Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 718
Har en venn i utlandet som ønsker å få tilgang til norske sider han er begrenset fra å se. Prøvde først en enkel løsning med php-skriptet Glype , men det fungerte ikke på den aktuelle siden. Jeg bet derfor i det sure eplet og har nå satt opp Squid som en anonymiserende proxy.

Det fungerer for det meste greit, men ikke for denne siden (Nasjonalbiblioteket). Når jeg setter min egen nettleser til å gå via proxyen, og åpner denne lenken, så får jeg "Firefox har oppdaga at tenaren sender vidare førespurnaden til denne adressa på ein måte som aldri vil fullføre.". Hva kan det skyldes?

Jeg har satt opp Squid til å være "paranoid" ved å ikke tillate de fleste headere. Kan det være grunnen? Hvilke headere må jeg i så fall tillate? Dette er den aktuelle biten av konfigurasjonen:

Kode

header_access Allow allow all
header_access Authorization allow all
header_access WWW-Authenticate allow all
header_access Proxy-Authorization allow all
header_access Proxy-Authenticate allow all
header_access Cache-Control allow all
header_access Content-Encoding allow all
header_access Content-Length allow all
header_access Content-Type allow all
header_access Date allow all
header_access Expires allow all
header_access Host allow all
header_access If-Modified-Since allow all
header_access Last-Modified allow all
header_access Location allow all
header_access Pragma allow all
header_access Accept allow all
header_access Accept-Charset allow all
header_access Accept-Encoding allow all
header_access Accept-Language allow all
header_access Content-Language allow all
header_access Mime-Version allow all
header_access Retry-After allow all
header_access Title allow all
header_access Connection allow all
header_access Proxy-Connection allow all
header_access All deny all
Under er headerne fra en request (tatt fra Firebug)
-------------------------------------------------
Response Headers

Kode

HTTP/1.0 302 Moved Temporarily
Date: Mon, 23 Apr 2012 21:41:35 GMT
Location: https://www.nb.no:443/openam/UI/Login?service=Anonymous&goto=http%3A%2F%2Fwww.nb.no%3A80%2Futlevering%2Fcontentview.jsf%3Furn%3DURN%3ANBN%3Ano-nb_digibok_2008013104033
Content-Length: 453
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1
Connection: keep-alive
Proxy-Connection: keep-alive
Request headers

Kode

GET http://www.nb.no/utlevering/contentview.jsf?urn=URN:NBN:no-nb_digibok_2008013104033 HTTP/1.1
Host: www.nb.no
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:11.0) Gecko/20100101 Firefox/11.0
Accept: text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,*/*;q=0.8
Accept-Language: nn-no,nn;q=0.9,no-no;q=0.8,no;q=0.6,nb-no;q=0.5,nb;q=0.4,en-us;q=0.3,en;q=0.1
Accept-Encoding: gzip, deflate
Proxy-Connection: keep-alive
Cookie: amlbcookie=am.03; amlbcookie=am.03; nbsso=AQIC5wM2LY4SfczQ45H_8GaWbDcCZ3qkrMTqtVtnao8Q2SE.*AAJTSQACMDQAAlMxAAIwMw..*; nbsso=AQIC5wM2LY4SfczQ45H_8GaWbDcCZ3qkrMTqtVtnao8Q2SE.*AAJTSQACMDQAAlMxAAIwMw..*
Legger forresten godt merke til at det virker som om cookies ikke blir lagret? Må konstant logge inn her på freakforum - f.eks. både før og etter posting av innlegget over.

LØST

Den siste kommentaren var det som satte meg på løsningen. Det var cookies som var problemet. Bare å legge til følgende i konfigurasjonen over:

Kode

header_access Cookie allow all
Får fremdeles problemer her på freak.no med at jeg konstant blir utlogget - kanskje det er noe annet jeg har glemt?