Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4720
Vet noen om det å ha en deltidsjobb over lengre tid blir sett på som negativt av en fremtidig arbeidsgiver? Blir det nesten litt på linje med å ha "hull" i cv eller spiller det mindre rolle når en tross alt har vært i arbeid?
Sist endret av Gablert; 16. september 2021 kl. 14:32.
Jeg ville ikke sett på det som noe særlig negativt. Hadde kanskje lurt på hva som var grunnen.
Det finnes jo like mange arbeidsgivere som det finnes bedrifter, så ikke lett å gi fasitsvar på det.

Du kan eventuelt komme opp med en grunn som du kan fortelle hvis skulle bli ett spørsmål
f.eks. at du har drevet med ett eller annet prosjekt privat og derfor ikke har hatt anledning til å jobbe mer.
Må du spesifisere at det er deltidsstilling da?

Jeg hadde ikke brydd meg om en kandidat hadde hatt en deltidsstilling. Kunne spurt om det var noen spesiell årsak til det, og videreført samtalen ut fra svaret man fikk.
Trådstarter
2 0
Sitat av atom Vis innlegg
Må du spesifisere at det er deltidsstilling da?

Jeg hadde ikke brydd meg om en kandidat hadde hatt en deltidsstilling. Kunne spurt om det var noen spesiell årsak til det, og videreført samtalen ut fra svaret man fikk.
Vis hele sitatet...
Nei forsåvidt ikke, men de kan vel sjekke det opp ved innhenting av referanse.
Sist endret av Gablert; 16. september 2021 kl. 15:21.
Spørs vel på flere ting

Bransje? Flere bransjer opererer med deltid heller enn heltid. F.eks. servitør (?) Ihvertfall innenfor helse.

Uførhet. Mange er svekket på en eller annen måte
Sitat av Gablert Vis innlegg
Nei forsåvidt ikke, men de kan vel sjekke det opp ved innhenting av referanse.
Vis hele sitatet...
Ja, de sjekker det antageligvis så du bør ikke juge på deg noe. Men de spør jo kanskje: hva gjorde du der? Eller hvor mye jobbet du der?
Da sier du jo det bare som det er, kanskje legger til et lite sideprosjekt du har hatt.
Du har jo jobbet og det pleier som regel å være positivt.

Noen jobber deltid fordi de ikke får mer, noen fordi det passer dem, noen er studenter, andre prioriterer familie eller noen har prosjekter, noen sliter psykisk eller med rus eller sjukdom.... Det viktigste er at du jobber tror nå jeg.

Hvis det skulle komme opp, så er det lettest å si at det var det som passet meg da, men nå er jeg motivert for å jobbe mer
En fremtidig arbeidsgiver vil nok undre seg over at man bare har feks jobbet 50% over lang tid, med mindre dette er direkte relatert til yrket (feks få fulltidstillinger)