Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  919 304666
Sitat av Arathor Vis innlegg
Gammelt PC spill som gikk ut på å bygge en base og ta fienden.

Det spesielle med dette spelet var at du kunne hadde 3 forsjellige brakker, i eine var det melee soldata som kom ut, og i den andre var det ranged. I den tredje huskar eg ikkje. Men det spesielle var, at om du utdanna en Melee, so kunne du sende han inn i range hytta og få en ny type soldat som er bedre.

Meiner det var kun 2 forsjellige "factions". Slutt typen til eine var ein stor dude som gjor masse skade og har 2 sverd. Slutt fyren til den andre faction er en dude som ikkje gjer så masse skade, men putter poisons og slikt på fienden.
Vis hele sitatet...
Kan det ha vært Battle Realms? I demoen så var det kun 2 factions.
http://www.youtube.com/watch?v=l89sOVrswYY
Vet ikke om tråden er aktiv, men savner et spill jeg spilte for noen år siden. Man er en bil/flere typer biler, hvor man kræsja i andre biler. Husker et klovnehode Og en gravemaskin?
Er på PC, 3D
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Sitat av Oatre Vis innlegg
Vet ikke om tråden er aktiv, men savner et spill jeg spilte for noen år siden. Man er en bil/flere typer biler, hvor man kræsja i andre biler. Husker et klovnehode Og en gravemaskin?
Er på PC, 3D
Vis hele sitatet...
Hørtes veldig ut som destruction derby. Var iallefall noe på en arena der du skulle "kræsje ned" et klovne hode om jeg ikke husker het feil
Sitat av ha12d Vis innlegg
Hørtes veldig ut som destruction derby. Var iallefall noe på en arena der du skulle "kræsje ned" et klovne hode om jeg ikke husker het feil
Vis hele sitatet...

Nei, det var mere annerledes biler, om jeg ikke husker helt feil.
(Annerledes biler=brannbil,politi etc)
Sitat av Oatre Vis innlegg
Vet ikke om tråden er aktiv, men savner et spill jeg spilte for noen år siden. Man er en bil/flere typer biler, hvor man kræsja i andre biler. Husker et klovnehode Og en gravemaskin?
Er på PC, 3D
Vis hele sitatet...
Et av twisted metal spillene?

http://en.wikipedia.org/wiki/Twisted_Metal
Sitat av Kenpachi Vis innlegg
Kan det ha vært Battle Realms? I demoen så var det kun 2 factions.
http://www.youtube.com/watch?v=l89sOVrswYY
Vis hele sitatet...
Stemmer nokk det! Er det Battle Realms som spelet heiter? Eller er det Battle Realms Dragons?
Det heter Battle Realms (Dragons er bare en faction i spillet, du har andre factions og), lasta det ned fra bukta for en liten stund tilbake. Så det er ikke umulig å få tak i.
Konge! titegn
Sitat av daimeno Vis innlegg
Heisann!

Lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne ut hvilket spill jeg tenker på;
Spillet er nok fra 90-tallet en gang. Det er et point and click adventure game, men satt i en moderne setting. Du styrer en ung kar, og jeg mener at den første scenen i spillet er fra et hotelrom eller lignende. Etterhvert, på en eller annen måte, skal du finne ei dame som heter Lola. Man finner ut at hu jobber som danser/stripper eller lignende, og må komme seg inn på dette stedet. For å komme inn må du skaffe deg et slips, ellers slipper ikke den store vakta deg inn. Jeg spilte dette spillet en del når jeg var yngre, men husker ikke navnet!

Noen som kjenner igjen dette?
Vis hele sitatet...

EEEEEEElskar dette spillet selv, registrerte meg KUN for å svare deg
(skal seff pusle rundt her mer men..)

Spillet du ser etter heter "Bud Tucker in Double Trouble"
(beklager, har ikke sjekka om andre har svart.. jupp, jeg er en badass.)
Sitat av steinarlima Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Nei, dinosaurene var mer "tegnet", og mer robot-aktige
Hei.

Jeg leter etter et spill fra 486 dagene: Det er et sci fi spill, man styrer kjøretøy i birdseye view. Det er en god del story i det.

de eneste elementene fra storyen jeg husker er at man styrer en dame som senere i spillet får halve ansiktet "robotisert" pga skader. Mener å huske at hun er Colonel. Hun har en samtale med en bartender hvor hun bestiller en Screwdriver.

dette er alt jeg husker :/ er snart 20 år siden jeg spilte det...
Trenger litt hjelp. Jeg kan desverre ikke komme med mye info.

- Super Nintendo (Kanskje vanlig nintendo, men lite sansynlig.
- Spilte vel spillet sist i 92-96.
- Det eneste jeg husker fra spillet er at du må samle opp kirsebær. (Vet ikke om kirsebæra er et vitalt punkt i spilla, kanskje liv eller noe..?)
- Spillet sees også ovenfra, slås deg gjennom brett(?) med fiender.

Alle forslag mottas med store takk!
Jeg har også et spill fra langt tilbake, må være Snes, er et arcade 1v1 fighting spill, typ tekken sjangeren, men ikke likt=P

Det eneste jeg husker klart, var veldig liten, er at du kunne spille som en "slimklump" som gjorde seg om til forskjellige ting, blant annet en hammer. Har lett og lett og lett men har ikke funnet noen ting, all hjelp tas imot med stor takk =)
Sitat av LarsEff Vis innlegg
Jeg har også et spill fra langt tilbake, må være Snes, er et arcade 1v1 fighting spill, typ tekken sjangeren, men ikke likt=P

Det eneste jeg husker klart, var veldig liten, er at du kunne spille som en "slimklump" som gjorde seg om til forskjellige ting, blant annet en hammer. Har lett og lett og lett men har ikke funnet noen ting, all hjelp tas imot med stor takk =)
Vis hele sitatet...
Clayfighter?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Double0Steven Vis innlegg
Trenger litt hjelp. Jeg kan desverre ikke komme med mye info.

- Super Nintendo (Kanskje vanlig nintendo, men lite sansynlig.
- Spilte vel spillet sist i 92-96.
- Det eneste jeg husker fra spillet er at du må samle opp kirsebær. (Vet ikke om kirsebæra er et vitalt punkt i spilla, kanskje liv eller noe..?)
- Spillet sees også ovenfra, slås deg gjennom brett(?) med fiender.

Alle forslag mottas med store takk!
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=o72K1WL2LZw
?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei! En skikkelig utfordring til dere, heder og ære til de som løser dette mysteriet.

Da jeg var liten abonnerte pappa på "komputer for alle".
I hver utgave, fulgte en CD med demoer og freebies med. Jeg elsket å prøve ut disse spillene, og jeg koste meg med titler som Dink Smallwood, 3D Lemmings, Croc 2, Donald Duck: Quack Attack og mye annet.

Uansett det er to spill jeg ikke husker hva heter, og jeg vet at 1 av disse var på en slik demo-CD. Det ene var et slags point n' click spill hvor man skulle finne sin kidnappede bror, som visstnok var en prins eller noe sånt. Jeg husker at man begynte foran et enormt hus/villa/slott, og ved siden av slottet hadde man en slags bar eller noe slikt. Jeg husker jeg gikk inn og tøt med noen folk, fikk kanskje en nøkkel eller noe, og tuslet ut igjen. Ute, fant jeg en slags kjellerluke av denne sorten.

http://3.bp.blogspot.com/-9QuFFeNMFr8/Th4-jcg1_9I/AAAAAAAAAG0/vx2brtqoPMs/s1600/20050220_cellar_door.jpg

Jeg husker ikke om den var åpen, og om jeg klatret inn, eller om jeg klatret inn et vindu - Uansett endte jeg opp i et lite rom, hvor jeg gikk rundt og trykket på alt mulig. Da jeg trykket på en slags kiste av et slag, hørte jeg plutselig fottrinn, og musikken ble dyster og skummel. En mann var på vei. Det var omtrent her jeg løp ut av rommet, og opp i stuen hvor jeg beordret pappa om å gå ned og slå av dataen.

Et annet spill jeg brukte mye tid på, var et spill jeg lånte fra det lokale biblioteket. Det var en RPG, og jeg mener plottet revolverte rundt en drage som skulle drepes eller noe sånt. De få tingene jeg husker er at spillet hadde en gravplass i seg, hvor man ble advart mot å gå inn, fordi de døde kunne trekke deg ned i jorden eller noe slikt. Spillet var forresten i 3D. Mener også at en trollmann var involvert og jeg vet ikke hvorfor. Jeg kommer dessuten på navnet "Oliver Twist/Quist", selv om dette kan være helt urelatert. Helt i begynnelsen kan jeg huske at det var et veiskille, hvor man kom til en landsby om man fulgte den ene veien, og til en kampestein om man fulgte den andre.

Jeg vet at dette er utrolig begrenset informasjon, men om det ringer noen bjeller, har dere faktisk hjulpet meg utrolig mye. Har leitet etter disse spillene i flere år nå. Tusen takk!
Jeg husker ikke hva dette spillet heter igjen!
Det handler om at mange makker på ulike rare baner (f.eks. iskremøy :S)
Man kunne velge navn til makkene!
Ufattelig artig og bra spill!
Noen ideer på hva det heter igjen!
Jeg spilte det for ca 5 år siden!
Ett spill jeg lurer på:

Plattform: PS1
3D

Husker at det var en slaks kampsport fyr? Tror man satt i fengsel og ble heist ut av en greie Husker også at man ble kastet ut av en grønn søppelbil..

Noen som vet ?
Sitat av ViljaranN Vis innlegg
Jeg husker ikke hva dette spillet heter igjen!
Det handler om at mange makker på ulike rare baner (f.eks. iskremøy :S)
Man kunne velge navn til makkene!
Ufattelig artig og bra spill!
Noen ideer på hva det heter igjen!
Jeg spilte det for ca 5 år siden!
Vis hele sitatet...
... Worms?
Sitat av Diazepa Vis innlegg
... Worms?
Vis hele sitatet...
nei ikke worms, herregud
Sitat av Diazepa Vis innlegg
Hei! En skikkelig utfordring til dere, heder og ære til de som løser dette mysteriet.

Da jeg var liten abonnerte pappa på "komputer for alle".
I hver utgave, fulgte en CD med demoer og freebies med. Jeg elsket å prøve ut disse spillene, og jeg koste meg med titler som Dink Smallwood, 3D Lemmings, Croc 2, Donald Duck: Quack Attack og mye annet.

Uansett det er to spill jeg ikke husker hva heter, og jeg vet at 1 av disse var på en slik demo-CD. Det ene var et slags point n' click spill hvor man skulle finne sin kidnappede bror, som visstnok var en prins eller noe sånt. Jeg husker at man begynte foran et enormt hus/villa/slott, og ved siden av slottet hadde man en slags bar eller noe slikt. Jeg husker jeg gikk inn og tøt med noen folk, fikk kanskje en nøkkel eller noe, og tuslet ut igjen. Ute, fant jeg en slags kjellerluke av denne sorten.

http://3.bp.blogspot.com/-9QuFFeNMFr8/Th4-jcg1_9I/AAAAAAAAAG0/vx2brtqoPMs/s1600/20050220_cellar_door.jpg

Jeg husker ikke om den var åpen, og om jeg klatret inn, eller om jeg klatret inn et vindu - Uansett endte jeg opp i et lite rom, hvor jeg gikk rundt og trykket på alt mulig. Da jeg trykket på en slags kiste av et slag, hørte jeg plutselig fottrinn, og musikken ble dyster og skummel. En mann var på vei. Det var omtrent her jeg løp ut av rommet, og opp i stuen hvor jeg beordret pappa om å gå ned og slå av dataen.

Et annet spill jeg brukte mye tid på, var et spill jeg lånte fra det lokale biblioteket. Det var en RPG, og jeg mener plottet revolverte rundt en drage som skulle drepes eller noe sånt. De få tingene jeg husker er at spillet hadde en gravplass i seg, hvor man ble advart mot å gå inn, fordi de døde kunne trekke deg ned i jorden eller noe slikt. Spillet var forresten i 3D. Mener også at en trollmann var involvert og jeg vet ikke hvorfor. Jeg kommer dessuten på navnet "Oliver Twist/Quist", selv om dette kan være helt urelatert. Helt i begynnelsen kan jeg huske at det var et veiskille, hvor man kom til en landsby om man fulgte den ene veien, og til en kampestein om man fulgte den andre.

Jeg vet at dette er utrolig begrenset informasjon, men om det ringer noen bjeller, har dere faktisk hjulpet meg utrolig mye. Har leitet etter disse spillene i flere år nå. Tusen takk!
Vis hele sitatet...
Spill nr 1 var Alone In The Dark 1

Noen som kjenner igjen #2?
Sist endret av Diazepa; 31. mars 2012 kl. 02:40.
Sitat av Diazepa Vis innlegg
Spill nr 1 var Alone In The Dark 1

Noen som kjenner igjen #2?
Vis hele sitatet...
Alone In The Dark 2 O.o ?

Sitat av Oatre Vis innlegg
Alone In The Dark 2 O.o ?
Vis hele sitatet...
Sorry, så ikke at det var to forskjellig spill, for mye å lese ^^
Sitat av ViljaranN Vis innlegg
nei ikke worms, herregud
Vis hele sitatet...
Trenger vel ikke ta den tonen der?

Jeg vil også tippe det er et av de mange Worms spillene som er komt ut.

Dette mye pga. at i Worms så spiller man som mange makker på ulike rare baner (som feks. en iskremøy). I tillegg så kan man gi makkene de navn du måtte ønske. Ikke nok med det, så er det et ufattelig artig og bra spill!
Sitat av ViljaranN Vis innlegg
Jeg husker ikke hva dette spillet heter igjen!
Det handler om at mange makker på ulike rare baner (f.eks. iskremøy :S)
Man kunne velge navn til makkene!
Ufattelig artig og bra spill!
Noen ideer på hva det heter igjen!
Jeg spilte det for ca 5 år siden!
Vis hele sitatet...
en eller annen inkarnasjon av Liero.
Ikke sikker på om noen vet hva jeg snakker om, dette spillet er veldig gammelt. NES/SNES, du styrer en kanin som heter buddy/bunny (Jeg vet ikke, prøvde det aldri selv.).

Er egentlig det eneste jeg vet, ble litt nysjerrig når moren min snakket om det. Prøvde å søke etter det, men fant ingenting.
Sitat av jugax Vis innlegg
Ikke sikker på om noen vet hva jeg snakker om, dette spillet er veldig gammelt. NES/SNES, du styrer en kanin som heter buddy/bunny (Jeg vet ikke, prøvde det aldri selv.).

Er egentlig det eneste jeg vet, ble litt nysjerrig når moren min snakket om det. Prøvde å søke etter det, men fant ingenting.
Vis hele sitatet...
Bugs Bunny Rabbit Rampage.
Ikke veldig mye info, men leter etter et pc-spill fra senest 2006, trolig eldre. Spillet var på norsk, og var vel en type strategi. Man var på en øy, og skulle hjelpe med å bygge en base for romskip og raketter (NASA lignende base). Her hjalp man til med utviklingen, og var også med på å bygge en romstasjon i verdensrommet. Målet i spillet var å besøke andre planeter.

Husker at man kunne spille Space Invaders på PC'n til en vitenskapsmann på den øya. Og samme vitenskapsmann hadde en idé om en heis opp til verdensrommet, som han senere innså at ikke var realistisk...
Dette er alt jeg husker...

EDIT: Fant ut av det, navnet var "Romjakten".
Sist endret av Armagedd0n; 7. april 2012 kl. 00:31.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Leter etter et 3D/2D spill som omhandler 2.verdenskrig, ala men of war og commandos. Man styrer flere enheter og møter både personell og stridsvogner i diverse landskap. spillet er til PC, men jeg husker ikke noe årstall. I et stort spekter en stand mellom 15 og 7 år siden.
Sitat av Troennes Vis innlegg
Leter etter et 3D/2D spill som omhandler 2.verdenskrig, ala men of war og commandos. Man styrer flere enheter og møter både personell og stridsvogner i diverse landskap. spillet er til PC, men jeg husker ikke noe årstall. I et stort spekter en stand mellom 15 og 7 år siden.
Vis hele sitatet...
Commandos
http://en.wikipedia.org/wiki/Commandos_(series)
Command & Conquer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Noen som vet hva frosties spillet heter, husker jeg spilte det for lenge siden, og har lyst til og mimre litt husker det var awsome
Hei, jeg spilte et spill for en stund siden. Det var et flash spill der du logget inn, og kunne gå i matcher 4 og 4. Når du gikk opp i lvl'er kunne du gå på andre baner og få andre hatter, f.eks flyvehatt. Pleaase any1? Tror det var på kongreate (eller hva det heter) btw =)

Du kunne forresten "custome" stick-figuren din =)

Edit: Fant den xD Platform Racing 2 for folk som kjeder seg
Sist endret av SileX; 1. mai 2012 kl. 17:17.
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Da jeg var liten spilte jeg et spill som jeg tror heter Bokstavjakten, dog finner jeg ingenting på google om dette.
Dette var da et lærespill, der du skulle finne enkelte bokstaver for å komme videre osv. Faktisk veldig gøy!

Trodde det var Compedia som laget dette, men tror jeg tok feil der. Noen som vet noe om hva dette kan være? Rundt 2000 tallet.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Leter etter et spill jeg hadde på maskina for ca. 4-6 år siden 06-08(?)
Spillet var offline med simpel grafikk og gratis.

Det gikk ut på at du var en kar satt sammen av kuber som skulle slå istykker fiender med samme oppbygning. Levelet var ferdig når du nådde toppen av rommet ved hjelp av brikkene fiendene dine besto av. aka de forsvant ikke, de kollapset og falt fra hverandre slik at man kunne gå oppå de.
Sitat av Troennes Vis innlegg
Leter etter et 3D/2D spill som omhandler 2.verdenskrig, ala men of war og commandos. Man styrer flere enheter og møter både personell og stridsvogner i diverse landskap. spillet er til PC, men jeg husker ikke noe årstall. I et stort spekter en stand mellom 15 og 7 år siden.
Vis hele sitatet...
Kan det være et av Close Combat spillene?
http://en.wikipedia.org/wiki/Close_Combat_series
Leter etter et spill som jeg spilte for ca. 5 år siden når jeg var på besøk til noen. Det handlet om å beskytte en slags feit professor/doktor som gjemte seg inni et slags stort lagerhus. Det var vel et slags strategispill der du brukte soldater og andre hjelpemidler for å stoppe andre soldater i å drepe denne mannen. Man kunne også forresten klone denne mannen for å lure fiendene.
Hei alle freaks!

Jeg satt og spilte et spill da jeg var liten som jeg ikke husker hva het, og finner ikke coveret. Spillet var til pc og handlet om en gutt med en hund også følger det svarte skygger etter deg.
Noen som vet hva dette heter?

Takk for alle svar!
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det heter Heart Of Darkness.



Er også nevnt i denne tråden:http://freak.no/forum/showthread.php?t=143232 Der slike spørsmål egentlig hører hjemme
Sitat av Fleff Vis innlegg
Det heter Heart Of Darkness.



Er også nevnt i denne tråden:http://freak.no/forum/showthread.php?t=143232 Der slike spørsmål egentlig hører hjemme
Vis hele sitatet...
Tusen takk!
Sitat av Brethy Vis innlegg
Hva går spillet ut på?
Mener å huske det var noe med å gå frem og tilbake i tid for å forandre nåtiden. Var ikke noe action som i slossing skying dreping etc. Var mer å løse gåter, hindre hendelser etc etc. Sykt fett.
Hvilken plattform?
Dette er jeg usikker på. Enten PS, PS2 eller Xbox.
2D/3D?
3D
Når spillte du det sist?
Det er en del år siden. i og med at det var på PS, PS2 eller Xbox. Kanskje 6 - 7 år?

Tror ikke mange har spilt dette spillet, men jeg husker det var utrolig fett. Gikk rundt som en kar med svart hår tror jeg.
Håper noen av dere vet hvilket spill jeg er ute etter!
Takk!
Vis hele sitatet...

Timesplitters ?
Gone for good
39 9
Hei, jeg husker at jeg spilte et spill for ca 9 år siden.
Det eneste minnet jeg har fra det er grønne miniatyr plastikksoldater der man spilte i et "real size" kjøkken.
noen som vet hva spillet heter?
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Army Men..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvilket spill er dette?
tgod: Veldig lite bilde, men minner mistenkelig mye om Flatout 1 eller 2.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
tgod: Veldig lite bilde, men minner mistenkelig mye om Flatout 1 eller 2.
Vis hele sitatet...
Flatout 2 stemte kp
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Sitat av Lovegame Vis innlegg
Da jeg var liten spilte jeg et spill som jeg tror heter Bokstavjakten, dog finner jeg ingenting på google om dette.
Dette var da et lærespill, der du skulle finne enkelte bokstaver for å komme videre osv. Faktisk veldig gøy!

Trodde det var Compedia som laget dette, men tror jeg tok feil der. Noen som vet noe om hva dette kan være? Rundt 2000 tallet.
Vis hele sitatet...
Ett av lek og lær spillene?
Sitat av steppyZz Vis innlegg
Timesplitters ?
Vis hele sitatet...
Nei jeg tror det er Shadow of Memories
Hei jeg om min bror lurer på noe. Når vi var 4 år spilte vi et spill som handlet om å rydde mus ut av et hotell tror jeg. Vi fikk opp i hodet plutselig at vi har spilt spillet. Og vi har lys til å spille det igjen. Dette tror jeg det handler om: En Postman/Man mister en eske med masse mus oppi og musene løper inn i et
hotell. En musefanger har blitt tilkalt for å fjerne musene fra hotellet. Jeg tror det var en mus eller fler på hvert rom på hotellet. Og i lobbyen. Jeg kan huske en tjukk mann med en halvspist sandwich inne på et rom som lå inni en seng.

Det var en del støvsugere tror jeg. Jeg har lyst til å finne dette spillet. Tror man måtte rydde bort ting for å finne mus. Du skulle fange alle musene på hotellet.

Gjenskjenner dere noe, så plis si i fra.

Vi tror det heter noe med Catch the mouse eller mouse catcher eller noe.

Vi tror også at man skulle trykke på ting så spratt musa ut så måtte vi trykke på den for å fange den.

Vi har så lyst til å spille det fordi at det var en av de første spillene vi spilte
Jeg husker ikke om det var 2d eller 3d.
Hallo.

Jeg og en kamerat hadde et spill som jeg ikke kan huske navnet på. Det eneste jeg husker var at du spilte en rød ridder som hadde oppdrag i å passe på et område der det kom waves med monstre. Mulig det var monstrene som var røde, og ikke ridderen. Jeg tror også at området du skulle passe på var et jorde. Tipper at spillet er fra 1993-1995 et sted. Det er alt jeg kan komme på.

Vi har alltid trodd at spillet hette noe med lands of, men vi kan ta fryktelig feil der.

Edit: tror at du spilte i isometric view
Sist endret av Diztar; 29. mai 2012 kl. 20:16.
Hei, spuilte et spill for lenge siden.
Jeg husker at poenget med spillet er å komme til månen. Og du må bygge et verksted og sånt for å få det til.
tror kanskje det var med i happy meal på macdonald, men er ikke sikker. Noen tips?