Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2937
God kveld.
Er det noen som kjenner til folding@home.
Ja, drev på med f@h for en del år siden. Hva lurer du på?
Har et par laptop liggende som jeg tenkte og sette igang, men har det noen nytte egentlig?
Hei, jeg satt nettopp på en eldre maskin,hvor effektiv den er bryr jeg meg ikke om. Folder for team 11743 som er mot Corona viruset.
Eller så har hardware.no eget team og forum side her
Sitat av nilsmedskills Vis innlegg
Har et par laptop liggende som jeg tenkte og sette igang, men har det noen nytte egentlig?
Vis hele sitatet...
Alle monner drar.

For de som måtte lure, så har nvidia gått ut og oppfordra gamerne til å stille riggene sine til disp for folding@home i et forsøk på å bekjempe coronaviruset. Hvorvidt det har noe for seg vil tiden vise, men hvis vi har i mente
  • at simuleringer er kritiske for alle former for moderne kjemi, biokjemi og farmakologi,
  • at molekylmekanikk og tilsvarende metoder er meget velegna for parallelisering, GPU-akselerering og distribuerte systemer,
  • at merittlista til folding@home er ganske imponerende, og
  • at det eneste det koster deg er litt strøm mens maskina di kverner og går om natta...
... så følger det at dette er en ganske bra måte mange her inne kan bidra på. Både nå og i fredstid.

Så chop-chop!
Sist endret av Myoxocephalus; 16. mars 2020 kl. 21:38.
Hva med og starte et Freak team feks? Vil tro det er mange som sitter med en litt eldre laptop som man bare kan la stå og jobbe.
Tok meg friheten til å lage et Freak.no team. Teamid: 241724
Om noen i Crew driver med dette og vil overta den, send meg en PM for PW.
Sist endret av Erlpil; 16. mars 2020 kl. 22:15. Grunn: Typo