Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3779
Hei folkens.


Jeg har flyttet litt ut på bygda nå tilbake til hjemplassen min.
Det er alltid klaging rundt om i området ang. prisene elkjøp og diverse tar for reparasjon og enkle ting på datamaskiner, nettbrett, telefoner etc + hvor lang tid ting tar.

Jeg tenkte da at dette er en perfekt mulighet for meg for å tjene noen ekstra lapper i mnd som kommer godt med.

Tenkte da å lage en veldig enkel hjemmeside der jeg lister opp hva jeg kan fikse, hvor mye det koster for ditt og datt etc. Kanskje utvide etterhvert desto flere kunder jeg får.

Jeg har gjort så mye gratisarbeids for folk i bygda mens jeg bodde her tidligere for mange år siden, og kunne sikkert ha fått bortimot 5-6k ekstra i mnd bare av det lille jeg gjorde før.

Nå er kunnskapen min større, så da kan jeg også få flere varierte oppgaver.

Jeg har blitt fortalt av en kollega at WYSIWYG Web Builder 9 er et greit verktøy for enkelt oppsett av en webside. Er det noen som har erfaring med denne?
Eller er dete en enkel wordpress side som har et helt enkelt og greit utseende?

Jeg har satt opp mange nettsider fra bunnen av uten wordpress, men dette begynner vell å bli 8 år siden, så jeg er ikke helt i gamet lengre, og jeg har ikke så mye tid til å sette meg ned å sette opp alt.


Håper noen har noen gode formeninger her.

Takk.
Bruk heller Wordpress med et fint tema, eller et annet CMS. Du får bedre resultater og du trenger såvidt å gjøre noe.
Ville som OnClipEvent nevner valgt Wordpress eller Joomla til å bygge nettside. Lett å sette opp å publisere på.
Samt at det ikke tar laaange tiden å få inn det grunnleggende. Mange youtube guider du kan kike på!
Har skrevet bittelitt om det i en annen tråd også, jeg syns Light CMS virker mye enklere enn både Wordpress og Joomla, hvert fall til helt enkle sider.
Takk skal dere ha folkens.
Skal sjekke ut dette.

Et lite spørsmål til.
Tenkte å skaffe .no domene. Er det bare å registrere et .no domene på f.eks domeneshop.no også går alt av seg selv, eller er det andre parter jeg også må innom?
Er bare å registrere deg for ett norsk domene. Gjorde dette selv gjennom PROISP trengte da PID (personidentifikator).

Hentet fra NORID PID-automat: Dette er en tjeneste som gir deg en personlig identifikator (PID) som du kan bruke i forbindelse med registrering av privat domenenavn hos Norid.

For å få en personidentifikator, må du oppgi noen personlige opplysninger. Grunnen er at vi må sikre at private domeneregistreringer kan knyttes entydig til en identifiserbar person. Vi sjekker disse opplysningene mot det som er registrert i Folkeregisteret. Deretter lagrer vi opplysningene i en egen og spesielt sikret database. Samtidig får du tildelt en anonym personidentifikator som du bruker når du skal søke om et domenenavn og hvis du senere skal gjøre endringer med det.
Tusen Takk Svaart.

Da skal jeg få dette opp så fort som mulig, så jeg kan begynne å lage nettsiden og få noen jobber.
Viva la opium:

Har sjekket Light CMS, men ut ifra det jeg klarer å se, så får jeg ikke til å bruke dette på et allerede eksisterende domene. Hvordan fungerer det her? Har lest og lest og får beskjed om å registrere meg og nettsiden min, men den vil rett og slett ikke.

Har tenkt på Wordpress, men det følger med så utrolig mye reklame at jeg blir litt lei meg.
Skaff deg billig hosting på host1.no, og bruk Drupal?
Billigere hos Cliche.no enn hos host1.no.

Drupal ville jeg glatt droppet, lær deg Html5/Css3/Php/Mysql og litt Javascript.. Når du kan endel om dette er det kun fantasien din som setter en stopper for hva du kan lage.
Har allerede skaffet webhotell på host1.no, så jeg har både webhotell og domene klart.
Mangler å få satt opp en grei nettside.

Host1 har endret seg ganske mye siden jeg brukte det for mange år siden. Fant nå ut at man kan installere Wordpress, joomla etc rett innpå der. Installerte først Wordpress. Fant så ut at jeg ikke skjønte en dritt siden det ikke var så veldig mye jeg kunne endre på. All reklame og de engelske menyene kunne jeg ikke fjerne eller endre.

Samma gjelder Joomla. Var ikke så mye jeg kunne redigere der som var der fra før av. Kunne legge til menyer, men ikke endre de som var der.


Så nå lurer jeg på om jeg kanskje må ta opp igjen gamle HTML, Css og php kunster for å få opp en enkel side.. Liker ikke tanken, men må man så må man.