Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 693
Jeg lurte på om det en linux distro som tillater og kjøre vanlige PC spill som man kan kjøre på Windows XP/Vista .
Har Ubuntu nå men den vil ikke tillate noen spill som jeg kjører på Windows, finnes det er distro som tillater spill eller finnes det er patch/oppdatering som vil gjøre dette mulig?
Håper noen vet noe om dette, takker for alle som tar seg tid
Nei, hold deg til wintendo.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du kan jo prøve deg på wine eller cedega om du vil. Cedega koster penger, men er bedre enn wine på spill...
Wine er det en gratis linux distro?
Jeg tror egentlig du bør sette deg litt bedre inn i hva Linux egentlig er for noe. Og for guds skyld, bruk Google! Tror du virkelig ikke du får svar raskere om du søker etter "wine" i google, enn om du venter på at noen her skal svare? Et så kjent program som Wine har selvsagt en forklarende hjemmeside.

Wine er ikke en Linux-distro, men en Windows "emulator" (i mangel av et bedre ord, det er ikke det samme som en emulator), som gjør at du kan kjøre Windows-baserte program/spill under Linux.
Tror egentlig Purity med sin kommentar satt et verdig punktum for denne tråden. Skal du spille kjøp deg en PS3, Xbox360 evt behold Wintendo.