Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1852
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har tatt noen linjer pepper i dag gruer meg til nedtur , noen tips til den har ingen piller lignende.
Frisk luft og lite sosialisering.
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bite i det sure eple og holde ut... Ta konsekvensene av inntak.
Klimafiendtlig troll
Ikke grue deg for nedturen, bare la det komme. Er ikke så farlig, egentlig .

En dusj/et bad om du begynner å få irrasjonelle tanker.
New generation
colakork's Avatar
Kalde pils gir alltid meg hjerte-ro.

Ellers fokuserer jeg på at det blir bedre etter jeg har fått en natts søvn.

Hvis det fortsatt er jævlig blir det defintivt mye bedre etter 2.natten,god landing
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Nedtur er nesten noe man dømmer seg selv til.

Tenk heller st du fortsstt har litt mer i kroppen og utnytt det med trening, gåtur. Ts en kaffekopp. Gjør kroppen sliten. Spis et måltid og ksnsjje ta en rev å legg deg <3 nedtur er oppskrytt imo.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Et stort og godt måltid, gjerne masse fett og salt, mye vann, magnesium tilskudd og en C-vitamin brusetablett. Etter dette kjemper du om å få ned en pils. Ta så en dusj og dusj av deg ekkelteten, nå klarer du nok å sove.
Tving i deg mat og drikke med en dessert av 2 Paracet og evt en liten dram hvis du har det. Rett i seng etterpå.
Det værste med nedturen er hvor mye en tillater seg selv å synes synd på seg selv, anbefaler deg å tvinge i deg mat, rikelig med væske og prøv å sett opp vinduet om ikke noe annet. En av mine 'favoritter' ved nedtur på amf, molly og alt annet er seroquel fordi det slår deg helt ut og ingenting restaurerer deg som en 12-timers.
Får aldri noe nedtur, som andre sier så går det litt på innstilling tror jeg, altså mindsettet du selv har. Er ikke som cola som jeg iaf føler meg deppa dagen etterpå.
Sitat av flyndra90 Vis innlegg
Får aldri noe nedtur, som andre sier så går det litt på innstilling tror jeg, altså mindsettet du selv har. Er ikke som cola som jeg iaf føler meg deppa dagen etterpå.
Vis hele sitatet...
Alt av sentralstimulerende øker tilgjengeligheten av signalstoffet dopamin i hjernen din. Dette vil nødvendigvis føre med seg en nedtur i ettertid. Jo mer du tar jo hardere crasher du.

Det er ikke noe mystisk med phenomenet nedtur. Det er faktisk veldig enkelt og meget godt dokumentert. Det har ihvertfall ingenting med "mindset" eller holdningen din å gjøre.
Viktigst er det å få i seg næringsrik mat og rikelig med drikke. Deretter søvn.
Havregryn laget med melk og sukker, og en stor kopp te med melk + honning fyller magen bra.
Frukt ala epler eller pærer er gull, da vanninnholdet er høyt.
La vær å anstrenge deg og pakk deg heller inn i dynen med noen feel-good serier eller dokumentarer på PCen/TVen som kan distrahere deg litt fra din egen situasjon, nedturen.

Angående hjelpemidler i form av legemidler hvis det er din stil:
Lav dose Valium eller Apodorm er knall.
Sobril funker for noen.
Eventuelt noe mildt søvndyssende som Atarax, Vallergan eller Quetiapin. Melatonin kanskje?

Hvis du ikke har vært våken alt for lenge kan røykings hjelpe veldig på nervene, matlysten og sovehjertet
Om du har vært våken veldig lenge, dropp det, ellers blir du lett paranoid, urolig og forvirret.

TL;DR:
Fyll magen med sunn og god mat, og rikelig med drikke. Gjerne etter en joint eller hva enn du tar for å minimere nedtur og fremskynde innsovning.
Underholdning/distraksjon i form av PC eller TV, så du får tankene over på noe annet der du ligger og pines av dopaminunderskuddet.
David Attenborough sine dokumentarer er fine å sovne til!

Håper for din skyld ikke du har noen forpliktelser på mange timer, så du rekker å sove, siden det er Alfa Omega.
Sist endret av krystallkongen; 27. oktober 2020 kl. 06:19.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Aldri hatt nedtur på noe som helst,joa peaken avtar og jeg lander mer eller mindre.Nedtur er noe jeg vet sprøytenarkomane sliter med,ikke en som har tatt noen linjer med pepper.