Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2142
Har aldri grodd før, hvilke strain ville vært best for en nybegynner med lite gro plass og ingen kunnskap om dyrking?
Min første strain var OG kush fra dinafem. Fikk ca 300g men jeg dyrka i DWC/hydroponi. Den var ganske enkelt å rett fram å dyrke. 0.8-0.9 EC i blomst. Blir ikke så høy men jeg brukte SCROG, tredde planten igjennom netting for å få den bredere og utnytte lyset bedre.
Eller så har du jo autoflowers som skal være ganske rett fram, men kanskje noe mindre potent og mindre yield.
Google "easy to grow strains for beginners"
Sitat av Altazium Vis innlegg
Har aldri grodd før, hvilke strain ville vært best for en nybegynner med lite gro plass og ingen kunnskap om dyrking?
Vis hele sitatet...
Skal du handle frø, og kan velge, så ville jeg personlig ha valgt feminiserte sativa dominante strainer.. Eller kanskje indica. Spørs litt på hva slags funksjon du vil at cannabis'en skal ha!
Er langt ifra noen ekspert, men har fått tips om at de fleste strains som har blitt kryssa med Ruderalis er lettere å gro. Ruderalis er en art som er spesielt kjent for å være hardfør.
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Er langt ifra noen ekspert, men har fått tips om at de fleste strains som har blitt kryssa med Ruderalis er lettere å gro. Ruderalis er en art som er spesielt kjent for å være hardfør.
Vis hele sitatet...
Ruderalis er også kjent for å inneholde mye mindre thc, enn sativa og indica, så ved å velge autofrø så får du automatisk dårligere plante, enn du ville ha gjort, hvis du valgte vanlige sativa'er eller indica'er. Selv om dem har kommet langt på "strain-krysnings fronten", så er dem fortsatt ikke i mål! Har ikke hatt noe problemer med mine sativa planter, og at dem er mindre hardføre har jeg ikke merket noe til! Har tilogmed hatt sativa'ene mine ute i minusgrader
Sist endret av Paranoid83; 7. november 2021 kl. 09:36.
Ville valgt en som blir kjapt ferdig, jo kortere blomstringstid jo mindre tid har du på å kludre til opplegget. Northern Lights kanskje, eller Afghan#1. Disse to er heller ikke veldig store.
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Er langt ifra noen ekspert, men har fått tips om at de fleste strains som har blitt kryssa med Ruderalis er lettere å gro. Ruderalis er en art som er spesielt kjent for å være hardfør.
Vis hele sitatet...
Ruderalis er så si det samme som autoflower btw.