på sitt vis, og når man våkner tar man bare såså mye mer.
Har selv misbrukt denne, før jeg ble klar over at det var en flukt ; drømmene var bedre enn "virkeligheten".

Begynte på 12,5mg kvetiapin - og jobba meg opp til 800mg iløpet av en uke. Få leger som teller over c-prepsa de gir ut med mindre det er meget avvik.

(Eksempelvis da Lyrica enda var c-preparat og jeg hadde kontakt med en psykiater, en gammel fastlege og ny fastlege. Fikk gammel-legen til å skrive ut just in case) Fot jeg tok den ikke ut - klaga på at det aldri skjedde noe med resepten til psykiater - ba om anna størrelse så det ikke skulle klusjes med anna utlevering. Og satt der med 6mnders forbruk, 224 x 300mg Lyr, og én resept på 400x150mg.

Jeg tror ikke det er så sabla mye vanskeligere å få tildelt noe som før bare ble brukt i tung psykiatri- og som idag er ansett som godteri av de fleste leger, gud forby å heller skrive ut én ting som funker enn 4 c-preparater... Også blir man sabla nummen på følelsene også over tid med kvetiapin/Seroquel, samt de aller fleste jeg kjenner som står på høye doser legger meget mye på seg av overdoseringa.

Tudelu.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har erfaring med Flupentixol? Hvordan fungerer den ift Kvetiapin?
Sitat av Annaconda(<••>) Vis innlegg
Ok. Ja det er brukt mot hodekjør og uro. Bruker det både for søvn og uro/angst. Men tar jeg mer enn det jeg pleier å bruke, feks dobbler disen så blir jeg trøtt og zombie dagen etter. Er egentlig en bipolar medisin. Men brukes til andre behandlinger også... ��
Vis hele sitatet...
Er vel primært en anti psykotika medisin, som ofte brukes mot psykose om jeg ikke tar feil? Kan godt hende noen får seroquel mot bipolar men da er det noen legen avgjør og har en plan med.
Hei! har ikke lest et ord av den tråden her, men fant ikke ut hvordan jeg la ut noe på freak så bare skriver her for en eller annen grunn. Det jeg lurer på er hvor lang tid tar det før valium kicker inn?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Blanding er stikkordet her. Personlig for jeg en rus som minner noe om Opiater om det blandes med Zopiclone. Du får en veldig digg varm bodyhigh når de blandes, alle bekymringer forsvinner lignende som opiater både fysisk og psykisk.
Vis hele sitatet...
Tror svært mange som står på seroquel for søvn vil ha problemer med å skjønne hva du snakker om her. Har selv stått på seroquel i forskjellige doser, og i perioder måtte ta zopiclone for å få lukket øya. Men noen rusfølelse kan jeg aldri huske.

Sitat av Attica83 Vis innlegg
For deprimerte mennesker, og da snakker vi "for feig til å ta det livet sitt, bare bruke hele livet på å ikke føle følelser istedet" - så er

SØVN fantastisk flukt det også på sitt vis, og når man våkner tar man bare såså mye mer.
Har selv misbrukt denne, før jeg ble klar over at det var en flukt ; drømmene var bedre enn "virkeligheten".

Begynte på 12,5mg kvetiapin - og jobba meg opp til 800mg iløpet av en uke. Få leger som teller over c-prepsa de gir ut med mindre det er meget avvik.


Tudelu.
Vis hele sitatet...
Jøss. Aldri før hørt om noen som har misbrukt seroquel. Det blir vel unntaket som bekrefter regelen dette her? Tror det er en relativt stor aksept for at seroquel ikke har særlig misbruker potensiale, både fordi effekten av det egentlig kun er å roe ned huekjør eller gi søvn, mens bieffekten av den er temmelig mange og noen av dem ganske drøye.

Seroquel gir ingen godfølelse i kroppen. Det er ikke en pille de fleste av oss ønsker å ta, men det er pille noe må ta, enten for å unngå psykoser, eller for å få søvn (isolert sett er kanskje det også for å unngå psykose?)

Å velge å sove seg bort fra denne verden på seroquel har jeg ikke hørt om før, håper du har fått kontrollen over forbruket og at du har fått korrekt hjelp slik at du er p åen annen plass nå og ikke trenger å kaste innpå seroquel for å takle hverdagen.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Er vel primært en anti psykotika medisin, som ofte brukes mot psykose om jeg ikke tar feil? Kan godt hende noen får seroquel mot bipolar men da er det noen legen avgjør og har en plan med.
Vis hele sitatet...
Stemmer det.. Er egentlig medisin mot schizofreni, ikke bipolar. Men noen bipolare får psykotiske problemer i maniske faser så det er ikke umulig at bipolare får det mot psykose i de fasene også dunno.
Sist endret av Mefibon; 30. august 2020 kl. 04:31.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
har lest at seroquel har blitt omtalt som ‘baby heroin’, men om jeg husker rett så gjaldt det primært sett i rusmiljøet i fengsler i USA.

Fant artikkelen her.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min grense er 300mg og etter det blir det restless leg syndrom. Sinnsyke kramper i føttene og ekstremt ukomfortabelt, hehe. Blir liggende og vri meg hele tiden.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
har lest at seroquel har blitt omtalt som ‘baby heroin’, men om jeg husker rett så gjaldt det primært sett i rusmiljøet i fengsler i USA.

Fant artikkelen her.
Vis hele sitatet...


Er virkningen lik for alle av seroquel? Eller kan det være som med amfetamin, at noen bare blir helt rolig og får fred i hodet? Eller finner noen rusen i en kombinasjon med en eller annen cocktail av andre medisiner eller rusmidler?

Jeg ser på rus som en sosial greie først og fremst. Kan ta en øl eller to alene da stopper det der. Drikker meg ikke full alene, men kan blir full sammen med venner. Oftest fordi man bare har det gøy sammen og glemmer at man faktisk inntar alkohol, også er det plutselig på tide å dra i håndbrekket....et par kopper kaffe og noe vann slik at man ikke mister sjarmen og man unngår å bli drita-slitsom. En vil jo ikke være han som henger over ryggen på kompisen og øser ut sin man-love og "kammmmerratt ass" og en vil jo heller ikke drikke seg til å bli helt "jens pikenes" - stor-sjekker'n helt uten antenner som ikke skjønner at damene vemmes.

Men seroquel ser jeg ikke noe som helst ruspotensiale i. For meg så virker den med at tankekjør stopper, også blir kroppen tung, armene tunge, bena tunge og da må jeg finne senga for da sovner jeg.

Er det noen som kan kan forklare denne passasjen? Litt om hvordan og hvorfor det virker på mottakerne som det gjør og om samtidig inntak av andre stoffer eller medisiner vil påvirke hvordan hjernen reagerer på seroquel.

Quetiapine is a dibenzodiazepine atypical antipsychotic drug that is structurally similar to clozapine.3 In terms of its receptor effects, quetiapine is a potent serotonin 5-HT2a-receptor antagonist and a moderate dopamineD2-receptor antagonist.3 The drug also antagonizes serotonin 5-HT1a, dopamine D1, histamine H1, and adrenergic alpha1/2 receptors, but has no meaningful activity at cholinergic, muscarinic, or benzodiazepine receptors.3 The mean half-life of quetiapine is approximately six hours.3 At this juncture, quetiapine has been approved by the FDA for the treatment of schizophrenia and manic and depressive episodes as well as maintenance therapy in bipolar disorder.
Vis hele sitatet...
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjenner flere som får vondt i bena av større doser en av dem missbruker det å ved å ta sinnsyke overdoser 3000 - 4000.
Personen som gjør dette blir bare mer å mer hjerneskada noe man tydelig merker. Dette stoffet er ikke noe bra å ruse seg på da det ikke kan kalles rus.. selv merker jeg ingenting på 600 men er da innkjørt.
Bedre å kaste i søppla enn å prøve å ruse seg på
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
For en idioti. Tenk å leve i slik nød og fattigdom, hverken ha noe skikkelig tilgjengelig, og samtidig mangle vettet og den kritiske sansen til å vurdere det bortkastet og meningsløst
Sist endret av meaculpaUIO; 30. august 2020 kl. 14:54.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Den medisinen der kan du holde langt unna meg. Joda , du sovner godt men det tar jo en hel dag å våkne og da er det ny dose for neste natt. Møkkapiller som kun burde gis til de med psykoser.
Dritt lei at vi pasienter er prøvekaniner for alt mulig annet enn det du har problem med. Slite med søvn?. La oss se om vi kan grave dypt nok i felleskatalogen å finne noe med bivirkning søvn. Du stapper i deg piller mot ting som ikke feiler deg. I det lange løp tror jeg det øedelegger deg mer da du tar noen tunge medisiner du ikke skal ta.
Brukt dette i godt over 5 år.
Lest mye rart om dette soffet og kan ike si meg enig i noe av et.

Skal sies at jeg tar kun en halv- ja jeg deler opp, en 25mg pille som ikke har delestrek engang. Bare for å hjelpe meg komme ver *kneika* til å spove.

ELSKER denne medisinen, og kan ikke fatte og begripe hvrdan et misbruk kan utvikle seg av disse.
Tatt tusenvis av disse Aldri merket noen form for negative bivirkninger.
Effekten kommer etter 0-3timer (spørs på matinnhold). Deretter er det et 2-timers vindu hvor du MÅ sove, ellers blir det vansleigere.
Ingenvkts å ta mer. Dette stoffet har en paradoksal effekt i små doser 25mg>, som gjør deg søvning.
Mer enn dette gjør deg grøt og svært tolerant neste gnag.

Stoffet har en liten sjanse, ca 5% til ¨gi deg krnike kramper i ansiktet om du har visse genetyper som typisk er kjent med rusmisbrukere og andre geneekspressjoner. Husker ikke akkrat hva men det er på wikipedia.

DETTE er da hvis du bruker forskreveet terapeutisk dose som ofte er over 200mg dagen i flere år. Helt ufarlig.
Ta deg en løpetur og kald dusj så fprsvinner trøttheten på morgenen.

Sitat av Blastabel Vis innlegg
Brukt dette i godt over 5 år.
Lest mye rart om dette soffet og kan ike si meg enig i noe av et.

Skal sies at jeg tar kun en halv- ja jeg deler opp, en 25mg pille som ikke har delestrek engang. Bare for å hjelpe meg komme ver *kneika* til å spove.

ELSKER denne medisinen, og kan ikke fatte og begripe hvrdan et misbruk kan utvikle seg av disse.
Tatt tusenvis av disse Aldri merket noen form for negative bivirkninger.
Effekten kommer etter 0-3timer (spørs på matinnhold). Deretter er det et 2-timers vindu hvor du MÅ sove, ellers blir det vansleigere.
Ingenvkts å ta mer. Dette stoffet har en paradoksal effekt i små doser 25mg>, som gjør deg søvning.
Mer enn dette gjør deg grøt og svært tolerant neste gnag.

Stoffet har en liten sjanse, ca 5% til ¨gi deg krnike kramper i ansiktet om du har visse genetyper som typisk er kjent med rusmisbrukere og andre geneekspressjoner. Husker ikke akkrat hva men det er på wikipedia.

DETTE er da hvis du bruker forskreveet terapeutisk dose som ofte er over 200mg dagen i flere år. Helt ufarlig.
Ta deg en løpetur og kald dusj så fprsvinner trøttheten på morgenen.
Vis hele sitatet...
EDIT: Ja jeg får henvendelser om småunger som vil kjøpe disse for å ruse seg ... men da er du usselig. NULL ruseffekt av disse. Du orker ikke føre en samtale engang. Du vil bare sove
Sist endret av Blastabel; 30. august 2020 kl. 19:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Tror svært mange som står på seroquel for søvn vil ha problemer med å skjønne hva du snakker om her. Har selv stått på seroquel i forskjellige doser, og i perioder måtte ta zopiclone for å få lukket øya. Men noen rusfølelse kan jeg aldri huske.



Jøss. Aldri før hørt om noen som har misbrukt seroquel. Det blir vel unntaket som bekrefter regelen dette her? Tror det er en relativt stor aksept for at seroquel ikke har særlig misbruker potensiale, både fordi effekten av det egentlig kun er å roe ned huekjør eller gi søvn, mens bieffekten av den er temmelig mange og noen av dem ganske drøye.

Seroquel gir ingen godfølelse i kroppen. Det er ikke en pille de fleste av oss ønsker å ta, men det er pille noe må ta, enten for å unngå psykoser, eller for å få søvn (isolert sett er kanskje det også for å unngå psykose?)

Å velge å sove seg bort fra denne verden på seroquel har jeg ikke hørt om før, håper du har fått kontrollen over forbruket og at du har fått korrekt hjelp slik at du er p åen annen plass nå og ikke trenger å kaste innpå seroquel for å takle hverdagen.
Vis hele sitatet...
Om du har toleranse for seroquel selvsagt ikke. Folk reagerer forskjellig også. Men ja seroquel gir jo en slags rus i form av at alle tanker forsvinner og du får en ekstremt tung bodyload som på morfin, sistnevnte er ikke nødvendighvis digg, men om du blander det med z hypnotica vil denne bodyloaden bli enhancet til noe digg og du vil oppleve mild eufori og noe som ligner noe på Morfin.

Jeg forstår at det kalles babyheroin. Å ja jeg har brukt mye Heroin også.