Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1194
Hei , jeg går mitt andre år på NTNU nå og jeg ligger mellom B og C i karakter. Jeg jobber bra med skole og får alltid godkjent alle obliger osv. Jeg tar et nettbasert studie og all undervisning foregår på pc men jeg blir fort distrahert av facebook , youtube osv. Jeg føler hvis jeg ikke konstant hadde lurt meg selv at jeg kunne få B/C med 3 timer skolearbeid per dag.
Noen som har tips på hvordan jeg kan bli mere konsentrert? Modafinil/ritalin kanskje?
Jeg bruker en addon for å stenge facebook og freak forum mellom en spesifikk tid. Det hjelper fordi av og til så ligger det i fingrene og man taster plutselig in www.fre... Eller www.face... Når man blir distrahert. Men da får jeg opp en sinna beskjed skrevet av meg selv hvor jeg lekser meg selv om effekten dette har på hjernen min over tid.

I tillegg så skrur jeg av mobilen og slenger den under senga så det er mas og hente den frem... Nok mas til at det gjør tanken litt mer fjern i hodet mitt.

Hvis du er som meg og sliter med impulskontrol og distraksjon så er det viktig å ta slike tiltak. Hver gang du motstår en impuls så det litt decision fatigue I hjernen din og det blir vanskeligere og vanskeligere. Derfor må du også prøve å fjerne impulsene fra miljøet til å begynne med eller gjøre dem litt mer enn et armbevegelse unna.
Ingen erfaring selv da ritalin ikke fungerer på meg ( guess i have ADHD) MEN har hørt at ritalin skal fungere.
Passe lol å dra slutningen: "Jeg gjør noe galt i studieteknikken min, så drugs er sikkert svaret".
Det er ikke sånn at dop pluttselig gjør deg til en superstudent ass, like stor sjangse for at du vasker kjøkkenkrana med tannbørste eller sitter og skriver 1000 linjers innlegg på en dagbladet-debatt som det er at du ender opp med nesa i bøkene.

Sats heller på god studieteknikk og time-managment(feks Pomodoro ) før du begynner med drugs.
Ta heller drugs _etter_ at du har det andre på plass.
Sitat av moret Vis innlegg
Passe lol å dra slutningen: "Jeg gjør noe galt i studieteknikken min, så drugs er sikkert svaret".
Det er ikke sånn at dop pluttselig gjør deg til en superstudent ass, like stor sjangse for at du vasker kjøkkenkrana med tannbørste eller sitter og skriver 1000 linjers innlegg på en dagbladet-debatt som det er at du ender opp med nesa i bøkene.

Sats heller på god studieteknikk og time-managment(feks Pomodoro ) før du begynner med drugs.
Ta heller drugs _etter_ at du har det andre på plass.
Vis hele sitatet...
drugs + god studieteknikk og time-managment = topp karakter? </3
Jeg ville ikke belaget meg på å bruke "smart drugs" for å jobbe med lekser/oppgaver fra skolen på generell basis.
Det du må jobbe med er disiplin. Og heller vente med medikamentene til feks eksamensforbedrelser.

Jeg prøvde dette selv med å jobbe med noen programmeringsoppgaver i X antall timer etter jeg hadde tatt et stimulerende stoff. Det var morsomt og motiverende, og jeg var ekstremt effektiv.