Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 8767
Hei, folkens!

Jeg har røyka marihuana et tosifret antall ganger. De siste gangene har jeg begynt å bli veldig trøtt. Har kun greid å holde meg våken rundt 2 av de 10 siste gangene. Røyker sammen med en annen kompis på rommet, kan det være settingen som gjør at det blir litt kjedelig? Eneste jeg greier å konsentrere meg om er maten jeg spiser. Om vi setter på en film får jeg aldri med meg hva som skjer.

Noen som vet hva det kommer av? Skulle gjerne hatt det slik som det var de første gangene, da satt jeg å lo hele tiden og hadde det gøy.
Røyk en annen strain?
Innbygger
PyroMartin's Avatar
Trådstarter
Hva mener du med strain? Er ikke helt stødig på alle ordene
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Hva mener du med strain? Er ikke helt stødig på alle ordene
Vis hele sitatet...
Dvs en annen type hasj. Du røyker nå weed/marihuana/grønt. Prøv å røyke hasj/cannabis/brunt er det han prøver å si.
Innbygger
PyroMartin's Avatar
Trådstarter
Blir man ikke enda mer stein av brunt? Har ikke prøv det enda, men kameraten min foretrekker grønt fremfor brunt, han sier det smaker bedre.
Strain er en annen type marijuana. Altså en annen type i blomsterfamilien cannabis. De skal gi forskjellige virkninger uten at jeg har prøvd noen gang.

http://www.leafly.com/indica/northern-lights
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Blir man ikke enda mer stein av brunt? Har ikke prøv det enda, men kameraten min foretrekker grønt fremfor brunt, han sier det smaker bedre.
Vis hele sitatet...
Det er ikke rart du blir forvirret mann, Legevakten bommer på det han sier...En strain er en type plante, altå Big Bud og Nothern Lights er 2 forskjellige strains, men begge er weed, marijuana, grønnt.. Du har helt rett i at stort sett blir man enda mer søvning av hasj/brunt
Strain betyr ikke grønt eller brunt, det betyr platetype. Litt som forskjellen på markjordbær og andre jordbær, kanskje. Forskjellige strains har forskjellige egenskaper: Noen gjør deg våken, andre trøtt, osv. Kommersielle strains har ofte litt tacky navn som "Northern Lights", "Purple Haze" osv.
Tror jeg har hørt om dette fenomenet, chasing the dragon tror jeg det heter
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Dvs en annen type hasj. Du røyker nå weed/marihuana/grønt. Prøv å røyke hasj/cannabis/brunt er det han prøver å si.
Vis hele sitatet...
Det der er muligens den dårligste forklaringen jeg har lest..
"Hasj strain" faktisk

http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabis_strains
røyk grønt eller brunt som er sativa-dominert, problem solved
Sitat av Skille(D) Vis innlegg
Tror jeg har hørt om dette fenomenet, chasing the dragon tror jeg det heter
Vis hele sitatet...
Hva snakker du om?
Sitat av Skille(D) Vis innlegg
Tror jeg har hørt om dette fenomenet, chasing the dragon tror jeg det heter
Vis hele sitatet...
"Chasing the dragon" er en metode ofte brukt for å røyke heroin.
snakker om det fenomenet som gør att man aldri føler man får like bra rus som første gangen. det kalles også chasing the dragon
Sitat av Skille(D) Vis innlegg
snakker om det fenomenet som gør att man aldri føler man får like bra rus som første gangen. det kalles også chasing the dragon
Vis hele sitatet...
Du har misforstått noe her...
Sitat av Skille(D) Vis innlegg
snakker om det fenomenet som gør att man aldri føler man får like bra rus som første gangen. det kalles også chasing the dragon
Vis hele sitatet...
Jeg tror du har missforstått. Chasing the dragon er etter hva jeg har hørt å røyke heroin.

Ot; Jeg ville ha prøvd å røyke mindre mendger av gangen og prøv å føl deg litt frem på rusen. Etter hvert vil du kjenne det på deg når du begynner å bli trøtt, og da kan du kutte inntaket en stund til du blir mindre fjern og så evt røyke litt mer ;D
hva har jeg misforstått da? Ts sier han vill att rusen skal bli som første gangen igjen. jag sier bare att det blir den nokk ikke gjenom å henvise til chasing the dragon.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Chasing the dragon:
"Chasing the dragon" (a slang phrase of Cantonese origin from Hong Kong, Traditional Chinese: 追龍, Simplified Chinese: 追龙, Cantonese Jyutping: zeoi1 lung4, pinyin: zhuī lóng) refers to inhaling the vapor from heated morphine, heroin, oxycodone or opium that has been placed on a piece of foil. The 'chasing' occurs as the user gingerly keeps the liquid moving in order to keep it from coalescing into a single, unmanageable mass.[1] Another more metaphorical use of the term "chasing the dragon" refers to the elusive pursuit of the ultimate high in the usage of some particular drug.
Vis hele sitatet...
Dere har alle rett med andre ord.
Den første betydningen hadde med teknikken å røyke opiatpreparater, men i senere tid har det også fått betydningen å jakte etter den første rusopplevelsen.
Har jo fortsatt ikke et snev med chasing the dragon å gjøre uansett, hvis ikke metaforisk av at han passer ut. Er mye med hvilken form du er i når du røyker, setting og som sagt strain(ikke nødvendigvis viktig). Men ville anbefalt å komme seg ut når det fint vær, finne en spot hvor man kan ta noen pils evt og grille.

Alt kommer egentlig ann på forholdet ditt til canna og gjøre noe annet enn å stirre på en tv skjerm eller noe. Men hvis ikke noe av dette funker er det vel bare reaksjonen din på virkestoffene som kan variere mye fra person til person.
Ser for meg at det hjelper om dere beveger dere litt ut, eller finner på ting. I stedet for å bare sitte på et soverom.
Ballspill er gøy å gjør når man er stein.
blander du med tobakk? jeg snusa et par år å ble utrolig slapp av det, så jeg slutta.
Et par kjappe spørsmål. Når på dagen var dette? Hvordan er døgnrytmen din? Og når legger du deg til vanelig?
Har en kompis som sliter med akkurat det samme, 2 trekk kan være nok så sovner han, selv om han har røyket av å på i flere år.

Prøv å ta deg en joint ute i skogen,frisk luft og flott natur, sett deg ned å føl vinden i trynet,begynner du å bli døsig så går du videre.
Folk er forskjellige, men dette gir meg så mye mer rus-opplevelse enn å sitte hensunken i en sofa å se på tv som du kommer til å glemme innen timen er over uansett.
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Sovner av å se på film på kvelden/natten, blir gira og glad av å være ute, gjerne midt på dagen i solen.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Termos med kaffe, litt niste og en ''mynten bestemmer'' tur i norsk natur vil nok holde deg ifra å sovne.
Mynten bestemmer er enkelt. Når du kommer til et kryss av noe slag så flipper du mynten. Den bestemmer hvor du skal gå videre.
Slik fortsetter du til enten:

a) Du kommer ut av skogen. (da tar du en usving)
b) Du finner en jævlig kul plass du kan drikke kaffe og nomme mat.
c) Du har gått deg håpløst vill og ditt neste oppdrag er å finne veien hjem igjen.

Ta turen tidlig på dagen. Ikke gå ut etter 4-5 da disse turene kan ta noen timer.
Sist endret av Bombasa; 9. juni 2013 kl. 20:36.
Det er nok sansynlig at dere røyker på indica blomster, som vil gjøre deg sløv og søvnig. Ser sjelden selv noe annet en indica her i landet og jeg har hatt et relativt godt utvalg ganske lenge nå. Litt kaffe eller noe annet med koffein kan hjelpe litt på.
At dere sitter på rommet kan ha noe å si, ja. Ute i sola, på vannet eller foran et bål er herlige settinger det ikke skader så mye om du blir litt trøtt eller ikke. Du får ikke samme godfølelsen inne i et litt nedslitt røykerom.
Let etter sativa strains. Men folk reagerer forskjellig på cannabis, godt mulig hans effekt er 'å bli trøtt' :P
Har du prøvd å bare røyke litt mindre?
Bivirkninger av cannabis Sativa/Indica : Sulten, glad, søvnig.. Så sånn er jo det...
Etter hvert som man bygger toleranse mister man den lattermilde rusen. Du kan motbygge det ved å røyke mindre og sjeldnere, men det blir aldri som første gangen. Rusopplevelsen på de fleste stoffer endrer seg etter hvert som man får erfaring, på godt og ondt.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Termos med kaffe, litt niste og en ''mynten bestemmer'' tur i norsk natur vil nok holde deg ifra å sovne.
Mynten bestemmer er enkelt. Når du kommer til et kryss av noe slag så flipper du mynten. Den bestemmer hvor du skal gå videre.
Slik fortsetter du til enten:

a) Du kommer ut av skogen. (da tar du en usving)
b) Du finner en jævlig kul plass du kan drikke kaffe og nomme mat.
c) Du har gått deg håpløst vill og ditt neste oppdrag er å finne veien hjem igjen.

Ta turen tidlig på dagen. Ikke gå ut etter 4-5 da disse turene kan ta noen timer.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset. Dette skal jeg gjøre i sommer


Til trådstarter: Du kan ikke finne ut navn på strains dere har røyka? Om det er Purple Kush f.eks dere sitter og smatter på, så forstår jeg det godt
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Dvs en annen type hasj. Du røyker nå weed/marihuana/grønt. Prøv å røyke hasj/cannabis/brunt er det han prøver å si.
Vis hele sitatet...
Liten rettelse, og betegnelser:

a) hasj og brunt = det samme. b) Weed, grønt, pot = marihuana. Cannabis derimot er samlebetegnelsen på rusmidler av hamp-planten.
Dernest, så har man i "rusutgaven" av hampplanten i hovedsak to hovedtyper, cannabis sativa og cannabis indica, og under de to igjen en veldig masse forskjellige strains med forskjellig mengde virkestoffer som kan gi forskjellige type rus.

Det finnes også cannabis ruderalis, men den inneholder ikke særlig mange psykoaktive stoffer = ikke særlig noe til rus.
Sist endret av aeon_illuminate; 10. juni 2013 kl. 18:51.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Chasing the dragon:


Dere har alle rett med andre ord.
Den første betydningen hadde med teknikken å røyke opiatpreparater, men i senere tid har det også fått betydningen å jakte etter den første rusopplevelsen.
Vis hele sitatet...
Alle har ikke rett.

Enkelt påstår at dette er en referanse til å røyke heroin - og ikke noe annet. De tar altså feil...
Blodsockerfall heter det på Svensk. Käka MYCKET socker når du får så igen.

Cannabis påverkar bukspottskörteln, och den älskar socker när cannabisen har gjort dig lav
For å gjenfortelle det som allerede er sagt på en litt enklere og ryddigere måte;
Det du røyker og blir trøtt av er mest sannsynlig en indica-strain. Indica likte jeg når jeg skulle til og legge meg, eller ta en tur på Macern for å kjøpe 12 000 kalorier i cheeseburgere. Ellers enn det så foretrekker jeg sativa til de fleste andre anledninger. Dealere selger vanligvis samme strain, så du må prøve å variere litt mellom dealere. Om du finner en strain som gir deg en ønsket effekt (uten trøtthet), så kjøp mer av han.

Fra min erfaring så pleier brunt å inneholde indica fremfor sativa, så holdt deg til grønt. (Jeg kan ta feil her)
Dette har nesten ingenting med toleranse og "chasin' the dragon" å gjøre - unntaket er vel kanskje om røyker hver dag. Om du spiser veldig mye mat kan det også hende at du blir trøtt. Du kan også prøve å bruke produktet på en annen måte (vaporizer, brownies, skakkao) - dette ble foreslått på et annet forum.
Ser MBTI her nevner vaporizer, kan definitivt si at du vil få en mye klarere og mer opplagt effekt, spesielt i forhold til bong.
Innbygger
PyroMartin's Avatar
Trådstarter
Takk for alle innspill så langt

Jeg har en idé om at det er settingen som er feil. Kutte litt ned på inntaket av junk food og ta seg en tur ut for litt frisk luft tror jeg hjelper. Har fått litt forskjellig strain, men blir ganske søvnig uansett og kameraten min er mye mer våken.
Kan nok også være at jeg har blitt mer vant til virkningen, som da gjør at det ikke er like spennende og nytt som første gangen jeg ble ordentlig stein.

Blir nok muligens en tur ut i skogen til helgen, så får heller komme tilbake med en oppdatering etter det
Sist endret av PyroMartin; 10. juni 2013 kl. 23:37.
Hvor mye røyker du, og hvordan røyker du det?
Innbygger
PyroMartin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Hvor mye røyker du, og hvordan røyker du det?
Vis hele sitatet...
Rundt 0,5-0,7g. Røyker joints
Prøv å røyk mindre. Prøve å røyk annerledes; dvs joint, istedet for bong(dette er veldig konsentrert røyk og vil gjøre deg fjern plutselig) Du kan også prøve små pipetrekk, det vil jeg absolutt anbefale, da jeg røyka brunt med tobakk i pipen min i mange flotte og koslige sammenhenger. Du blir ikke så fjern, med mindre du tar flere trekk.

Ellers, kan du prøve forskjellige typer weed, eller hasj.
Hvis dette fortsatt ikke fungerer, så er du bare en person som blir trøtt lett. Prøv å øv deg på å tåle å være trøtt.
Jeg ble flinkere til det, når jeg fikk litt mer erfaring.

Og til slutt, ikke missbruk en så flott plante. Stol på meg, jeg har vært innom det, og det er ikke noe morsomt.
Sist endret av Pinkeyepat; 11. juni 2013 kl. 02:06.
prøv www.leafly.com hvis du veit navnet på strainen altså plante navnet du røyker, de har anmeldelser på ganske mange forskjellige strains, du kan også se hva som gir deg det du vil ha fra en strain
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Rundt 0,5-0,7g. Røyker joints
Vis hele sitatet...
Har du prøvd å røyke litt mindre? Prøv med 0,2-0,3 neste gang.
Innbygger
PyroMartin's Avatar
Trådstarter
Prøvde for første gang med bong i dag. Det var en helt ny opplevelse
Merket nå at jeg var mye mer opplagt og mer lattermild denne gangen. Ble litt trøtt senere, men det har da igjen med at vi satt inne å så på film.
Ble også mindre enn vanlig i dag siden vi var lystne på å prøve den nye bongen og da tok vi noe rester vi hadde igjen
Egyptisk Tempelkatt
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Dvs en annen type hasj. Du røyker nå weed/marihuana/grønt. Prøv å røyke hasj/cannabis/brunt er det han prøver å si.
Vis hele sitatet...
En "strain" er ikke en annen type hasj. Strain brukes kun om marihuana/grønt og definerer de forskjellige plantetypene av arten cannabis sativa og cannabis indica, som har forskjellige egenskaper og prosentvis forskjellige mengder virkestoffer. (THC, EDB, CBD etc)

Det han prøver å si er at han burde kjøpe en annen type grønt, fordi de alle er forskjellige. Men det er et dårlig tips, tipset er å røyke mindre. TS røyker helt klart for mye og blir så balle at han ikke skjønner en dritt, får munchies og sovner.
Det at du blir trøtt av hasjen, er tegn på at du har holdt på for lenge, og kan dermed lett gå i amfetaminfellen: som er en oppkvikkende rus. Tingen er: Du kan tenke med hodet (uten hasj) og holde deg våken, uten amfetamin. Jeg regner med du ikke får noe særlig effekt av hasjen uansett, det samme skjer med amfetaminen etterhvert.
Sitat av Bendulf Vis innlegg
Det at du blir trøtt av hasjen, er tegn på at du har holdt på for lenge, og kan dermed lett gå i amfetaminfellen: som er en oppkvikkende rus. Tingen er: Du kan tenke med hodet (uten hasj) og holde deg våken, uten amfetamin. Jeg regner med du ikke får noe særlig effekt av hasjen uansett, det samme skjer med amfetaminen etterhvert.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er et sikrere tegn på at han røyker indica som etter min erfaring er det man oftest får i norge. Jeg blir også jævlig trøtt av weed og jeg tar tolerance breaks hele tiden.
Sist endret av Vice; 17. juni 2013 kl. 22:44.
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Prøvde for første gang med bong i dag. Det var en helt ny opplevelse
Merket nå at jeg var mye mer opplagt og mer lattermild denne gangen. Ble litt trøtt senere, men det har da igjen med at vi satt inne å så på film.
Ble også mindre enn vanlig i dag siden vi var lystne på å prøve den nye bongen og da tok vi noe rester vi hadde igjen
Vis hele sitatet...
Jeg regner med det var en god del mindre enn vanlig også?
Bong er jo vanligvis mer "knockout" effekt enn andre metoder, så tror nok ikke det var grunnen til at du ikke kubba denne gangen.
Sitat av Bendulf Vis innlegg
Det at du blir trøtt av hasjen, er tegn på at du har holdt på for lenge, og kan dermed lett gå i amfetaminfellen: som er en oppkvikkende rus. Tingen er: Du kan tenke med hodet (uten hasj) og holde deg våken, uten amfetamin. Jeg regner med du ikke får noe særlig effekt av hasjen uansett, det samme skjer med amfetaminen etterhvert.
Vis hele sitatet...

Har røykt i 10 år og 0.25g gjør meg fremdeles veldig fjern


Men når TS sier han røyker 0.5-0.7 (alene??) så er det jo åpenlyst hvor feilen ligger Selv om det er på deling kan det være for mye såfremt dyrkeren ikke er nybegynner og produserer dårlig vare.
Jeg blir også veldig trøtt hver gang jeg røyker, uansett om jeg bytter type weed.. Jeg lurer på om det kan ha sammenheng med en type allergimedisin som jeg tar nå (telfast). Du går ikke på noe sånn du da? Jeg har forsåvidt noen ganger drukket energidrikke først, og det har funka litt. Så du kan jo prøve det.. Ellers tar jeg også i mot tips!