Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1758
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er den beste metoden å røyke på for å bli minst mulig til nada innrøyka på? Har atm 2 gode sorter med brunt, får en tredje til uka da jeg og en kompis har spleiset på en plate med Golden Lemon Haze som skal være julerøyk. Synes nesten jeg er innrøyka på THC generelt da jeg nesten sliter med å bli stein/fjern nok til å sove.

Er det joints jeg "må" røyke for å få best og mest effekt? Og når jeg allerede er innrøyka på begge sortene jeg har nå?
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Den beste metoden er rett og slett å ta seg en ukes fri for å så røyke igjen. Røyk bong eller bøtte.
Dra innom legen å spør om du kan få sovemedisin fordi du sover veldig dårlig og funker ikke så bra i jobb/skole når du ikke får sovet ordentlig.
Anbefaler Seroquel/quetiapin. Det er anti psykotisk medisin men en av bivirkningene er at du blir veldig trøtt på de.
Har gått på de nå i 5 år og kan si at jeg får ikke sove de to første nettene visst jeg er uten.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En uke fri er altfor lite for meg å bli nullstillt igjen på. Eller nullstilt blir man vel ikke før etter mange mnd, men jeg pleier å ta meg tre fire uker fri et par ganger i året, gjerne før jul så jeg kan gosse og kose meg i romjula. Da får jeg godfeelinga igjen av å puffe hvertfall
4 dagers pause er ca optimal bruk av tid mtp toleransetap
Sist endret av meaculpaUIO; 9. desember 2019 kl. 10:23.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
4 dagers pause er ca optimal bruk av tid mtp toleransetap
Vis hele sitatet...
Haha prøv to måneder du. 4 dager gjør ikke stort
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Haha prøv to måneder du. 4 dager gjør ikke stort
Vis hele sitatet...

4 dager gjør mye jo vet ikke hvor gammel du er men over 30 her, røyka over 10 år.. just saayin
4 dager er the shiznizzle
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta deg en 4-5 dagers pause, tren litt så blir du nok fjern igjen til jul
Ja, du vil få et ekstra kick om du har 2-4 dagers pause. Men toleransen har ikke synket stort av den grunn, den lille pausa gir bare et ekstra kick den første jointen, i min erfaring. Du vil være like innrøyka etter første joint igjen.
Jeg gikk 2 mnd uten hverdagsrøyk (kun noen få jays her og der i helger osv), og først da kunne jeg gå ned på å røyke joints med 0.1g igjen og være fornøyd...
Opplevelsen min er at man må holde seg i skinnet for å holde toleransen der man vil ha den. Så snart du legger i "bare litt til" i jointen, så sitter du plutselig der og røyker 0.5 joints aleine etter noen dager.
Bruk vekt og hold dosene konsistente, og vent lenge nok mellom hver røyk, så toleransen ikke løper løpsk.

Joint er egentlig veldig lite effektivt i forhold til bong eller pipe. Jeg liker selv joint best, men er ingen tvil om at du bruker 3x så mye og får lite utbytte VS å røyke samme mengde på bong/pipe.
Så å ta noen helt reine pipetrekk/bongtrekk kan være verdt å prøve. Man blir iallefall mye mer fjern mye fortere av det.

Eller lag edibles. Husk decarbing!
Høres også ut som dere har råd til å kjøpe nok stæsj til å eksperimentere litt med å lage olje eller anna ekstrakt - det kan også være verdt å prøve for en med høy toleranse.
Kjøp en helt medium grei og billig plate og mekk olje av den.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Elpatron88 Vis innlegg
4 dager gjør mye jo vet ikke hvor gammel du er men over 30 her, røyka over 10 år.. just saayin
Vis hele sitatet...
Hvis du skal være så barnslig å prøve å gjøre det til en konkurranse over hvem som er eldst og har røyka lengst så taper du den uansett.
4 dager er bedre enn 0, men man er jo et hasjhue i hjernen selv flere måneder etter pause. For å bli ordentlig fjern og godfeelinga igjen må man holde seg mye lenger enn fire dager. Sjokolade er også diggere om man ikke har spist det på noen uker eller måneder, jo lengre jo bedre.
Fire dager gjør ikke en shit forhold til hva tre fire uker gjør.
Greit at du syns fire dager er nok for deg men som sagt prøv noen uker du å se
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
4 dager er bedre enn 0, men man er jo et hasjhue i hjernen selv flere måneder etter pause. For å bli ordentlig fjern og godfeelinga igjen må man holde seg mye lenger enn fire dager.
Fire dager gjør ikke en shit forhold til hva tre fire uker gjør.
Greit at du syns fire dager er nok for deg men som sagt prøv noen uker du å se
Vis hele sitatet...
Er en god del som ikke trenger mer en 3-7 dagers pause, uansett om de er "hasjhuer" eller helt ferske.
For mange skal det faktisk ikke mere til enn å bytte til en annen type røykings.
Det finnes heller ingen fasit på hvor lenge en pause skal vare for at man skal få tilbake toleransen.
Toleransen går ned fra 100% til rundt 30% iløpet av 7 dager, så man trenger ikke å vente så mye lenger.
Greia er at toleransen stiger veldig fort igjen, spesielt om man er litt uforsiktig og bruker samme mengder som før pausen.



Søk opp "one week T-breaks" og les reddittråder, så kan du jo se hvor forskjell det er på folk.

Leafly's cannabis 101;

How Long Should a Cannabis Tolerance Break Last?
Since cannabis is a highly individualistic experience, a tolerance break can take on many forms depending on one’s consumption pattern. Generally speaking, a few days without cannabis should be enough to begin to notice the return of more profound effects, while abstaining for a week or two is recommended to help get a consumer over the hump and shake up his or her usual routine. Once the mind has acclimated to its new clear-headed groove and the body has adjusted accordingly, it’s a good sign that the t-break has taken hold.
For those looking to flush their body completely, try pushing past the two week mark, as THC and other compounds can remain in one’s system for more than 30 days.
Vis hele sitatet...