Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 631
God kveld!

Jeg trenger noen anbefalinger til en trådløs usb internett adapter(?)

Skal flytte inn i ny leilighet, og ruteren står i andre etasje ca rett over der jeg skal ha den stasjonære pcen. Det er godt isolert, så regner med at jeg må ha en som tar imot så mye signal som mulig. Hastigheten på det trådløse internettet er ca 50mb. Har ikke trådløs nettverk montert i den stasjonære pcen, derfor velger jeg å gå for en usb, ettersom det jeg har lest så skal dette også fungere.

Vil dette gå være greit nok til gaming? Mtp stabilitet av ping?



Takk for svar
anbefaler deg å gå fort et wifi kort istedenfor usb pinne.

disse usb pinnene har så variabel kvalitet at det er kvalmt. bedre antenner på kort enn på usb pinnen (går sikkert ann å finne usb-pinne med antenne også, men det er mindre utvalg)
Sitat av DSlhm Vis innlegg
anbefaler deg å gå fort et wifi kort istedenfor usb pinne.

disse usb pinnene har så variabel kvalitet at det er kvalmt. bedre antenner på kort enn på usb pinnen (går sikkert ann å finne usb-pinne med antenne også, men det er mindre utvalg)
Vis hele sitatet...
har en helt motsatt erfaring. Vi lever i 2016 90% av disse usb pinnene er mer enn nok til vanlig bruk. Gaming/surfing osv.
Skulle du ha hostet server og hadde hatt behov for skyhøy overføring over 300mbs så er nok ett kort veien og gå, men da i gjengjeld må ruteren støtte det.

Har hatt flere d link wifi kort som har gitt meg bluescreen.

hadde gått for noe sånt : https://www.komplett.no/product/8336...dapter#reviews

eller https://www.komplett.no/product/8100...nk-archer-t4u#

alt etter budsjett. begge de to pinnene leverer mer enn nok hastighet til en gjennomsnittlig bruker.
Har brukt den TP-Link pinnen som tennbrikket linket et par ganger før.
Den funka greit gjennom 3 husvegger med ca.25 meter til routeren.
Fikk ikke maks hastighet men ping var helt fin så tror ikke det skal være noe problem.

Edit: Testa den igjen akkurat nå med samme forhold som nevnt over.
Ping på 16ms.
Sist endret av Neptunia; 24. august 2016 kl. 21:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
50 3
Takk for svar folkens da får jeg se hva elkjøp har å by på av disse!