Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  919 304797
Sitat av ballestank Vis innlegg
Kan det ha vært noe sånt? http://www.lisisoft.com/free-downloa...r-defence.html

Det heter Master of Defense btw, og du kan laste det ned hvis du leter etter det lenger ned på siden. Hvis det er det da.
Prøvde det nå, utrulig kult spill egentlig! x)
Vis hele sitatet...
YES!! det er det! takk!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Et bilspill fra Playstation 1. Bilene har ansikter og kan gjøre mye forskjellig. Det er også en dame med motorsykkel. Noen som vet?
Sitat av Paratus Vis innlegg
Et bilspill fra Playstation 1. Bilene har ansikter og kan gjøre mye forskjellig. Det er også en dame med motorsykkel. Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Motortoon Grand prix 2
http://kingpottergame.ucoz.com/ps1c/rac/ps1c4416.jpg

http://www.romulation.net/files/screenshots/roms/PSX/24009/s_1.jpg
bumper her også... spilte et bilspill på pcen på 1997-2000, og mener at det var lastet ned på pcen, var ikke noe krav om å bruke cd spill. bilspillet er at man kjører gjennom terrenget som fjell, jord og skog, kjører over elver og hvis man vinner går man videre opp til neste level tror jeg? Er litt usikker, er så lenge siden jeg spilte.
usertitle import
bleh's Avatar
Leter etter et spill fra PS1 (muligens PS2):
-Bilspill
-Arkadelignende

Man kjørte forskjellige biler rundt på avlukkede områder og kunne blant annet plukke opp pickups i form av våpen, raketter, spikes osvosv. Målet var å ødelegge de andre bilene.

(Det er ikke Destruction Derby eller fra den serien, dessverre. Hvis noen vet om lignende spill si gjerne ifra)
Carmageddon?
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av alexanderb Vis innlegg
Carmageddon?
Vis hele sitatet...
Nope, var ingen pedestrians. Og var ikke baner med veier, var store åpne områder, med ramper og slikt. Og bedre grafikk, så muligens nyere enn Carmageddon. Man så alt bakfra bilen, litt over.
Sitat av bleh Vis innlegg
Leter etter et spill fra PS1 (muligens PS2):
-Bilspill
-Arkadelignende

Man kjørte forskjellige biler rundt på avlukkede områder og kunne blant annet plukke opp pickups i form av våpen, raketter, spikes osvosv. Målet var å ødelegge de andre bilene.

(Det er ikke Destruction Derby eller fra den serien, dessverre. Hvis noen vet om lignende spill si gjerne ifra)
Vis hele sitatet...
Twisted Metal.
Sist endret av A-tillah; 15. november 2011 kl. 16:25.
Hva går spillet ut på:
å fange aper med håv. apene hadde rare hjelmer med gule og røde politilys på toppen
Hvilken plattform:
Spillte det på ps1, finnes sikkert på fler konsoller
2D/3D?:
3D
Når spillte du det sist?:
5-8 år siden
Sitat av Davidmoe Vis innlegg
Hva går spillet ut på:
å fange aper med håv. apene hadde rare hjelmer med gule og røde politilys på toppen
Hvilken plattform:
Spillte det på ps1, finnes sikkert på fler konsoller
2D/3D?:
3D
Når spillte du det sist?:
5-8 år siden
Vis hele sitatet...
Du sikter nok til Ape Escape: http://en.wikipedia.org/wiki/Ape_Escape
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Du sikter nok til Ape Escape: http://en.wikipedia.org/wiki/Ape_Escape
Vis hele sitatet...
Takk! DD
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Twisted Metal.
Vis hele sitatet...
Ah, her nærmer vi oss. Sjekket ut alle spillene i den serien, ser dessverre ikke ut som det er noen av de. Men et godt tips, tenker å prøve noen av de versjonene.

Det minnet ganske bra om det jeg tenkte på, men banene i spillet jeg tenker på er bare store åpne områder, liksom "pits", med hopp og litt sånn, og masse pickups som raketter, flammekastere, machinguns...you name it.

Det er forresten ikke noe "race" på gang, slik som f.eks "Death Race" serien er. Det eneste objektivet i spillet er å knuse de andre, på valgfri måte. Altså null racing eller lignende. Vi snakker trucks, 18wheelers, jeeper, forskjellige andre biler osv. Ikke noe racingspill altså.

Keep'em coming!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har et spil som jeg har utroolig lite informasjon om, men gjør et forsøk..

-Dette var i muligens 1998 - 2003 perioden, men er ikke 100% sikker.
-Windows 98
-Logoen på skrivebordet kan beskrives som pikslete med minst fargene gul og rød. (Kan minne litt om den gamle mirc-logoen http://www.productwiki.com/upload/im...rc-400-400.jpg)
-Spillet var selvfølgelig 2D
-Spillet gikk fra venstre mot høyre, du var en figur som hoppet rundt med hindringer på banen (kunne hoppe noe oppover på "platformer" også og man styrte selv med piltastene) slik mange flash-spill er i dag.
-Man så fra siden når man spilte, ikke over.

- LaxZzi
Sitat av bleh Vis innlegg
Ah, her nærmer vi oss. Sjekket ut alle spillene i den serien, ser dessverre ikke ut som det er noen av de. Men et godt tips, tenker å prøve noen av de versjonene.

Det minnet ganske bra om det jeg tenkte på, men banene i spillet jeg tenker på er bare store åpne områder, liksom "pits", med hopp og litt sånn, og masse pickups som raketter, flammekastere, machinguns...you name it.

Det er forresten ikke noe "race" på gang, slik som f.eks "Death Race" serien er. Det eneste objektivet i spillet er å knuse de andre, på valgfri måte. Altså null racing eller lignende. Vi snakker trucks, 18wheelers, jeeper, forskjellige andre biler osv. Ikke noe racingspill altså.

Keep'em coming!
Vis hele sitatet...
Vigilante 8?
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Jeg har et spil som jeg har utroolig lite informasjon om, men gjør et forsøk..

-Dette var i muligens 1998 - 2003 perioden, men er ikke 100% sikker.
-Windows 98
-Logoen på skrivebordet kan beskrives som pikslete med minst fargene gul og rød. (Kan minne litt om den gamle mirc-logoen http://www.productwiki.com/upload/im...rc-400-400.jpg)
-Spillet var selvfølgelig 2D
-Spillet gikk fra venstre mot høyre, du var en figur som hoppet rundt med hindringer på banen (kunne hoppe noe oppover på "platformer" også og man styrte selv med piltastene) slik mange flash-spill er i dag.
-Man så fra siden når man spilte, ikke over.

- LaxZzi
Vis hele sitatet...
Muligens litt tidligere, men kan det være Dangerous Dave? Fantastisk spill.
Sitat av bleh Vis innlegg
Ah, her nærmer vi oss. Sjekket ut alle spillene i den serien, ser dessverre ikke ut som det er noen av de. Men et godt tips, tenker å prøve noen av de versjonene.

Det minnet ganske bra om det jeg tenkte på, men banene i spillet jeg tenker på er bare store åpne områder, liksom "pits", med hopp og litt sånn, og masse pickups som raketter, flammekastere, machinguns...you name it.

Det er forresten ikke noe "race" på gang, slik som f.eks "Death Race" serien er. Det eneste objektivet i spillet er å knuse de andre, på valgfri måte. Altså null racing eller lignende. Vi snakker trucks, 18wheelers, jeeper, forskjellige andre biler osv. Ikke noe racingspill altså.

Keep'em coming!
Vis hele sitatet...

AHA!! Tror jeg vet hva du leter etter ; Interstate 82! eller muligens interstate 76.
Sitat av bleh Vis innlegg

Keep'em coming!
Vis hele sitatet...
Kan det vera Rogue Trip? Rare greier, pølsebiler og powerups.
Sitat av steinarlima Vis innlegg
Muligens litt tidligere, men kan det være Dangerous Dave? Fantastisk spill.
Vis hele sitatet...
Ikke helt, er akkurat den type spill, men ikke Dangerous Dave :/
Det var et spill som handlet om å gå rundt å gjøre Quests osv, det var litt sånn som WoW. Det het noe med Guild 2 trur jeg. Noen som vet? Det var MMORPG mener jeg.
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Det var et spill som handlet om å gå rundt å gjøre Quests osv, det var litt sånn som WoW. Det het noe med Guild 2 trur jeg. Noen som vet? Det var MMORPG mener jeg.
Vis hele sitatet...
Guild wars 2
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Hei! Jeg leter etter et spill som fulgte med som demo i et pc blad ish 2000 - 2004 (noe usikker der, men det bør være ca)

3D, DU styrer en eller annen slags rombase, hvor du skal ha butikker, utesteder osv. Du skal sørge for att kundene er fornøyd,

Hmm... Det er sånn strategi prinsipp, ser ovenifra, bygger oppgraderinger osv osv...

Det er vel omtrent det jeg husker, :/

Også vil jeg dele et utrolig morsomt puzzle spill spill som jeg koste meg mye med når jeg var liten!

The sting! Du er en eller annen slags tyv som skal enkelt og greit stjele ting

http://pc.ign.com/objects/016/016816.html
Space Station Tycoon?
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Hei! Jeg leter etter et spill som fulgte med som demo i et pc blad ish 2000 - 2004 (noe usikker der, men det bør være ca)

3D, DU styrer en eller annen slags rombase, hvor du skal ha butikker, utesteder osv. Du skal sørge for att kundene er fornøyd,

Hmm... Det er sånn strategi prinsipp, ser ovenifra, bygger oppgraderinger osv osv...

Det er vel omtrent det jeg husker, :/

Også vil jeg dele et utrolig morsomt puzzle spill spill som jeg koste meg mye med når jeg var liten!

The sting! Du er en eller annen slags tyv som skal enkelt og greit stjele ting

http://pc.ign.com/objects/016/016816.html
Vis hele sitatet...
Høres ut som Startopia

http://en.wikipedia.org/wiki/Startopia
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Perfekt! Tusen takk!! har plaget meg i lengre tid :P
Trenger litt hjelp til å finne et spill. Hadde en gammel PC der man måtte skrive inn koder og passord for å komme seg inn i forskjellige spill (bl.a. Simpsons Vs. The Space Mutants, Chess, osv.), med andre ord uten det skrivebordet vi har i dag. Det var en PC fra starten av 1990 kan jeg tenke meg.

Spillet var i 2D, det var en solbrun mann i grønn t-skjorte og muligens blå bokse som gikk rundt og skøyt monstre. Monstrene husker jeg ikke, men husker at siste-bossen var veldig kjapp, kan tenke meg at han rullet eller noe uten at jeg skal si noe. Første banen foregikk i alle fall i en by, kan huske skyskrapere. Den nevnte siste-bossen foregikk i et høyteknologisk bygg i alle fall, masse stålbjelker og maskiner.

Her er en illustrasjon over hvordan jeg kan huske personen:
http://img856.imageshack.us/img856/7782/spillv.jpg

Ser at dette har blitt besvart tidligere i tråden. Takker uansett til de som fant det, og beklager at jeg ikke leste igjennom tråden nøyere før jeg posta!
Sist endret av varslot; 7. desember 2011 kl. 00:53.
Hva heter det gamle Monstertruck spillet alle hadde på pc'en før? Jeg tror ikke man trengte og laste det ned, det kom liksom med pc'en. Sist gang jeg spiste det var vell da jeg hadde den gamle versjonen av window. Husker?
Sitat av TheSunshine Vis innlegg
Hva heter det gamle Monstertruck spillet alle hadde på pc'en før? Jeg tror ikke man trengte og laste det ned, det kom liksom med pc'en. Sist gang jeg spiste det var vell da jeg hadde den gamle versjonen av window. Husker?
Vis hele sitatet...
Midtown Madness?
Sitat av steinarlima Vis innlegg
Midtown Madness?
Vis hele sitatet...
Neop. Dette er vel mer bil spill? Jeg tenker på det monstertruck spillet. Trodde alle hadde det, nå tenker jeg på den windows versjonen som er gamlere en XP!
Sitat av TheSunshine Vis innlegg
Neop. Dette er vel mer bil spill? Jeg tenker på det monstertruck spillet. Trodde alle hadde det, nå tenker jeg på den windows versjonen som er gamlere en XP!
Vis hele sitatet...
Midtown Madness er et Microsoft spill, men kanskje du tenker på det enda eldre Microsoft Monster Truck Madness?
Monstertruck Madness 1 eller 2
Vell, dere har kansje rett. Skal prøve å laste ned og sjekke. Takk for svarene ;*
Noen som vet om et spill med samme gameplay som Machinarium, som man ikke finner på 123spill.no eller andre lignende nettsider. Et nedlastbart spill om du vil =)

På forhånd takk.

Og BTW. Noen som vet om et spill til en gammel konsoll der hvor man styrer en blå mann og en rød mann (2player). Settingen er at du er i et hus som mini menn, og skal bekjempe blandt annet en knivkastende katt. Savner det spillet enormt. vet ikke hvilken platform det er til, Det er iallefall ikke pc, nintendo64, Playstation.
Dette er mer for å se om noen spilte det samme: Kellogs spill deg du skulle være mange forskjellige kellogsfigurer (Tigeren Tony, en frosk osv) Tror du skulle samle biter med frokostblanding, og nå malet i plattformen.
PC, spilte det i ca 2005, husker ikke helt. Det var nok 2D sånn ala. 1001 spill. Man skulle styre en kran med en stor kule hengende over en racing bane, om å gjøre å knuse flest biler som passerte. Man kunne også oppgradere kula så den fikk pigger, osv.
Sist endret av Hoat; 11. desember 2011 kl. 21:08.
Heisann folkens!

Jeg er ute etter et gammelt fotballspill som jeg ikke klarer å finne. Husker selvsagt ikke navnet. Anyways spillet handler om en fyr som man på en måte ska gjøre til verdens beste ellerno. Alle spillerne har sin egne supermoves. Dvs noen er gode på skyte,drible, takle. Husker også at når man springer mot mål så kommer det motstandere og man får et valg om man vil drible,sentre. Tror hovedpersonen man spiller går på et eller annet universitet.

Håper det sitter en som husker hva spillet heter! : P

Tror det var på den eldste nintendoen, mulig det var sega eller amiga.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
noen som vet hvor jeg får skaffet meg et spil til win94/95 (husker ikke hvilken verson) men spillet het bare "Demo". noen som vet hva jeg mener? er dette spillet mulig og oppdrive?
Sitat av bleh Vis innlegg
Ah, her nærmer vi oss. Sjekket ut alle spillene i den serien, ser dessverre ikke ut som det er noen av de. Men et godt tips, tenker å prøve noen av de versjonene.

Det minnet ganske bra om det jeg tenkte på, men banene i spillet jeg tenker på er bare store åpne områder, liksom "pits", med hopp og litt sånn, og masse pickups som raketter, flammekastere, machinguns...you name it.

Det er forresten ikke noe "race" på gang, slik som f.eks "Death Race" serien er. Det eneste objektivet i spillet er å knuse de andre, på valgfri måte. Altså null racing eller lignende. Vi snakker trucks, 18wheelers, jeeper, forskjellige andre biler osv. Ikke noe racingspill altså.

Keep'em coming!
Vis hele sitatet...

Vigilante 8 på ps1 tenker jeg
Sist endret av LP88; 13. desember 2011 kl. 20:03.
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
noen som vet hvor jeg får skaffet meg et spil til win94/95 (husker ikke hvilken verson) men spillet het bare "Demo". noen som vet hva jeg mener? er dette spillet mulig og oppdrive?
Vis hele sitatet...
Det var nok ikke et fulverdig spill du spilte, men heller en demonstrasjonsutgave .

Hvis du beskriver spillet litt nærmere så blir det lettere å finne ut hvilket spill det er snakk om.
Jeg er på jakt etter et spill som jeg har glemt navnet på. Husker dere DX ball? Spillet jeg er på leting etter er veldig likt DX Ball og går ut på det samme, bare at jeg er på jakt etter en juleverson/juleutgave/juledemo der det kommer fram små nisser bak disse "blokkene" som kaster kaktuser og gaver. Tar du gavene får du plusspoeng, får du tak i kaktusene mister du poeng. Klarer man å skyte eller komme borti nissene med ballen faller de ned. Klarer du å fange dem får du poeng og spretter oppover, slik at jo flere gange de spretter opp jo mer poeng får du.

Spillet var spilt rundt 1996-1999 og man kunne laste det ned gratis. Jeg spilte det på pc.
Noen som vet hva jeg snakker om?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Fossen Vis innlegg
Det var nok ikke et fulverdig spill du spilte, men heller en demonstrasjonsutgave .

Hvis du beskriver spillet litt nærmere så blir det lettere å finne ut hvilket spill det er snakk om.
Vis hele sitatet...
capture the flag med tanks/militært utstyr. man styrer units overview. håper dette hjalp litt. spillet kom standar med windows95.
Kan det ha vært Army Men?
Sitat av Hoat Vis innlegg
PC, spilte det i ca 2005, husker ikke helt. Det var nok 2D sånn ala. 1001 spill. Man skulle styre en kran med en stor kule hengende over en racing bane, om å gjøre å knuse flest biler som passerte. Man kunne også oppgradere kula så den fikk pigger, osv.
Vis hele sitatet...
Det er nok snakk om Wrecker, som var et reklameprosjekt for et Destruction Derby-spill. Hvorvidt det faktisk er å finne på nettet nå er jeg usikker på, men det kan virke som om det er mer eller mindre forsvunnet.
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Dette er mer for å se om noen spilte det samme: Kellogs spill deg du skulle være mange forskjellige kellogsfigurer (Tigeren Tony, en frosk osv) Tror du skulle samle biter med frokostblanding, og nå malet i plattformen.
Vis hele sitatet...
Mission Kellog's er det du leter etter. Fantastisk spill.
Sitat av Dice627 Vis innlegg
Noen som vet om et spill med samme gameplay som Machinarium, som man ikke finner på 123spill.no eller andre lignende nettsider. Et nedlastbart spill om du vil =)

På forhånd takk.

Og BTW. Noen som vet om et spill til en gammel konsoll der hvor man styrer en blå mann og en rød mann (2player). Settingen er at du er i et hus som mini menn, og skal bekjempe blandt annet en knivkastende katt. Savner det spillet enormt. vet ikke hvilken platform det er til, Det er iallefall ikke pc, nintendo64, Playstation.
Vis hele sitatet...
Ingen som vet altså? Sykt irriterendes
Sitat av Darkerface Vis innlegg
Mission Kellog's er det du leter etter. Fantastisk spill.
Vis hele sitatet...
Gøyalt spill! Mener jeg fikk det fra en pakke frokostblanding i sin tid.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av Forbanna Vis innlegg
Gøyalt spill! Mener jeg fikk det fra en pakke frokostblanding i sin tid.
Vis hele sitatet...
Akk ja, mange timer av min barndom gikk bort til å spille dette på min bestefars maskin, windows 96 ftw.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Leter etter et gammelt ski spill til pc, tror det var flere forskjellig vintersporter, men downhill spillet var mest memorabelt for meg i gamle dager.
Det(downhill) startet med at du setter utfor tuppen av et stort fjell, og jeg synes å huske at man kunne hoppe gjennom taket på noen hus eller noe sånt.
Beklager at jeg ikke kan gi dere noe mer å gå på, men det er desverre alt jeg husker.
Det er ikke SkiFree jeg snakker om, men det var også et awesome spill.
Jeg hadde det på diskett, hvis det hjelper.
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Leter etter et gammelt ski spill til pc, tror det var flere forskjellig vintersporter, men downhill spillet var mest memorabelt for meg i gamle dager.
Det(downhill) startet med at du setter utfor tuppen av et stort fjell, og jeg synes å huske at man kunne hoppe gjennom taket på noen hus eller noe sånt.
Beklager at jeg ikke kan gi dere noe mer å gå på, men det er desverre alt jeg husker.
Det er ikke SkiFree jeg snakker om, men det var også et awesome spill.
Jeg hadde det på diskett, hvis det hjelper.
Vis hele sitatet...
Ski or Die?
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Ski or Die?
Vis hele sitatet...
Det var det, tusen takk!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Gammelt spill fra 90 tallet en vei.

Du møter en oppfinner som hjelper deg å lære ting som for eksempel å destillere saltvann hvis du er stranda på en øde øy.
Han viser også hvordan du kan få et egg (muligens en ping pong ball) inn i en flaske.

Ringer det noen bjeller hos noen?