Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 671
Noen som vet om en CO2 og CO måler man kan stole på?

Kjøpte en fra ebay, den hopper runt som den skulle vært random. Så kjøpte jeg en fra hyttetorget og samme skjer med den.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hva mener du med "hopper rundt"? Har du noen grunn til å mistenke at det er feil, særlig når begge har samme problem?
Spesiell
Sterol91's Avatar
Trådstarter
Sitat av robhol Vis innlegg
Hva mener du med "hopper rundt"? Har du noen grunn til å mistenke at det er feil, særlig når begge har samme problem?
Vis hele sitatet...
Verdiene er så høye at det burde være ett problem.
Soverommet med dør på va 10cm åpning holder 2200 ppm co2 pluss minus 100. Men tar jeg de ut så går de ned til rundr 400.
Hva får deg til å tro at det er feil? 2200ppm er godt innenfor "normalt dårlig" luftkvalitet, problemet er nok lufta og ikke sensorene.
Spesiell
Sterol91's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Hva får deg til å tro at det er feil? 2200ppm er godt innenfor "normalt dårlig" luftkvalitet, problemet er nok lufta og ikke sensorene.
Vis hele sitatet...
Rommet er 4x4m
Nå er vediene 4400ppm selv med døra oppe 10cm. Gangen er kald så kommer greit med sirkulasjon.
Man bør aldri gå over 1000 ppm, ligger på så høy verdi som du skriver går dette utover helsen til slutt. Kjøp deg Netatmo værstasjon, den har innedel på strøm og samt trådløs utemodul. den viser alt fra temp til c02 og varsler deg når den går over verdi eller etter ønsket settings.
Hvordan er ventilasjon der du bor ? har du ventilasjonsanelgg ? lufteluker og luftespalter i vinduer. Om verdier stemmer er jeg ganske sikker på du har for høyt luftfutighet inne også, dette vil også Netatmo måle i det rommet du har den.
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Gangen er kald så kommer greit med sirkulasjon.
Vis hele sitatet...
Det er en hypotese som ikke støttes av tilgjengelig data

Du lar måleren stå i fred så den ikke blir påvirket av direkte utånding? De er veeeeldig følsomme for slikt, utåndet luft inneholder ca 40'000 ppm CO2.
Dräger, de som leverer spyttanalysene til politiet er gode. Finnes mange varianter for ulike gasser.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Verdiene er så høye at det burde være ett problem.
Soverommet med dør på va 10cm åpning holder 2200 ppm co2 pluss minus 100. Men tar jeg de ut så går de ned til rundr 400.
Vis hele sitatet...
Det kan godt hende det er et problem. Jeg vet ikke hva referanseområdet burde vært.

Men må det være et problem med målerne?
Sist endret av robhol; 16. januar 2023 kl. 21:51.