Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1589
Hei

Jeg er ny, å skal teste meg litt med wireshark,
Men jeg bruker laptop, så noen som vet om jeg trenger noen adaptere, eller noe lignende for og se andres internet stream, eller om jeg kan bruke internet kabel, eller om det går ann med bare den innebyge som er i maskinen.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Wireshark funker fett med standard nettverkskort. Utover det er det vel ikke så mye å si...
Kan være trøblete med wifi, bruk kabel
Selverklært noob
Apter_2416's Avatar
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Kan være trøblete med wifi, bruk kabel
Vis hele sitatet...
Hvordan trøblete? fungerer utmerket her!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Funker perfekt med WiFi her også. Vennligst forklar problemene.
Om målet ditt er å snuse på andres trafikk kommer du ikke særlig langt med mindre du

1) befinner deg på et ukryptert/wep-kryptert wlan
2) sitter med wireshark på et punkt hvor trafikk fra andre brukere passerer før den når internett (f.eks router/gateway)
Sitat av l3dx Vis innlegg
Om målet ditt er å snuse på andres trafikk kommer du ikke særlig langt med mindre du

1) befinner deg på et ukryptert/wep-kryptert wlan
2) sitter med wireshark på et punkt hvor trafikk fra andre brukere passerer før den når internett (f.eks router/gateway)
Vis hele sitatet...
Om man først er på nettet har det lite å si hvilken kryptering det er.
Sitat av rolls Vis innlegg
Om man først er på nettet har det lite å si hvilken kryptering det er.
Vis hele sitatet...
Nå kjenner jeg ikke WPA2 100%, men fordelen med denne varianten er jo at alle brukere får tildelt hver sine midlertidige nøkler (TKIP), slik at hvis en mellomann klarer å få tak i nøkkelen vil han ikke ha nytte av den særlig lenge. Kan hende det har skjedd ting siden sist jeg leste om dette, men. Oppdater meg gjerne
Sist endret av l3dx; 5. mai 2012 kl. 00:05.
Sitat av Apter_2416 Vis innlegg
Hvordan trøblete? fungerer utmerket her!
Vis hele sitatet...
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Funker perfekt med WiFi her også. Vennligst forklar problemene.
Vis hele sitatet...
Nå, nå folkens det er en evighet siden jeg brukte wireshark på skolen, kanskje ting har skjedd. Mener å huske jeg både har blitt fortalt OG at det sto som en notis under installasjon el. av wireshark at ikke alle trådløse nettverkskort er støttet fordi ikke alle nettverkskortdrivere er så lette å sniffe på. Hvis det fungerer bra for dere, whop-di-do