Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1631
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har lagt merke til at toleransen har steget litt. Selv om jeg ikke har brukt enorme mengder (kanskje 0.5g hasj/dag på noen uker) merker jeg at det hadde vært praktisk både med selve pausen og å tåle litt mer etterpå.

Ser etter erfaringer:
Hvor lenge bør man holde på?
Hvor dramatisk effekt kan man vente seg?
Hvor "skadelig" for effekten vil det være å tillate seg en enkelt "sprekk" midt i?
Først og fremst; hvor gammel er du?
1 uke gir litt mindre toleranse men den skyter gjerne opp igjen etter en session eller to.

2 uker så begynner det å hjelpe, da tar det litt lenger tid før toleransen går like høyt igjen. Man begynner å merke det man røyker mer og det varer litt lenger.

3 uker er ganske lik uke 2, men enda litt bedre. Effekten varer lengre.

4 uker så er toleransen ganske lav, men det er enda litt igjen hvis man er ordentlig innrøyka. Typ hver dag røyking til vanlig.

2 måneder: effekten varer nesten like lenge som den gjør når toleransen er null, men det smeller ikke like hardt.

3 måneder: her er de fleste helt nullstilt igjen. Men er du like innrøyka som det jeg har vært til tider smeller den ikke like hardt som når toleransen er helt nullstilt.

4 måneder så pleier jeg å være helt nullstilt. Det smeller hardt og det tar lang tid før jeg bygger opp toleransen igjen.

Dette er mine resultater etter årevis med eksperimentering og dokumentering av hvordan weed og hasj påvirker meg. Alt er subjektivt, dette er min opplevelse av t-breaks. Du kan ha litt andre resultater enn meg, men jeg og min sirkel av venner som røyker har hatt ganske like resultater. dette er en liten sample size, ingen ordentlige vitenskapelige metoder som måling av verdier i blod, hår eller spytt, alt er subjektive opplevelser så noe variasjon vil du nok ha. Men nå har du ihvertfall en indikator på hvor lenge du må vente for å oppnå ønsket resultat.

Sprekker du, så kan du risikere at toleransen skyter fort opp igjen. Da er tiden du har brukt på å være avholds vært "bortkastet". Når man først har t-break, så tar man seg selv i nakkeskinnet og utfører det, første uka er verst.
Jeg hadde pause på 2-3 år og merker at jeg bygger opp toleranse ganske fort, men da hadde jeg også røyka daglig i 5-6 år. Men om du hadde røyka daglig i 1mnd så hadde jeg tatt kanskje 2-3 mnd pause for best mulig resultat, men du kjenner bra forskjell på et par uker også.
Jeg røyka daglig i ca 2-3 mnder og nå er det 2mnd siden jeg jeg har røyka og jeg pisser fortsatt positivt, så jeg skal iallfall vente til jeg pisser negativt til det er helt ut av systemet.

Hadde engang 6mnd pause fra hasj etter noen års røyking og da merka jeg faktisk minimalt. Etter nesten 1 uke røykings var toleranse som normalt igjen.
Sist endret av NokErNok; 4. mars 2021 kl. 18:19.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Jeg hadde pause på 2-3 år og merker at jeg bygger opp toleranse ganske fort, men da hadde jeg også røyka daglig i 5-6 år. Men om du hadde røyka daglig i 1mnd så hadde jeg tatt kanskje 2-3 mnd pause for best mulig resultat, men du kjenner bra forskjell på et par uker også.
Jeg røyka daglig i ca 2-3 mnder og nå er det 2mnd siden jeg jeg har røyka og jeg pisser fortsatt positivt, så jeg skal iallfall vente til jeg pisser negativt til det er helt ut av systemet.

Hadde engang 6mnd pause fra hasj etter noen års røyking og da merka jeg faktisk minimalt. Etter nesten 1 uke røykings var toleranse som normalt igjen.
Vis hele sitatet...
Når man bruker tobakk så får man flere reseptorer I hjernen for opptak av nikotin, så det er jo ikke helt urimelig å gå utifra at noe lignende skjer når man røyker urter. Flere reseptorer etter sånn jeg har forstått det, gjør at man tar det opp og bearbeider det raskere.
Bare noe jeg har tenkt på en stund, har ikke noen kilder eller bevis på det, er mer en teori jeg har tenkt meg fram til.

Hvis man har mye fett på kroppen kan det ta mye lenger før toleransen er på vei bort. Restene og noen av metabolittene blir jo lagret der også, så slippes det sakte men sikkert ut over en tidsperiode.

man kan jo gripe sjansen å trene litt, spise sunnere i perioden man har t-break. Har merket at det går raskere når jeg trener.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du bare har røyka daglig eller ofte i noen uker holder det med noen ukers pause for å øke toleransen igjen. Har du derimot røyka daglig i månedsvis og år må det månedsvis pause til for å øke toleransen igjen.

Forskjellen blir sterkere jo lengre pause. Er pausen kort så vil du merke litt bedre effekt i en dag eller to når du begynner å røyke igjen før du er tilbake der du var før pausen.

Dramatisk vil jeg ikke kalle det før du har gått et års tid i pause og det blir som å røyke for aller første gang igjen når du begynner igjen
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Når man bruker tobakk så får man flere reseptorer I hjernen for opptak av nikotin, så det er jo ikke helt urimelig å gå utifra at noe lignende skjer når man røyker urter. Flere reseptorer etter sånn jeg har forstått det, gjør at man tar det opp og bearbeider det raskere.
Bare noe jeg har tenkt på en stund, har ikke noen kilder eller bevis på det, er mer en teori jeg har tenkt meg fram til.

Hvis man har mye fett på kroppen kan det ta mye lenger før toleransen er på vei bort. Restene og noen av metabolittene blir jo lagret der også, så slippes det sakte men sikkert ut over en tidsperiode.

man kan jo gripe sjansen å trene litt, spise sunnere i perioden man har t-break. Har merket at det går raskere når jeg trener.
Vis hele sitatet...
Jeg røyka sigg på den tida jeg hadde pauser og trente stort sett og holdt meg rimelig slank så selv om det lagres i fettvev tror jeg det er endel faktorer som spiller inn.

Men den "pausen" jeg har nå så røyker jeg ikke sigg og trener bra, spiser sunt og er relativt i grei form uten noe spess ekstra fett.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Angående korte pauser, får man veldig mye igjen for de første fire dagene
Anonym bruker
"Ulykkelig Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Angående korte pauser, får man veldig mye igjen for de første fire dagene
Vis hele sitatet...
Jepp, tok 4 dager av og fikk ca. 5-7 dager med skikkelig god high etter
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Back in the day jeg forsket på dette fant jeg også en fin graf som antydet at rundt 4d var cutoff for diminishing returns, dvs at man mistet toleranse raskest i de fire dagene, sammenligninget med resten av kurven

Man finner den sikker hvis man leter.
Lat, ond og narkoman som jeg er, besluttet jeg at 4d var den optimale pausen
Sist endret av meaculpaUIO; 4. mars 2021 kl. 19:30.
Kan legge til en liten bonus erfaring som er relevant til tråden, men ikke helt on topic. Har funnet ut at det å fyre hver tredje dag er optimalt for å holde toleransen nede. Føler også at det gir meg mer og at jeg ikke blir så plaget med korttidsminnet som med daglig toking. Ofte så gjør man seg andre tanker om ting i fra et endret perspektiv når man er fjern. Disse er verdifulle refleksjoner og kan hjelpe deg med mye igjennom livet.
Det er det som er litt spesielt med bevisthets endrende substanser, at man ser ting fra andre perspektiver enn normalt. Men helt klart så har cannabis et vidt spekter av bruksområder.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar!