Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2898
Lurer på om noen her bruker PF, med eller uten resept, uansett indikasjon osv.

- hvor lenge har du brukt det?

- hvilken dosering i døgnet og når?

Har dere opplevd tegn på leversvikt? Lyst og fortelle hvordan det ble oppdaget og hvordan bruken var da?

Noen som har merket andre farlige bivirkninger på f.eks andre organer o.l?

Bare og PM hvis dere ikke vil skrive her
Har fått noen pakker på resept i løpet av årene. Da med doser fra 3 til 8 stykk i døgnet. Har ikke alltid trengt de så lenge at jeg har brukt opp alt, og har da har jeg jo samlet opp og spist noen for kosen sin del. Aldri tatt mer enn åtte stykk på én gang, og er frisk og rask den dag i dag. Skal du ta store mengder anbefales det å ekstrahere ut paracetamolen først. Finnes guider både her inne og ellers på internett. Bare Google "cold water extraction paracetamol" eller lignende. Les deg godt om og vær sikker på hva du gjør først da. Konsekvensene av for mye paracetamol er noe du absolutt ikke ønsker.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Man opparbeider seg en toleranse for paracetamol. Så I teorien kan man knaske 100 om dagen uten leversvikt om det trappes gradvis nok opp. Er noen kjendiser som har slitt med avhengighet som har kommet opp i 80-100 Vicodins per dag. (Inneholder paracetamol og Hydrokodon )
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Man opparbeider seg en toleranse for paracetamol. Så I teorien kan man knaske 100 om dagen uten leversvikt om det trappes gradvis nok opp. Er noen kjendiser som har slitt med avhengighet som har kommet opp i 80-100 Vicodins per dag. (Inneholder paracetamol og Hydrokodon )
Vis hele sitatet...
To kjappe Google-søk tilsier at alt du sier her er totalt feil.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Marshmallows Vis innlegg
To kjappe Google-søk tilsier at alt du sier her er totalt feil.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan folk ha en vane med på rundt 100+ tabletter daglig med vicodin uten akutt leversvikt da?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan kan folk ha en vane med på rundt 100+ tabletter daglig med vicodin uten akutt leversvikt da?
Vis hele sitatet...
Fordi de ikke inneholder paracetamol.

Det var ett av nevnte Google-søk for å fastslå som direkte feil. Det andre viste at teorien din om å bygge gradvis toleranse for paracetamol slik at man kan innta store mengder uten fare også er bare tull.

Hvis man som trådstarter her lurer på hva som kan være farlig eller ikke for indre organer er det desidert lureste å snakke med kvalifisert personell, og ikke deg(Underernært Tunge) da det i værste fall kan ha fatale konsekvenser om noen velger å ta dine uvitne utsagn som god fisk.
Sist endret av Marshmallows; 19. oktober 2021 kl. 01:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
datadyrkegeeknarkis
84 6
spiste 10 pinex forte på under 24 timer pga smerter i ansiktet....hjalp ingenting...tror det faktisk ble verre, siden det er vel blodfortynnende? grensen på dagsforbruk av paracetamol ligger på 3,5 gram... jeg spiste vel 5g

Sitat av Marshmallows Vis innlegg
Fordi de ikke inneholder paracetamol.

Det var ett av nevnte Google-søk for å fastslå som direkte feil. Det andre viste at teorien din om å bygge gradvis toleranse for paracetamol slik at man kan innta store mengder uten fare også er bare tull.

Hvis man som trådstarter her lurer på hva som kan være farlig eller ikke for indre organer er det desidert lureste å snakke med kvalifisert personell, og ikke deg(Underernært Tunge) da det i værste fall kan ha fatale konsekvenser om noen velger å ta dine uvitne utsagn som god fisk.
Vis hele sitatet...
whats? hvordan klarer man å google så feil resultater?? hørt om felleskatalogen.no f.eks ? (ment til anonym bruker)
Sist endret av snowden; 19. oktober 2021 kl. 04:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har en fkd historie rundt det, lengelenge siden å gikk gjennom noe traumatisk, tenkte på selvmord men var mer skrik om hjelp. Tømte en boks pf + mer. Rareste er fikk en euforisk mdma/trip lignende tilstand. Dog hadde jeg vert eldre hadde det nok aldri gått slik. Rører skjelden piller idag. 1 pf tar smerter om det er d du trenger.

Alt av kontinuerlig bruk av legemiddel industrien tror jeg personlig uten skildrer. Faktisk er verre en balansert bruk av andre stoffer. Mitt råd, ikke bruk det om du ikke trenger d. Har faktisk avholdsfolk nære som knasker sån uten grunn.
Sist endret av spiritknight; 19. oktober 2021 kl. 07:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av svartemaja Vis innlegg
Lurer på om noen her bruker PF, med eller uten resept, uansett indikasjon osv.

- hvor lenge har du brukt det?

- hvilken dosering i døgnet og når?

Har dere opplevd tegn på leversvikt? Lyst og fortelle hvordan det ble oppdaget og hvordan bruken var da?

Noen som har merket andre farlige bivirkninger på f.eks andre organer o.l?

Bare og PM hvis dere ikke vil skrive her
Vis hele sitatet...
Brukt Paralgin forte i 7 år. Får på blå resept.

Bruker nå omtrent 3 til dagen, men har vært oppe i jevnt 6 til dagen. Sporadisk 10 til 12 på ekstra vonde dager.

Tar jevnlige blodprøver for å sjekke leverfunksjon, og den er alltid bra.

Tok 70 Paralgin forte på en gang for noen år siden, i et selvmordsforsøk grunnet smertesituasjon og generelt lei av livssituasjonen. Fikk ikke skader grunnet det store inntaket, men kastet opp hvert kvarter i 12 timer etterpå. Det var litt ubehagelig.

Er svært plaget av RLS. Har i det siste lurt på om det rett og slett kan være abstinenser på Paralgin forte. Jeg tar tablettene på kveld og natt, og halveringstiden er vel omtrent 4.5 timer, så jeg går mange timer uten påvirkning av opioidet.
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Sitat av snowden Vis innlegg
spiste 10 pinex forte på under 24 timer pga smerter i ansiktet....hjalp ingenting...tror det faktisk ble verre, siden det er vel blodfortynnende? grensen på dagsforbruk av paracetamol ligger på 3,5 gram... jeg spiste vel 5g



whats? hvordan klarer man å google så feil resultater?? hørt om felleskatalogen.no f.eks ? (ment til anonym bruker)
Vis hele sitatet...
Enkelte personer får ingen effekt av kodeinen i paralagin forte/pinex forte. Husker ikke alt dette riktig, men tror 10-15% av kodeinen blir omdannes til morfin i leveren? Men det er forskjellig fra folk til folk.
Sist endret av hasjkake; 19. oktober 2021 kl. 19:43.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Marshmallows Vis innlegg
Fordi de ikke inneholder paracetamol.

Det var ett av nevnte Google-søk for å fastslå som direkte feil. Det andre viste at teorien din om å bygge gradvis toleranse for paracetamol slik at man kan innta store mengder uten fare også er bare tull.

Hvis man som trådstarter her lurer på hva som kan være farlig eller ikke for indre organer er det desidert lureste å snakke med kvalifisert personell, og ikke deg(Underernært Tunge) da det i værste fall kan ha fatale konsekvenser om noen velger å ta dine uvitne utsagn som god fisk.
Vis hele sitatet...
"Each VICODIN tablet contains: Hydrocodone Bitartrate 5 mg Acetaminophen 500 mg"

Acetaminophen = Paracetamol

Om man opparbeider seg toleranse vet jeg ingenting om.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg får helt sinnssyk vondt i magen av for mange Paralgin Forte. Forrige gang lå jeg i fosterstilling og ba til både Jesus og Gud at om at det skulle stoppe.

Noen andre som har opplevd det?
Jeg har sikkert tatt et trillebårlass med PF.Fikk det også på blå respt.Vanlig dose var 6-8 pr.dag over en seksårsperiode.Er glad leveren holdt.Må nevnes at jeg fortsatt bruker 3 x 1 grams Paracet i kombinasjon med andre smertestillende.Forrige blodprøve viste ikke noe negativt.Best å holde seg til det som står på resepten.Gir ikke maks 1-2 tabletter 3 ganger daglig tilstekkelig lindring bør man finne et alternativ.
Sitat av Marshmallows Vis innlegg
To kjappe Google-søk tilsier at alt du sier her er totalt feil.
Vis hele sitatet...
Vicodin inneholder hydrokodon og paracetamol eller hydrocodone and acetaminophen.

Men de inneholder mindre paracet enn i Norge, 5/300 - hydrocodone/acetaminophen.

Så tror du må google litt mer

Sitat av Marshmallows Vis innlegg
Har fått noen pakker på resept i løpet av årene. Da med doser fra 3 til 8 stykk i døgnet. Har ikke alltid trengt de så lenge at jeg har brukt opp alt, og har da har jeg jo samlet opp og spist noen for kosen sin del. Aldri tatt mer enn åtte stykk på én gang, og er frisk og rask den dag i dag. Skal du ta store mengder anbefales det å ekstrahere ut paracetamolen først. Finnes guider både her inne og ellers på internett. Bare Google "cold water extraction paracetamol" eller lignende. Les deg godt om og vær sikker på hva du gjør først da. Konsekvensene av for mye paracetamol er noe du absolutt ikke ønsker.
Vis hele sitatet...
Har brukt dette selv i litt over 5 år av og på. Alt fra 3 til 12 om dagen.
Får inntil 100 mg morfinekvivalenter i døgnet på blå resept for sterke smerter.
Bruker nå OxyContin 20 mg/døgn + 6 PF pr. dag.

Grunnen til at jeg spør er at for noen år siden da jeg brukte Paralgin Major(60/800 kodein/paracetamol). Brukte 4, noen ganger 5-6. Blei vel fra 3.2g til 4.8g paracet i døgnet. Etter noen måneder ble jeg innlagt på medisinsk overvåkning etter jeg havna på legevakta med ekstreme smerter.
Så kom det plutselig en overlege inn og spurte meg om hvor mye alkohol jeg drikker. Jeg drakk ikke og sa det til han. Legen sa da at det var rart fordi jeg hadde nesten leversvikt. Forklarte da at jeg brukte Paralgin Major i den doseringen jeg skrev her. Da sa han at jeg måtte bråseponere alt av paracetamol preparater og skrev ut et annet opioid til meg til jeg hadde legetime.

Lurer på hvordan jeg kan unngå dette igjen, selvom jeg bare bruker 6 om dagen er jeg litt bekymret.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Brukt Paralgin forte i 7 år. Får på blå resept.

Bruker nå omtrent 3 til dagen, men har vært oppe i jevnt 6 til dagen. Sporadisk 10 til 12 på ekstra vonde dager.

Tar jevnlige blodprøver for å sjekke leverfunksjon, og den er alltid bra.

Tok 70 Paralgin forte på en gang for noen år siden, i et selvmordsforsøk grunnet smertesituasjon og generelt lei av livssituasjonen. Fikk ikke skader grunnet det store inntaket, men kastet opp hvert kvarter i 12 timer etterpå. Det var litt ubehagelig.

Er svært plaget av RLS. Har i det siste lurt på om det rett og slett kan være abstinenser på Paralgin forte. Jeg tar tablettene på kveld og natt, og halveringstiden er vel omtrent 4.5 timer, så jeg går mange timer uten påvirkning av opioidet.
Vis hele sitatet...
Blå resept her og på opiater. 70 stk?! Ble noen organer preget av det eller?

Det med RLS og abstinenser høres plausibelt ut. Det er det jeg får når OxyContin går ut av meg, RLS med spasmer, helt vilt. Halveringstiden på kodein er ca 3.5 timer, paracet er 2-3 timer. Hør med legen om du kan få noe langtidsvirkende også bruker du PF mot smertetoppene, bare og forklare det med RLS, så får du nok hjelp. Alt fra tramagetic/nobligan til dolcontin, oxycontin eller Buprenorfin plaster(7 dagers virketid).
Sist endret av svartemaja; 21. oktober 2021 kl. 00:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
]
Har stått på PF 8 stykker på det meste. Over lang til. Fra, 2016 til nå.
Fast. Så jeg ble redd for nyrene, leveren osv.
Så jeg spurte om å få det som var noe annet uten mye fyllmiddel og skadelig paracett.
så har får oxycontin 10mg*4. Om dagen. Fast.