Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1460
har nå hoppet over til ecig, har en kraftig mod hvor jeg kjører på 45watt og har 10mg i juicen. men jeg får fortsatt ikke følelsen av at jeg dekker nikotinbehovet mitt :/

har hørt at å gå over 12mg på en såpass mod bare er tullete og at all smaken bare forsvinner da, vil jo heller ikke gå rundt å dampe konstant.

noen tips?

har i 4 år nå snuset epok freeze med 19mg nikotin, 3 bokser i uka
Sist endret av Brillert; 22. april 2021 kl. 21:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ligger i psyken det der for den dekker nikotinbehovet. Til mer du tenker over det, til mindre tilfredsstillende vil det være. Du kommer til å bli vandt til den.
Go for høyere watt! Jeg kjørte cleito 120 først
Gikk over tim noe som tåler 350 watt. 24mg også lå jeg i senga å hørte på reggae.

Har aldri gjort det når jeg røyka hasj i starten engang hahaha
Trådstarter
Sitat av 420master Vis innlegg
Go for høyere watt! Jeg kjørte cleito 120 først
Gikk over tim noe som tåler 350 watt. 24mg også lå jeg i senga å hørte på reggae.

Har aldri gjort det når jeg røyka hasj i starten engang hahaha
Vis hele sitatet...
350watt 24mg? gud hjelpes
Skaff deg ny tank, og coiler som tåler 120w eller mer.
Da funker den bra for meg ihvertfall.

Har prøvd de på rundt 40w, men de leverer for lite damp.
Det jeg opplever med mer enn 10 mg er at det begynner å smake surt/stramt. Det blir mye mer futt med høyere watt. Selv holder jeg meg til rundt 50 W, men det er stor forskjell på både folk og moder. Det tok en god stund før jeg kom helt inn i det og ble vant til alt, men nå kommer jeg aldri til å gå tilbake. Jeg pleide å røyke 20 rullings om dagen, men synes damping smaker bedre og tilfredstiller mine behov.
Sist endret av Bjarnebekjent; 22. april 2021 kl. 22:35. Grunn: Skrivefeil.
hvilken tank og coiler har du? har en del å si, samme med hvor mye du har luftehullene åpne, men er jo bare å kjøre mer opp i watt hvis coilsa klarer det, evt starte å bygge selv, gøy hobby det, evt bare gå opp i nic styrke, har ikke merket noe problemer med smaken, med mindre juicen er gammel og lagret litt shady men det er forventet
Sitat av Brillert Vis innlegg
350watt 24mg? gud hjelpes
Vis hele sitatet...
La meg bare legge til at jeg nedgraderte styrken betraktelig! 6 mg er mer enn nok på høyere watt. Jeg snuset også 2 bokser med løs i uka omtrent
En grei regel å huske når det gjelder vape er at jo høyere pg innhold juicen har, jo bedre smak får du, mens vg gir mer damp, men mindre smak. VG er også mye mer seig og tjukk væske i forhold til PG har en konsistens sammenlignbart med vann, og trenger derfor lengre tid på å trekke inn i coilen. Kan derfor være lurt å lære seg å prime. (søk opp på youtube)

Kjører selv 60w på en Geekvape aegis pro (veldig bra mod som har holdt i 2 år), og bruker 70/30 VG/PG med 3 mg nikotin.

Lønner seg veldig å lære seg å lage juicen sin selv også.

Edit: mente Geekvape Aegis Legend.
Sist endret av Noisediary; 23. april 2021 kl. 08:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
høyere watt og høyere niktoin. Kommer litt an på hva du har røykt før. Jeg bruker 16 mg og jeg pleide å røyke rullings/relativt sterke ferdigsigg.
Prøv juice med nikotin salter. Vet ikke om det fungerer på vanlige setups, jeg bruker Juul. Hitter mye bedre og gir en raskere rus. Funker for meg, selv om jeg røyker et par sigg innimellom fortsatt bare på trass.
▼ ... over et år senere ... ▼
Drar opp denne istedenfor å starte en ny. Er vaping/damping et bedre alternativ enn snus? Bruker enorme summer på snus, og lurer på om man vil spare penger i lengden på å gå over til vaping? Helse er selvfølgelig også et aspekt her. Vanskelig å finne pålitelig forskning på skadene vaping gjør, men dere dom har holdt på en stund, går det utover kondisjon, pust, puls osv? Kan det være et alternativ å kombinere de to for å kutte litt ned på snusbruken?
Sitat av Pantani Vis innlegg
Drar opp denne istedenfor å starte en ny. Er vaping/damping et bedre alternativ enn snus? Bruker enorme summer på snus, og lurer på om man vil spare penger i lengden på å gå over til vaping? Helse er selvfølgelig også et aspekt her. Vanskelig å finne pålitelig forskning på skadene vaping gjør, men dere dom har holdt på en stund, går det utover kondisjon, pust, puls osv? Kan det være et alternativ å kombinere de to for å kutte litt ned på snusbruken?
Vis hele sitatet...
Pest eller kolera. Dritt er det med begge deler, etter at jeg sluttet med sig handler det bare om å få i seg nikotin. Ecig krever litt interesse å du bør nesten se på det som en hobby. Du skal ha utstyret i orden til enhver tid. Lade batteri, Bytte coil regelmessig, blande å holde deg med juice som består av olje, smak og nikotin er vel det viktigste.
Jeg kjøpte kvanta med nikotin da kan du selvfølgelig spare en del kroner om det er det viktigste.
Jeg fikk dårlig pust, tungt med dype åndedrag å slitsomt med høy-puls aktiviteter. De sier at partiklene i vape er mindre å trenger dypere inn i lungene enn sigarettrøyk. Du vet aldri hva du får i deg eller, olja er en ting men juice er jo kjemikalier som gir smak å du vet aldri hva det inneholder.
Sist endret av Dough; 3. februar 2023 kl. 16:02.