Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5367
flypriser kan være merkelige av og til.

la oss si man skal fra bangkok til Oslo. men bilettene er dyre for den datoen det passer for meg å dra. men fra bangkok til stockholm den samme datoen, ja da er flyprisene lave.

så jeg tenkte hvis man finner billige bussturer/nattbuss til sånn 100lappen fra sverige til norge så sparer man mye!

fra sverige til norge var kunn ett eksempel. kan også være fra danmark, tyskland eller finland til norge

så det jeg lurer på er om noen vet om noen gode busselskaper, og måter jeg kan finne gode busselskaper. jeg googlet å da fant jeg denne: https://www.flixbus.no dem tilbyr vist stockholm - oslo for 100Kr , men jeg fant ikke noe for den datoen som passa for meg.

jeg har prøvd reiseplanleggeren til google også. men der må man bytte buss 3 ganger.

er det sånn at det ikke finnes ett sånt tilbud jeg spørr etter eller er det bare vanskelig å finne?
Har du vurdert Aeroflot? ca 5200,- Oslo - Bangkok.

Stockholm tror jeg det bare er Swebus som kjører for tiden. Vy kjører til København. Det er ikke allverdens dyrt å ta toget heller mellom Oslo og Stockholm med SJ.
Trådstarter
12 5
jeg har allerede kjøpt bilett fra oslo til bangkok. den fikk jeg til ca 2500,- på norwegian.no lavpriskalender er genialt

NB: ang lavpriskalender så er prisene ofte lavere jo lenger ut i kalenderen du går. biletten jeg kjøpte er avreise ett sted på nyåret.

men jeg trenger en billig tur hjem igjen. å da kan man av og til ha litt uflaks å havne på priser på rundt 4000 og mer. men det har alltid løst seg noenlunde ved å sette varsel i feks momondo, scyscanner når priser endrer seg. å det blir 100% sikkert løst igjen.

men jeg synes det kunne vert en interessant løsning, å gjøre som jeg startet tråden min med. kansje ikke denne gang eller for meg. men kansje for andre som leser denne tråden.

men som nevnt i min første post så er det kansje ikke så mange muligheter med direkte buss som det er med fly..

husker jeg skulle sjekke buss fra oslo s til lofoten.. bare å glemme der var det billigere og enklere med en flybilett. eller så er det jeg som er dårlig på google.
Oslo - Lofoten med bil tar jo lengre tid enn Oslo - Thailand med fly..

Ellers så bruker jeg Momondo når jeg bestiller flybillett, og sjekker et par dager før og etter dagen jeg tenkte å reise. Ofte så er det billigere å kjøpe T/R samtidig
Trådstarter
12 5
Sitat av Settoz Vis innlegg
Oslo - Lofoten med bil tar jo lengre tid enn Oslo - Thailand med fly..

Ellers så bruker jeg Momondo når jeg bestiller flybillett, og sjekker et par dager før og etter dagen jeg tenkte å reise. Ofte så er det billigere å kjøpe T/R samtidig
Vis hele sitatet...
ja tidsmessig lønner det seg ikke å kjøre bil til Lofoten. men prismessig kunne det lønt seg.

pris er stikkordet og hele poenget med denne tråden..
Kan du reise mandag-torsdag, kommer du unna med 309 svenske spenn for den billigste togreisen Arlanda-Oslo (2. klasse-billett som ikke kan refunderes eller endres), eller ca. 500 spenn fredag-söndag. Togbytte i Stockholm. Det er hvis du bestiller billetten allerede nå.
Muligens finnes en hundrings å spare på buss, men tog er mye raskere og mer komfortabelt.
Trådstarter
12 5
Sitat av GalFisk Vis innlegg
Kan du reise mandag-torsdag, kommer du unna med 309 svenske spenn for den billigste togreisen Arlanda-Oslo (2. klasse-billett som ikke kan refunderes eller endres), eller ca. 500 spenn fredag-söndag. Togbytte i Stockholm. Det er hvis du bestiller billetten allerede nå.
Muligens finnes en hundrings å spare på buss, men tog er mye raskere og mer komfortabelt.
Vis hele sitatet...
takker! akkurat slike tips jeg er ute etter