Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2366
jeg er ganske noob når det kommer til slikt!

Har i borettslaget et fibernett svært få er fornøyd med.

Jeg er på utkikk etter et program som hele tiden kan sjekke om tilkobling til server/tilbyder er ok.
OG er det noe avik at den kjører en speedtest.

Jeg ønsker også kunne kjøre speedtest hvert 15 minutt gjennom 24 for å se om holder seg innenfor.

jeg har en 100/100 linje og de gangene jeg opplever problemer er det snakk om sekunder.
Oppdager jeg problem, starter opp speedtest på telefonen og den leverer litt over 90 som er jeg er fornøyd med, tatt i betrakting at den ikke er koblet med ledning.

men er aldri rask nok til å kunne dokumenterer når de faktisk detter ut (altså nettet).

hender når jeg spille at jeg faller ut ol
alstå er program som man "overvåkne nett tilbkonlingen min for en viss periode"

som nevt er jeg ganske noob og noe sånn "start monotoring conection" er gull da jeg ikke alltid forstår visse begreper brukt i de eg har testet .

kan like gjerne være et for og oppdater nedetid samt et for en gjennomsnittlig fasert gjennom 24T,
Sist endret av bianchi_89; 13. februar 2020 kl. 02:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du ikke er veldig kresen eller har lyst til å sette opp noe selv så funker vel testmy.net/auto eller noe lignende.
Hvis du detter ut i noen sekunder er det nok tilkoplingen fra maskin til router som er problemet, ikke router til tilbyder (ISP). Hvis alle enheter du har i nettet (datamaskiner, mobiler, etc) mister tilkopling samtidig er det router som har problemer.