Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1290
Heisann,

Kanskje min dummeste tråd hittil. Jeg har ikke hårføner, men jeg har varmepistol. Er det mulig å bruke den som en hårføner på en trygg og forsvarlig måte? Evt, bør jeg 3d printe en adapter for å gjemme det varme metallhodet på varmepistolen?

Tenker bare for plass og miljø og lommebokas skyld... :P

Har testa det selv, har veldig kort hår og har derfor også kun trengt å ha den på i veldig korte tidsrom, men ser jo ut til at det egt funker nokså bra, med unntak av at den har litt lite blåsekraft?

Om du kjører varmen omtrent på minimum, er det jo en mulighet. Men om du peiser på med varme, vil du svi hår og skalp ganske fort. 3D-printet plastikk (PLA) ville jeg holdt langt unna en varmepistol!

En god test på om den er for varm eller ei, er om du kan holde hånden din i luftstrømmen uten det blir for varmt.
Det ekke dumt i det hele tatt. Det er en av de tingene folk har tenkt på før og ikke turt å spørre om.

Hvordan det virker det aner jeg ikke, men jeg ville bare hylle deg for å tørre oh stille «dumme» spørsmål.

P.s Dette er IKKE sarkasme
Hvis du har veldig kort hår.. Hvorfor trenger du hårføner?
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Om du kjører varmen omtrent på minimum, er det jo en mulighet. Men om du peiser på med varme, vil du svi hår og skalp ganske fort. 3D-printet plastikk (PLA) ville jeg holdt langt unna en varmepistol!

En god test på om den er for varm eller ei, er om du kan holde hånden din i luftstrømmen uten det blir for varmt.
Vis hele sitatet...
Og det var det, uten problemer. Men det er trolig fordi jeg ikke lot den stå på lenge, pluss jeg et mann med kort hår, og jeg hadde den på laveste varmestyrke. Tror ikke jeg skal tilby madamen å bruke den, da den sikkert blir varm nok til å tenne på hår om den brukes lengre enn to minutter

Men for oss kortklippa menn kan jeg med glede si at dere kan med forsiktighet prøve dette ut. Jeg har aldri gidda å kjøpe hårføner til megselv (lite bad), men fy søren, jeg føler meg MASKULIN når jeg tørker håret med varmepistolen

Sitat av UncleSam Vis innlegg
Hvis du har veldig kort hår.. Hvorfor trenger du hårføner?
Vis hele sitatet...
Nyklippet, ble henta idag tidlig og ville helst ha et supertørt hår
Sist endret av KrølleBølleBrur; 10. januar 2023 kl. 12:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Varmepistolen min er på gass, så det er nei for min del
Vist den er like kraftig som min. Så burde du værtfall ikke ha den på noe annet en minimum styrke. Og selvfølgelig være påpasselig med at du ikke kommer for nærme håret med den. Så skal det gå helt fint
Min går fra 50-650°C.
Ikke prøvd håret, men har tørket klær og andre ting