Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 6155
Hei hei!
Typen min og jeg kunne trengt en liten "ferie"/Pause.. resturant tur hvis jeg skal være ærlig. Og lurte på om det fantes koreanske BBQ resturanene rundt Oslo eller Ski området.
Vi så litt på youtube om det, der folk satt rundt sitt eget bord og grillet sin egen mat til det var klart til å spises.
Hot-pots tells det også om det er noe! Hadde vært litt gøy å se i om det var noe slikt i fremtia når ting åpner og slikt
Hooker meg på her da jeg har savnet dette også.

Utrolig digg med sånne tynne biffstrimler man steker selv blandet med diverse sauser osv.

Er bare et par dager siden jeg pratet med kona om dette og at jeg ikke kan huske å ha sett dette noe sted i Norge noen gang.
BRAND ∞ STRONG
Lå ett sted i Oslo for mange år siden som het Mongolian BBQ (tror jeg) som hadde ett sånt konsept.
Kunne ikke finne den når jeg søkte nå så den er sikkert nedlagt.

Restauranten Hon San i Oslo tilbyr noe de kaller Asian Buffet (all you ban eat)med bla.

MONGOLIAN BBQ
MIX YOUR FRESH INGREDIENTS & CHEF WILL GRILL THEM IN FRONT OF YOU
til KR 249 / PERSON

Har ikke spist der så ikke ta mitt ord for det.
3,5 av 5 hos Tripadvisor basert på 63 anmeldelser.
Fått reklame for Koreansk BBQ fra Uncle B, men har ikke prøvd det selv. Såvidt jeg husker så leverer de både grill og mat.
Må bare nevne at har spist koreansk bbq i Thailand. Finskåret kjøtt. En helt rå dip saus og friske grønnsaker. Griller det selv på en grill som er innfeldt i bordet. Beste maten jeg kan få.
Kaizen
Gangam og J2. Best in town.

Edit: ser at disse ikke er helt hva du ser etter.
Sist endret av moret; 27. april 2021 kl. 11:15.
Kommer ikke på noen slike i farten. Men kan du ikke lage din egen korea bbq? Finnes sikkert mange gode oppskrifter på sauser og tilbehør også kan du grille og kose deg. Billig og bra løsning.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Vi snakker om et land der man visstnok ikke engang kan bestille en helvetes burger "medium rare" (fikk jeg i hvert fall beskjed om), så jeg ville ikke vært alt for overrasket om ekte Korean BBQ ganske enkelt ikke var særlig gangbart her til lands.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av robhol Vis innlegg
Vi snakker om et land der man visstnok ikke engang kan bestille en helvetes burger "medium rare" (fikk jeg i hvert fall beskjed om), så jeg ville ikke vært alt for overrasket om ekte Korean BBQ ganske enkelt ikke var særlig gangbart her til lands.
Vis hele sitatet...
De fleste referansene til Korean BBQ jeg har sett er i fra Amerikansk kultur.
Så det kan hende det er en Amerikanifisert variant, på samme måte som Italiensk er det "over there".
Eller Kina-mat for den saks skyld. Den man får i Norge er nok en del annerledes en i Kina.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
De fleste referansene til Korean BBQ jeg har sett er i fra Amerikansk kultur.
Så det kan hende det er en Amerikanifisert variant, på samme måte som Italiensk er det "over there".
Eller Kina-mat for den saks skyld. Den man får i Norge er nok en del annerledes en i Kina.
Vis hele sitatet...
Korean BBQ er ikke amerikansk og har ingenting med amerikansk kultur å gjøre. Det er en vaskeekte koreansk rett som er utrolig populær over hele Asia, og har blitt veldig populær i vestlige land de siste årene. Det fungerer slik at man får rått og marinert kjøtt, feks bulgogi og griller det selv over åpen flamme/kullgrill på bordet sitt. Det skal også være et hav av småretter og sauser en kan velge mellom, så man bestiller gjerne litt forskjellig kjøtt/skalldyr og en 5-10 småretter. Det er veldig sosialt da man deler på alt, tilbereder det sammen og bruker lang tid på måltidet.

Desverre er det vanskelig å tilby ekte koreansk BBQ i Norge da Mattilsynet ikke har så stor tro på at det er trygt å la Randi og Knut drikke pils og grille maten selv. Iallefall ikke uten avtrekksvifte, brannteppe og pulverapparat over og under hvert eneste bord. Det var hvertfall slik for 4-5 år siden, og med tanke på hvor lite utbredt den retten er i Norge på tross av dens globale populæritet så er det nok slik fremdeles. Desverre.
Jeg har vært på en slik restaurant i Los Angeles, en "hidden gem". Vi stod først i kø i én time (!), og det var ikke snakk om å gå ut av køen, da mister man plassen. Går heller ikke an å reservere plass. Men så skrek dattera til eieren ut navnene våre og vi kunne endelig komme inn i varmen. Masse rare greier å grille, umulig å vite hva som er godt og ikke. Skikkelig upraktisk å styre med når man faktisk vil prate. Så tar kanskje en styringa, men steker det helt feil. Så svir det seg. Fæl musikk og drit masse bråk av stekinga, man måtte rope til hverandre. Nei fyttirakkern, tenkte at jeg helst vil få maten servert as, det var ikke noe for meg. Hehe
Sist endret av Chronic420; 28. april 2021 kl. 02:00.
Kan anbefale gangnam ved tjuvholmen. Ikke akkurat en autentisk opplevelse med egen grill i midten av bordet, men det smaker meget godt.
Gangnam i Oslo har en del godt, og de har særlig god og hjemmelaget kimchi. Ssam er min favorittrett fra det koreanske kjøkken, ved siden av Kimchi Jigae(kimchi suppe)og Gangnam er utrolig gode på sistnevnte IMO. Ikke like stas som korean bbq, men anbefales uansett.