Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 486
har kjøpt et kabinett og satt sammen noen gamle deler (duron 800 og 256 ram). alt er skrudd sammen, men den driten av en maskin booter ikke. hva er feil? de små ledningene med "power sw", "hdd led" osv? har skrudd på knappen på baksiden av strømforsyninga så er ikke det. er forresten to steder å putte inn ledningen i strømforsyningen, men går ut i fra at den ene er til skjerm siden det er en hann og en hunn..
kom med forslag, alle monner drar (eller no)

frustrerende at det ikke skjer NOEN ting når jeg trykker på knappen, vifta begynner ikke å gå engang
Kortslutning på baksida hovedkortet? Sjekka om alle de pinnene kortet er skrudd fast med faktisk er i bruk, og ikke står mot en krets på hovedkortet..

Alternativt.... har du noe RAM-Led på hovedkortet? det skal ha strøm stort sett uansett dersom hovedkortet har strøm.


2 forslag ihvertfall.. skal hoste opp flere når hue mitt greier å følge etter.
for å sjekke om det er psu som er gåen, kan du kortslutte den svarte og grønne ledningen(?) (med binders f.eks) og se om den starter å surre, gjør den det er det ikke psu som er gåen...

jeg tror det var de to ledningene, sjekk først
ezkild's Avatar
Trådstarter
har prøvd med en annen psu, + at denne var jo ny idag. men skal prøve med mitt kabinett nå, det veit jeg funker
sjekk at cmos reset jumpern er på. [jp1]
ezkild's Avatar
Trådstarter
den er på. det siste jeg gjorde før jeg startet maskinen for første gang var å resette biosen. kanskje ikke så lurt det..
Better than thou.
Kortslutt de to pinnene på HK'et som er til "Power on" knappen med en skrutrekker eller no. Bare sett den på og ta den av igjen. Funker ikke det prøv å bruk PSU'en på maskina du bruker nå (trenger ikke ta ut shiten, bare sett kabinettene mot hverandre og dra kabellen fra det kabinettet som funker og til maskina du har satt sammen nå. Funker det ikke da er HK'et dass. Så gjør du det stikk motsatte, setter strømmen fra PSU'en til maskina du har bygd sammen nå på det HK'et du bruker nå. Funker ikke dette er PSU'en fucka.