Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 6379
Sitat av Edited Vis innlegg
Vil ikke naturens lover en dag bli om til menneskets lover?
At vi vil ta kontroll over tid, gravitasjon og evolusjon?
Vis hele sitatet...
Er ikke, og har ikke alltid alt liv vært underlagt naturlovene?
Om vi i fremtiden klarer å ta kontroll over tid og gravitasjon avhenger om
det finnes hittil uoppdagede naturlover som kan benyttes til akkurat det.

Hva evolusjon angår kan metoder innen molekylærbiologi allerede brukes til å målrettet endre livet. Man kan alltids hevde at vi i kraft av dette har kontroll over evolusjon, men da evolusjon har gjort oss i stand til å kontrollere evolusjon, er det da egentlig kanskje slik at vi er under stadig kontroll?
Om vi fremstiller et menneske 2.0, er det da egentlig ikke bare evolusjonen selv som kan krediteres?

Sitat av Edited Vis innlegg
Er mennesket et ultimatum av evolusjon?
Vis hele sitatet...
Jeg håper virkelig ikke det. I så fall blir jeg dypt skuffet.
Vår grad av bevissthet sammenlignet med det livet vi får øvrig kjenner er ganske imponerende. Men hvordan bedømme hva som er det ultimate?
Det eksisterer encellet liv med vanvittige tilpasningsevner og ekstrem toleranse for miljøfaktorer. Det å diskutere hva som er den ultimate art blir en subjektiv affære og avhenger hvilke egenskaper man legger til grunn.

Sitat av Edited Vis innlegg
Og er det mulig at naturen skapte mennesker for å forbedre naturens lover i seg selv?
Vis hele sitatet...
I så fall fordrer det at det finnes en arkitekt (les Gud) der ute. Jeg kan av åpenbare grunner ikke bevise at det ikke er tilfelle, men jeg ville blitt mektig lite imponert over en Gud som skapte menneske i kraft av egen dovenhet.