Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2474
Hei

Jeg sliter med at min pc har den siste tiden skrudd seg av når jeg bruker jeg spiller spill som er litt krevende. Noen dager kan det gå helt fint mens andre dager kan maskinen starte seg på nytt flere ganger. Temperaturene i maskinen ser normale ut også. Det virker i grunn i mitt hode at maskinen min ikke får nok strøm, men jeg mener min PSU er bra nok.

Maskinen kjøpte jeg i deler fra komplett for snart halvannet år siden
stats:
Hovedkort: ASUS ROG STRIX Z370-H Gaming, S1151
CPU: Intel Core i7-8700K Prosessor
Ram: G.Skill Ripjaws V DDR4 16GB KIT 3200Mhz
GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
PSU: Corsair HX1000i, 1000W PSU
Harddisk: Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD

Som jeg forstår er det vanskelig å finne ut hva som egentlig er feil med datamaskinen. Om noen har forslag til hva jeg bør sjekke før jeg prøver å bytte ut del etter del, så vil jeg gjøre det.

På forhånd; takk.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Strømforsyningen der er nå overkill for hele systemet ditt om det skulle være noe. Men, det kan jo virke som strømforsyningen muligens er defekt. Har du anledning til å teste en annen?
Har du sjekket temperaturen under en stresstest ? Muligens det har samlet seg støv i kjøleribber/vifter og det da blir for varmt og rare ting begynner å skje?

Overklokket GPU / CPU ?
Har du sjekka event viewer for å se om du finner noen fornuftige feilmeldinger der?
Sjekk rundt tidspunktet for reboot, selvsagt.
Trådstarter
Har ikke mulighet til å teste en annen strømforsyning for øyeblikket.

Har lastet ned og fulgt med på forskjellige typer software som leser av temperaturer, De virker normale, ihvertfall under 80 grader. Ingen overklokking på systemet.

Jeg finner ikke noe på event viewer annet enn vanlige meldinger som kommer om du napper ut strømmen.
Er det mulig at du dulter borti pcen da pcen fryser seg? Jeg har hatt samme problemet og sluttet å krasje etter jeg satt pcen lengere unna pulten min så den får stå i fred. Jeg fant ut til slutt at det er vifta på cpuen min som ikke sitter godt nok og dermed mister cpuen kontakt om jeg er bare litt borti. Det kan også være som du sier at pcen ikke får nok strøm, men jeg vet ikke om noen gode metoder å få sjekket dette utenom å bytte hele psuen til en du vet virker..

Jeg håper du får fikset problemet så snart som mulig Er kjipt når man skal plages av krasjing..