Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2091
Anonym bruker
"Gul Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Halla er en ung kar som bor usentralt. Kan ikketa lappen pga rus. Drit lei av jeg må gå drit langt for buss. kompiser kan ikke hente og levere hele tia. Hva faen skal jeg gjøre, hakke mye pæng så å kjøpe en moped nå er uaktuelt.
Stjele elsykkel?
Stjele moped?
Flytte
vet da forfaen jeg. hvis noen har noen tips så setter jet pris på d.
Tråsykkel er gull. Du kan få kjøpt deg en billig en på en eller annen biltema f.eks. Det vil jo ikke være verdens beste sykkel akkurat, men bedre enn å stjele ihvertfall.
Trå til å skaff deg en sykkel, burde være mulig og finne en brukt sykkel til en 500lapp (adskillig mindre pes å sikkert billigere enn å bli busta med stjålet 2hjuling), har den 2 hjul styre og bremser så er du i mål, kjedelig å gjøre seg til kjeltring bare fordi man er lat? Sjekk ut Finn eller lignende under gis bort feks.
Tror jeg hadde valgt å flytte mer sentralt. Men du kan jo også slutte med rus og ta førerkort om noen år.
Du kan søke i komunen du bor i, om TT kort. Tilrettelagt- transport. Jeg får hvertfall 2000 kr hver 6 måned på ett kort jeg bruker på taxi. Det er ikke mye kr akkurat, men alt hjelper vel. Lykke til!
Jeg har ikke brukt kollektiv på over 2 år. Har ikke sertet eller bil. Bor 1 mil unna nærmeste butikk. Bor 3 mil unna større tettsted. Går ikke buss her jeg bor. Bor på bygda.

Elsykkel har vært løsningen for meg. Sommer som vinter. Egen vogn bakpå sykkelen til større handling.

Få tak en brukt elspark. 4-5000kr har du en brukt som får deg noen mil avgårde før den har behov for lading.

Eller en vanlig sykkel som foreslås, men kan bli tungvindt til vinteren.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Foreldrene våres gikk to timer og mer en vei til skole når de var unge, så du klarer fint å gå, jogge eller sykle til bussen! Når jeg var yngre gikk jeg 45 min til bussholdeplassen, og 45 min oppoverbakke fra bussholdeplassen og dit jeg skulle hver dag, samme på returreisen så tre timer til gåing. Walkman og godt humør løser det meste!
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Cr4z¥moFo Vis innlegg
Du kan søke i komunen du bor i, om TT kort. Tilrettelagt- transport. Jeg får hvertfall 2000 kr hver 6 måned på ett kort jeg bruker på taxi. Det er ikke mye kr akkurat, men alt hjelper vel. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Mener du dette?
https://helsenorge.no/hjelpetilbud-i-kommunen/tt-kort

Det er for varig funksjonshemmede som ikke kan gå eller er friske nok til å kunne ta kollektivt. Man skal ha ganske alvorlige diagnoser for å få det og selv med diagnoser må spesialist gjøre rede for hvorfor du ikke kan gå til bussen og ta buss. Fordi man er lei av å gå er ikke en godkjent grunn for å si sånn... Men han kan jo bare foreslå det for legen som må skrive til kommunen kommer til å bli sett på som enda mer bortskjemt enn han høres ut her og ledd av i evig fremtid lol
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Flytt fra hølet!