Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2773
Hei! Er helt ny her. Har røyker hasj i mange år, og har nylig begynt å tenke på tanken med cbd pga skole og adhd. Men er cbd buds en greie? Har sett mye av det på nettet. Og er det mulig å kjøpe på grensen? Hva ligger prisene på olje til? Og hvor mange mg burde man velge?
cbd buds er en greie ja, en god del strains som er avlet frem til å inneholde så mye cbd som mulig nå, men skal du ha dette må du nok dyrke det selv.

olje får noen andre svare på da jeg ikke verken bruker det el har sett etter det i sverige el noen andre grenser vi har.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan kjøpe cbd olje på grensa i sverige fra helsekosten men du må opp i den høyeste og dermed dyreste prosenten pr mg for at det skal ha noen ordentlig virkning. Koster ca 1500 kr for en flaske som varer litt over en måned. Verdt det. Kan få billigere men da med lavere cbd innhold pr mg og etter egen erfaring bortkasta minimal faktisk virkning. Olja er også å få tak i i norge gjennom rette nettverket , søk i foraer for medisinsk cannabis.

Det fins strains / frø retta mot høyt cbd innhold man kan få tak i i utlandet om man vil dyrke selv men da vil alltid være noe spor av thc og dermed straffbart
Anonym bruker
"Hoppende Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har 14%Cbd olje fra Tyskland. Fikk en liten flaske og brukte hele på en mnd ca. Synes ikke det ga noe effekt alene, minimalt om ikke kunn placebo. Prøvde det pga PTSD, desverre ikke noe god funk som thc har.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har 14%Cbd olje fra Tyskland. Fikk en liten flaske og brukte hele på en mnd ca. Synes ikke det ga noe effekt alene, minimalt om ikke kunn placebo. Prøvde det pga PTSD, desverre ikke noe god funk som thc har.
Vis hele sitatet...
Ikke for å være vanskelig eller noe, men ptsd har jo ekstremt kompleks mekanisme. Det går dypt dypt psykologisk og emosjonelt. Så jeg tenker umiddelbart at derfor hjalp ikke cbd olje deg. Om noe så kan det kanskje bidra litt med mindre angst og evn bedre søvn, blandt alle de omfattende ptsd symptomene, men jeg kan aldri se for meg at man kan forvente at cbd stopper flashbacks og de psykiske og emosjonelle forbindelsene og traumene man har fått av ptsd.

Adhd blir jo noe annet der og sånn sett er sjansen høyere for å få god effekt med adhd. Et av hovedsymptomene til adhd er jo utrolighet og det funker cbd bra på.
For meg har CBD weed ikke vært veldig effektivt mot adhd symptomer. Jeg kjøper det likevel når jeg har muligheten fordi det gjør at jeg vaper mindre THC i løpet av dagen og fordi det motvirker den virkningen THC har på minnet. CBD hjelper også mot cannabis hangover.

Som regel liker jeg å blande CBD med annen weed med blandingsforhold litt sånn alt ettersom hva jeg føler for. Super Silver er veldig fint å mixe med CBD weed.
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
For meg har CBD weed ikke vært veldig effektivt mot adhd symptomer. Jeg kjøper det likevel når jeg har muligheten fordi det gjør at jeg vaper mindre THC i løpet av dagen og fordi det motvirker den virkningen THC har på minnet. CBD hjelper også mot cannabis hangover.

Som regel liker jeg å blande CBD med annen weed med blandingsforhold litt sånn alt ettersom hva jeg føler for. Super Silver er veldig fint å mixe med CBD weed.
Vis hele sitatet...
er det noe du får tak i på grensa?
Sist endret av Seerappa; 9. september 2019 kl. 08:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Seerappa Vis innlegg
er det noe du får tak i på grensa?
Vis hele sitatet...
Nei det kan jeg ikke tenke meg. I noen land som. F.eks. Italia og Storbritannia får du kjøpt blomster fra industrihamp som har en del cbd og under 2% THC. Ellers blir det som annen weed. Du må altså kjøpe det illegalt bortsett fra i de landene hvor det ikke er forbudt og kjøpe weed.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Seerappa Vis innlegg
er det noe du får tak i på grensa?
Vis hele sitatet...

Du får CBD olje på grensa ja inne på helsekost butikken. Spør i kassa . De er vennlige og hjelpsomme og viser deg innholdet i det låste skapet. Oljen står altså ikke fremme i hyllene. Putt flaska i boxern når du skal over grensa eller la den ligge i en handlepose og bare si du trodde det var lovlig som oljetilskudd/vitamin olje til mat fra helsekosten
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Nei det kan jeg ikke tenke meg. I noen land som. F.eks. Italia og Storbritannia får du kjøpt blomster fra industrihamp som har en del cbd og under 2% THC. Ellers blir det som annen weed. Du må altså kjøpe det illegalt bortsett fra i de landene hvor det ikke er forbudt og kjøpe weed.
Vis hele sitatet...
Haha, men siden det er lovlig å bestille det til Sverige? Haar du noen nettsider, tenker å få meg postboks i Sverige
Sitat av Seerappa Vis innlegg
Haha, men siden det er lovlig å bestille det til Sverige? Haar du noen nettsider, tenker å få meg postboks i Sverige
Vis hele sitatet...
Du misforstår meg. Jeg sier at det finnes land hvor du får kjøpt CBD buds/weed men har aldri nevnt Sverige. I Sverige får du kun CBD olje.

Hvis du ønsker CBD weed er det nok mest praktisk å dyrke det selv
CBD-weed må du enten dyrke selv eller få på resept gjennom lege i Spania eller Nederland. Kjenner noen som får på resept gjennom Spania, tror det er pga PTSD eller en rimelig alvorlig angstlidelse.

Kjøpte selv den billigste CBD-oljen de hadde på Lifebutikken i Nordbysenteret her om dagen, i Sverige.
Ganske stive priser, billigste var 700 kr for 10ml flaske. Veldig hyggelig og behjelpelig betjening, men dyrt.
Kjøpte en liten flaske med cbd olje på tvboden i svinesund for 1200kr. Vær forbredt på at det smaker jævlig hagegress. Men må si jeg fikk positivt utbytte av den når det kommer til angst.(med 5-7 spruter), flaska sier 1 til 2 per dag men det er null efekt for meg ivertfall. Og vær forbredt på en jævlig tørr munn.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har erfaring med CBD olja de selger på Life Helsekost butikken på Nordbysenteret ved svinesund?

Hempley Balance uten THC, men opp til 15% CBD

Har lyst å teste dette ut på grunn av kraftig IBS og smertene dette påfører meg.
Legen mener alt som kommer fra cannabis er tull, og kommer aldri til å vurdere
dette. Dessverre så lite info om IBS i norge at det ikke blir tatt seriøst nok

Håper noen har noe erfaring
Hva er evt straffen/reaksjonen om man blir tatt med CBD oljen i tollen på Svinesund?
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
minimal.
men de kan vel kanskje rusteste deg?