Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hva må til for å få deg med?
Lengre frist - 44,44%
Annen film - 22,22%
7apr2020 var en dato som ikke passet for meg - 33,33%
Å få med meg tråden - 44,44%
Flervalgsavstemning Stemmegivere: 9. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  21 12720
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
103 min

- Voice chat?
- Tekst-chat
- Skravling i tråden etterpå

Hva vil skje? Vet ikke. Får se. Aner jo ikke hvor mange som vil møte opp, og hva oppmøtte har lyst til å gjøre

Deres oppgaver før filmstart:

- Velge teknologi. Jeg har knapt gjort dette før, og har ikke orket å lese gjennom denne lista enda: https://www.techjunkie.com/watch-mov...riends-online/
- Komme med navneforslag til filmklubben. Superviktig

Start-tidspunkt: Post hvilket tidsrom som passer for dere, så oppdaterer jeg førstepost i løpet av tirsdagen
Når på dagen?

Voice-chat er bra.

Kanskje https://togethertube.com/ fungerer? Hvem vet, brukte rabbit til dette før men nå har det blitt litt rart, ingen søkefunksjon osv. Screen share på discord funker som en nødløsning, eventuelt at man finner en strømmetjenste også trykker alle på play samtidig. (Jeg foretrekker 720p for full hd detter ut av og til.)

Flott initiativ, jeg stiller med popcorn.
Truman show som i den med Jim Carrey?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Shaggylaggy: På kvelden en gang

andlov5000: Den med Jim Carrey ja

Poll lagt til. Såpass lav interesse så dropper dagens, men kanskje noe for fremtida
Sist endret av Jonta; 7. april 2020 kl. 20:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Syns det var fett insj jeg. Kul film også som hadde vært kult å se/kommentere "sammen med" andre.
Men lengre frist tror jeg kan være lurt.
Sist endret av celtseus; 7. april 2020 kl. 21:25.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Nytt tidspunkt

Planen akkurat nå er at vi starter filmen samtidig, og har opp Discorden samtidig
Sist endret av Jonta; 10. april 2020 kl. 14:03. Grunn: La til Discord-lenke
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
10 minutter
Så! Etter den første kvelden så har ihvertfall jeg insett at syncing er et must, og at voicechat i tilegg er et pluss (take note jonta)

Her har jeg funnet et par brukanes alternativer til samtitting:

https://twoseven.xyz/

"It's constantly under development and supports YouTube, Netflix, Vimeo, Crunchyroll. You can also stream and watch private videos together even if only one of the participants has the video file. Additionally, it has built-in video and text chat capabilities so you don't need to rely on Skype/Facetime/etc."

TL;DR Netflix, Youtube, Vimeo, Crunchyroll eller en egen videofil hostet på din egen pc

Syncplay

https://syncplay.pl/download/

"Syncplay allows people to enjoy a shared viewing experience even if they are thousands of miles apart, so friends can watch anime, movies, TV shows and other media together. The Syncplay Client launches a media player on your computer, connects to a Syncplay server and joins a virtual room on that server. Pauses, unpauses and seeks made within that media player instance are relayed to fellow viewers via the server to allow for these actions to be replicated by the media players of everyone else in the same virtual room. The server keeps track of where everyone is in the video so if someone joins they can be brought to the right place, and so if someone is too far ahead they can be brought back in sync."

TL;DR Strømming av private videofiler fra en pc til en annen hvor avspilling er synkronisert

Netflix Party (Krever Google Chrome)

https://chrome.google.com/webstore/d...hfgmpkcpnmlaoa

"Watch Netflix remotely with friends

Netflix Party is a Chrome extension for watching Netflix remotely with friends, e.g., for movie nights with that long-distance special someone. It synchronizes video playback and adds group chat."

TL;DR selvforklarende, men det viser seg at kun personen som lager "rommet" må ha netflix
Noen som har forslag eller ønske om ny film og ev. når?
Er enig med Shaggy, voice chat er helt klart å foretrekke, syntes det ble litt klønete å skrive på Discord samtidig med å se film, for meg tar skrivingen alt for mye fokus vekk fra filmen.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Shaggylaggy: Jeg kan prøve Voice-Chat (VC). Men. Å se film i samme rom som noen andre og skravle samtidig er allerede ikke helt min greie, såeh…

Det var også grunnen til at jeg ville åpne for spoilere: Så vi kunne si ting som «Håhååå! Gleder meg til tredje bukken kommer og stanger ned trollet!»

MeTheWall: Jeg søkte frem "List of feelgood movies" og skrollet gjennom en slik

19:30 såg ut til å fungere i går, men så var det en fridag for mange. Kommer aldri til å få med alle som ev. er interesserte såklart.

Ser ut til at Discord er betydelig mer populær for å snakke om filmen enn hva denne tråden er frem til nå.

Jeg valgte forrige film, så jeg stiller meg litt i bakgrunnen på den fronten akkurat nå
Sitat av Jonta Vis innlegg
Shaggylaggy: Jeg kan prøve Voice-Chat (VC). Men. Å se film i samme rom som noen andre og skravle samtidig er allerede ikke helt min greie, såeh…
Vis hele sitatet...
Det er derfor syncing er viktig, kun prating når filmen er pauset eller det er stille i filmen. Sånn som man ville ha gjort når amn sitter med en venn i samme rom

I verste fall så får du mute oss
Filmforslag:
Matilda (på Netflix), As good as it gets (Livets lyse side, på Netflix) Elling (har på DVD, men må lete litt) og Babe (Heldiggrisen Babe, har på DVD)

Filmer jeg ikke har tilgang til, men gjerne ser om igjen om noen kan streame:
Mrs. Doubtfire, The full monty (I bare messingen) og Top secret.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Hmm. Matilda er jo lenge siden jeg har sett
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Samme her. Om jeg noen gang har sett filmen. Boka husker jeg sånn passe
Skal vi bare gå for Matilda da og sette en tid, hva med f.eks. mandag kl. 19.00?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
So be it
Da gjenstår hvilken platform vi skal bruke, jeg syntes Netflix party hørtes kurant ut, og som tidligere kan jeg godt streame.
Andre som har tanker?
Sist endret av Veggen; 19. april 2020 kl. 18:05.
Netflix party!

1-click viewing med tilhørende chat. Ønsker man å se på TV'n kan man jo evt. bare caste chrome-fanen til chromecast
Kjører en test på Netflix party nå og streamer Communety, så om noen vil teste er det bare å klikke på lenken: https://www.netflix.com/watch/701458...npServerId=s23
Tror man er nødt til å ha Netflix party utvidelsen innstalert i Chrome, er egen chat, og for de som ønsker voice chat kan koseprat1 kanalen på Discord benyttes.

Da er testingen over og alt ser ut til å fungerer som det skal, så da snurrer vi film i morgen klokka 19, poster lenke her og på Discord ca ti på sju.

På slaget 19.00 starter jeg filmen, for å bli med trenger man utvidelsen Netflix party i Chrome, da er det bare å klikke på lenken og bli med å se.
Om noen ønsker å være med på voice chat er det bare å gå inn på kosprat1-kanalen på freak-Discord.

Lenke til kveldens film: https://www.netflix.com/watch/700330...pServerId=s144
Sist endret av Veggen; 20. april 2020 kl. 19:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Discord begynte å kjøre en rar refresh der et grått rektangel dras over interfacet mot høyre. Loopen er på litt under 10sek, og har prøvd forskjellige restarter

Skjedde etter at jeg skulle gå inn på Koseprat 1, som sannsynligvis er hjemsøkt. Eller prøv å pælme meg ut av pratekanalen, kanskje jeg hvert fall får koblet til tekstchat da. Har mobilen som backup
Discord er definitivt hjemsøkt. Anbefaler alle å ta en tur innom for en hyggelig prat og selvfølgelig PKFK! I motsetning til hva mange tror er ikke PKFK en revolusjonær motstandsmilits i midtøsten, men Pandemisk Kosefilm Klubb!

Bli med på Freak.no's DISCORD SERVER HER

For mandagens PKFK film nominerer jeg feelgood filmen jeg aldri har fått sett; BIG FISH(8.0/10)
A frustrated son tries to determine the fact from fiction in his dying father's life.
PG-13 | 2h 5min | Adventure, Drama, Fantasy
Director: Tim Burton
Writers: Daniel Wallace (novel), John August (screenplay)
Stars: Ewan McGregor, Albert Finney, Billy Crudup


Trailer HER.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det har nå blitt satt fast dag og tid, så hver mandag kl.1930 snurrer vi film.
Inntill videre streamer jeg film på Netflix party frem til vi finner en enda bedre løsning for de som selv ikke har tilgang på filmen vi skal se eller ønsker å se sammen med noen andre.
Neste film blir As good as it gets.
Alle som vil kan hive seg med, Netflix party har egen chat, men mange velger å chatte på freak-discord, der er det også mulighet for voice chat for de som ønsker det.
Sist endret av Veggen; 6. mai 2020 kl. 00:41.