Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  186 39959
Er i en sluttefase selv nå. Jeg har lite problemer, bortsett fra til tider rask hjerterytme som kan være ganske irriterende.
Ingen som skriver om dette, noen erfaringer? Det er egentlig ganske ubehagelig. Merker at det henger sammen med manglende konsentrasjon og urolighet. Ellers de sedvanlige søvnproblemene osv., men dette merker jeg blir bedre hele tiden.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter flere år med daglig røyking, så sluttet jeg tvert med både cannabis og nikotin 31/03 og det har egentlig gått veldig greit. Sluttet å tenke på det allerede kvelden dag 2. Dag 4 merket jeg at jeg svettet litt i hendene. Klarer meg fint hvis jeg oppholder meg sammen med noen som røyker. Sover greit. Bruker ingen andre rusmidler, bortsett fra alkohol som jeg drikker meg full på 2-3 ganger årlig.

Hadde nok slitt hvis jeg ikke hadde hatt fysisk aktivitet å lene meg på. Selvfølgelig så hjelper det også litt på motivasjonen å vite at jeg vil spare oppimot 150k i året på denne avgjørelsen. Har brukt omlag 2,5 mill kun på cannabis over årene, så nå er det slutt.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan like gjerne slenge meg på og dele tanker og erfaringer så langt, for min egen del. Har vært daglig røyker i ca 6/7 år (?). Har hovedsaklig "selvmedisinert" (lite lur løsning i lengden) for å dempe diverse symptomer knyttet til diverse diagnoser.
Måtte kutte ut røyking i noen uker etter en operasjon, og grua meg som faen til å måtte gå røykefri før operasjonen, men nå er jeg på uke 3 og vurderer faktisk å kutte ut røyken (nesten) helt! Angstnivået har faktisk roet seg betraktelig, til tross for at det var påskuddet mitt for å røyke. Har mer energi, tenker klarer og lærer meg sakte men sikkert å nyte hverdagen, underholdning, film og musikk uten å være fjern som en sokk.

Jeg har så mye overskudd om dagen at jeg sitter bare og venter på klarsignal fra legen slik at jeg kan slenge på meg joggeskoene og komme meg ut for å trene. Har zopiclone for å hjelpe på søvnen, men den begynner óg å nærme seg normalen, dag for dag.
Første uka er verst! Lagt pipa på hylla for en stund selv og søvnen kom dag 2 men da skal det også sies at jeg har sterke Anti Psykotiske for søvn. Men greit å si også at jeg skal ikke slutte helt. Men lei av toleranse og lukta innendørs.

Også hvis man er innrøyka så må man regne med å huske så og si alle drømmer. Og jeg må si at for en som meg, som ikke husker en drøm på 10 år er det jævligere å huske drømmene sine, for de blir heeeelt sinnsyke
Jeg har røyka hver eneste dag i 20 år, og jeg husker drømmene mine på lik linje som før jeg røyka. Dvs, noen ganger husker man, andre ganger ikke.

Skulle gjerne slutta selv. Ser folk nevner trening som et slags grep for å slutte å røyke. problemet mitt er at jeg trener veldig ofte allerede, da fjern. Å trene nykter blir ikke det samme :/
Sist endret av venstrehook; 7. april 2021 kl. 14:22.
Har røyka mye opp gjennom men de siste gangene blir jeg bare paranoid å overtenker livet mitt og alt mulig dritt, begynner å tenke på meg selv som mislykka og at jeg har skuffa familien min osv, så våkner jeg opp å alt det jeg tenkte på når jeg var skækk er borte, vet ikke helt om jeg skal slutte elr forsette.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Hei, jeg så en dokumentar med Arild Knutsen, husker ikke navnet i farten.

Uansett, han sa at han kunne ikke bråslutte med cannabis, fordi han da gikk i psykose (?)

Så for en som meg, daglig røyker, vil det kunne ha noen slike bivirkninger om jeg vil ta meg en pause brått?

Har aldri hørt om lignende før, derfor jeg spør.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Hei, jeg så en dokumentar med Arild Knutsen, husker ikke navnet i farten.

Uansett, han sa at han kunne ikke bråslutte med cannabis, fordi han da gikk i psykose (?)

Så for en som meg, daglig røyker, vil det kunne ha noen slike bivirkninger om jeg vil ta meg en pause brått?

Har aldri hørt om lignende før, derfor jeg spør.
Vis hele sitatet...

Det .... hørtes litt merkelig ut men også litt sant. For min del så fikk jeg tak i en 5’er med god speed. Så kjørte speed binge i noen helger. Da røyket jeg ikke, men fikk noe antydelser til mer ringing i hue og lave stemmer som minte meg om folk jeg kjente. For min del er jeg ganske sikker på at det ikke var bråslutt med hasj som gjorde dette. Men aldri opplevd det før i mine 15 år som rusbruker.

Røyka vival sammen med hasj i pipa. Mens jeg holdt den røyken inne så drakk jeg en halv øl og sniffa vival på toppen. Med andre ord kjørt et relativt hardt løp på slutten. Kan fint kose meg med nevnte rusmidler alene nå. Men at en psykose skulle forekomme etter en bråslutt hørtes .... rart ut.

Men sammenligner ikke meg selv med Arild Knutsen på noe som helst vis, han har nok hatt hardere smell enn det jeg har opplevd her.

Men har heller ikke opplevd hasjen sin effekt på synsfelt. Men etter lsd og lengre pause fra hasj må jeg innrømme at jeg la litt mer merke til det. Men vi er alle forskjellige
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pushback Vis innlegg
Er i en sluttefase selv nå. Jeg har lite problemer, bortsett fra til tider rask hjerterytme som kan være ganske irriterende.
Ingen som skriver om dette, noen erfaringer? Det er egentlig ganske ubehagelig. Merker at det henger sammen med manglende konsentrasjon og urolighet. Ellers de sedvanlige søvnproblemene osv., men dette merker jeg blir bedre hele tiden.
Vis hele sitatet...

Jaja, hadde det mye mens jeg røyka også. Helt vilt til tider. Hadde et døgn med måling, litt fordi det går en hel del hjertefeil i familien, men det så fint ut. Litt uvanlig rytme, men ikke noe som var farlig. Jeg kjenner hjertet mitt slår når jeg er våken, men det er visst normalt for noen.

Kan fortsatt komme og gå se rare følelsene, men jeg stresser ikke noe med det.
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av gangwayyy1 Vis innlegg
Har røyka mye opp gjennom men de siste gangene blir jeg bare paranoid å overtenker livet mitt og alt mulig dritt, begynner å tenke på meg selv som mislykka og at jeg har skuffa familien min osv, så våkner jeg opp å alt det jeg tenkte på når jeg var skækk er borte, vet ikke helt om jeg skal slutte elr forsette.
Vis hele sitatet...
Burde ikke være noe spørsmål. Slutt før noiaen blir enda værre og manifesterer seg permanent når du ikke engang er skækk. Skulle ønske jeg slutta med en gang jeg fikk det sånn for selv mange år etter slutt sliter jeg fortsatt med angst og noia..lot det få utvikle seg for lenge før jeg tok hintet
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Burde ikke være noe spørsmål. Slutt før noiaen blir enda værre og manifesterer seg permanent når du ikke engang er skækk. Skulle ønske jeg slutta med en gang jeg fikk det sånn for selv mange år etter slutt sliter jeg fortsatt med angst og noia..lot det få utvikle seg for lenge før jeg tok hintet
Vis hele sitatet...
Skriver under på denne. Det sitter fortsatt her. Ikke noian, men angsten.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde en 5’er med veldig god kief jeg kjøpte i januar..
Ble tom forrige uke og får ikke kontakt med han jeg kjøpte fra.

.. og herregud jeg merker bieffektene av å «slutte».

Vanskelig å sovne, generelt klam og grinete, angst som kommer og går.

Men selve tåka som alle snakker om er på vei bort så det hjelper på.

Hadde aldri sett for meg slike bivirkninger.. Hehe
Blir en lang pause nå, og muligens noen småkjøp i sommer. Skjer ikke at jeg kommer til å røyke daglig ingen
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hadde en 5’er med veldig god kief jeg kjøpte i januar..
Ble tom forrige uke og får ikke kontakt med han jeg kjøpte fra.

.. og herregud jeg merker bieffektene av å «slutte».

Vanskelig å sovne, generelt klam og grinete, angst som kommer og går.
Vis hele sitatet...
Kjenner ingen som har opplevd sånne bivirkninger ved bruken du nevner. En femmer på tre-fire måneder er jo veldig lite, å røyke det tidobbelte sannsynligvis mer vanlig. Har man slutta med langvarig bruk av benzo, stimulanter, opiater, Lyrica, GHB, ketamin eller diverse C-prep så blir det faktisk temmelig uproporsjonalt å kalle dette ekte abstinenser. Jada, jeg vet det er et faktisk syndrom med ekte ubehag for enkelte.

Alt ubehaget jeg merker ved pauser er dårlig søvn de par første nettene, og litt nattesvette to uker uti. Hvor godt både kropp og psyke takler rusmidler over tid er svært individuelt. Ved rett bruk er cannabis’ bivirkningsprofil gjerne å foretrekke framfor de nevnte preparatene med noe overlappende bruksområder. Alt er ikke for alle, er vel det jeg prøver å få fram.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hadde en 5’er med veldig god kief jeg kjøpte i januar..
Ble tom forrige uke og får ikke kontakt med han jeg kjøpte fra.

.. og herregud jeg merker bieffektene av å «slutte».

Vanskelig å sovne, generelt klam og grinete, angst som kommer og går.

Men selve tåka som alle snakker om er på vei bort så det hjelper på.

Hadde aldri sett for meg slike bivirkninger.. Hehe
Blir en lang pause nå, og muligens noen småkjøp i sommer. Skjer ikke at jeg kommer til å røyke daglig ingen
Vis hele sitatet...
Hvordan i svarte har du klart å «røyke hver dag» med en 5r fordelt over 4-5mnd??
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Må legge til at jeg har vapet THC i tillegg og at toleransen min er latterlig lav.

Trodde ikke at jeg skulle oppleve dette selv
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hadde en 5’er med veldig god kief jeg kjøpte i januar..
Ble tom forrige uke og får ikke kontakt med han jeg kjøpte fra.

.. og herregud jeg merker bieffektene av å «slutte».

Vanskelig å sovne, generelt klam og grinete, angst som kommer og går.

Men selve tåka som alle snakker om er på vei bort så det hjelper på.

Hadde aldri sett for meg slike bivirkninger.. Hehe
Blir en lang pause nå, og muligens noen småkjøp i sommer. Skjer ikke at jeg kommer til å røyke daglig ingen
Vis hele sitatet...
Snedig, kraftige bivirkninger det der og virker ikke som du burde røyke da kanskje.
Selv etter 5-6 år med daglig røyking merka jeg ikke noe spess når jeg slutta utenom at den første dagen ble litt sånn "hva skal jeg gjøre idag når jeg ikke røyker?"
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei, tror ikke det er noe for meg. Da har jeg fått testa det ut...

Grunnen til den 5’ern har vart så lenge er lav toleranse. Kun tatt en pipe eller to på
kvelden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Carmex Vis innlegg
Hei, jeg så en dokumentar med Arild Knutsen, husker ikke navnet i farten.

Uansett, han sa at han kunne ikke bråslutte med cannabis, fordi han da gikk i psykose (?)

Så for en som meg, daglig røyker, vil det kunne ha noen slike bivirkninger om jeg vil ta meg en pause brått?

Har aldri hørt om lignende før, derfor jeg spør.
Vis hele sitatet...
Det skjedde med meg. Fikk problemer med søvn som en mer eller mindre direkte konsekvens av røykeslutt. Og etter mange dager med dårlig/ingen søvn havnet jeg i en psykose.
Psykosen gikk over ganske fort etter noen dager med ordentlig søvn da. Havnet på sykehus og de ga meg benzo og sovemedisiner.

Er nå snart et halvt år siden jeg røyket sist og har mer ro i sjela en jeg har hatt på mange år. Føler meg bedre på fysisk og psykisk.

Har mye lettere for å havne på fylla nå da. Plutselig gir alkohol i kombo med sommer og sosialt selskap meg et skikkelig kick og endorfinrush. Digg å føle på etter flere år med likegyldighet, men savner å røyke fortsatt selv om det ikke er bra for meg.

På fylla har jeg fort for å få i meg andre ting som kokain, speed osv. Har vel skjedd 3-4 ganger det siste halve året.
Men det er langt ifra like ødeleggende som den daglige røykinga for min del, selv om det heller ikke er bra seff.
Satser på minst et halvt år til uten noen rusmidler utenom litt alkohol og håper jeg finner tilbake til ca samme sted jeg var før jeg begynte med all denna dritten.
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Wow, snart 5 år siden jeg sluttet å røyke

Jeg mistet kontakten med stoner-vennene mine, fordi det var rusen som bandt oss sammen, men også fordi jeg var lei den gjengen. Har fortsatt kontakt, møtes nå og da, noen ganger over pils, andre ganger over en fisketur, men det er kun en som fortsatt røyker, da h*n får det av legen.

Angsten ga seg nå i høst, så man kan si at baksiden av medaljen var ganske hard.

Jeg kan fortsatt savne deg, men med mindre jeg skal på ferie til Amsterdam, så dropper jeg det. Da blir det i så fall weed med CBD og veldig lite THC.

Hvordan går det med dere andre som tenkte å slutte/kutte ned?
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var i mitt første møte med Dps idag siden jeg trenger hjelp til å slutte med hasj, samtidig som jeg trenger psykolog på jevnlig basis.

Idag var bare kartlegging og blir litt det samme neste gang med psykiater hvis jeg hørte riktig. Men er spent på hvordan de kan hjelpe meg siden slutte med hasj alene skjer neppe.. håper på det beste
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Var i mitt første møte med Dps idag siden jeg trenger hjelp til å slutte med hasj, samtidig som jeg trenger psykolog på jevnlig basis.

Idag var bare kartlegging og blir litt det samme neste gang med psykiater hvis jeg hørte riktig. Men er spent på hvordan de kan hjelpe meg siden slutte med hasj alene skjer neppe.. håper på det beste
Vis hele sitatet...

Heeey, så bra Det er jo en god start Har du prøvd å slutte før? Masse lykke til. Hold oss oppdatert da.
Sluttet 1. januar etter ultimatum fra dama. Tok med nikotin/tobakk i samme slengen.

Sluttet jeg frivillig? Tja. Kanskje jeg takker meg selv om noen måneder.

Nattesvette og nikotinabstinenser er unnagjort. Når vi har spart opp 100 000 mtp snus, tobakk og hasjslutt så skal vi ta en heftig ferie.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Sluttet 1. januar etter ultimatum fra dama. Tok med nikotin/tobakk i samme slengen.

Sluttet jeg frivillig? Tja. Kanskje jeg takker meg selv om noen måneder.

Nattesvette og nikotinabstinenser er unnagjort. Når vi har spart opp 100 000 mtp snus, tobakk og hasjslutt så skal vi ta en heftig ferie.
Vis hele sitatet...
For min del var tobakk 1000 ganger verre å slutte med enn hasj.

Det går litt tid også kommer man ut av tåka og ser det positive med å ikke røyke (hasj) lenger
Selv hadde jeg lyst til å slutte på grunn av økonomi. Reduserte forbruket med ca 95% når jeg kuttet ut tobakk og begynte med «vape», dvs det blir bare en askeklump igjen så er å røyke rent da. Passet ypperlig å gå skev fra morgen til kveld, 0.025 ca er mer en nok til en runde på «pennen», da jeg synes det er mange fordeler for meg ved å bruke cannabis.
Mvh
Sist endret av Bobben79; 19. januar 2023 kl. 00:01.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
For min del var tobakk 1000 ganger verre å slutte med enn hasj.

Det går litt tid også kommer man ut av tåka og ser det positive med å ikke røyke (hasj) lenger
Vis hele sitatet...
Jeg syns ikke tobakk var så veldig vanskelig. Det vanskeligste var å bestemme seg. Siden dama klarte å slutte med snus 1. desember i fjor så lovte jeg at jeg skulle slutte å røyke 1. januar da jeg alltid har kødda med henne at tobakkslutt er mye enklere enn snusslutt.

Jeg brukte hasj kun til sovemedisin selv. (Forbruket var ca 5g per måned). Gjort det daglig siden mid 2016 med to halvhjerta slutt tidligere på ca 3 måneder hver.

Per nå er det største savnet at jeg ikke ta ta en j på kvelden etter en lang slitsom dag, men innsovning går bra nå..

Personlig mål for 2023 er at jeg skal bli mer sosial og utvide nettverket mitt. Der satte hasjen en helt soleklar stopper for akkurat det!
Sist endret av Superspurv; 19. januar 2023 kl. 00:18.
Røyka endel, daglig, leenge, men så ble det så mye å gjøre med andre ting og tang, og jeg var bra svidd i skallen etter daglig røyking, så jeg glemte hele hasjen og vips så var man plutselig sluttet uten at man la merke til det. Så jeg begynte igjen, men nå er det bare en gang eller to i mnd, og da går det gjerne 1-2 gram på en kveld. Ingen problemer med noe form for abstinenser i det hele tatt. Eneste jeg har merka er at jeg husker drømmene mine og det liker jeg ikke da de ikke er noe kjekk.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Wow, snart 5 år siden jeg sluttet å røyke

Jeg mistet kontakten med stoner-vennene mine, fordi det var rusen som bandt oss sammen, men også fordi jeg var lei den gjengen. Har fortsatt kontakt, møtes nå og da, noen ganger over pils, andre ganger over en fisketur, men det er kun en som fortsatt røyker, da h*n får det av legen.

Angsten ga seg nå i høst, så man kan si at baksiden av medaljen var ganske hard.

Jeg kan fortsatt savne deg, men med mindre jeg skal på ferie til Amsterdam, så dropper jeg det. Da blir det i så fall weed med CBD og veldig lite THC.

Hvordan går det med dere andre som tenkte å slutte/kutte ned?
Vis hele sitatet...
Selv sluttet med hasj etter noen tiår.Nå går det bare i grønning med cbd,livet er lysere
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Angsten ga seg nå i høst, så man kan si at baksiden av medaljen var ganske hard.
Vis hele sitatet...
Mener du at du hadde angst i nesten 5 år etter du slutta pga cannabis? Vil du si noe mer om hvordan angsten endra seg?
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mener du at du hadde angst i nesten 5 år etter du slutta pga cannabis? Vil du si noe mer om hvordan angsten endra seg?
Vis hele sitatet...
Jeg vil si at angsten varte så lenge ja, selvfølgelig med flere dager i strekk uten at den var ille. Det hjalp lite med nedstengninger, for da ble jeg permittert og klarte ikke folkemengder lenger, så det gjorde alt verre.

Vinterdepresjon og "vanlig" depresjon har også vært til stede mye av tiden. Mye fordi jeg før var spontan, ikke hadde noe imot hverken store folkemengder eller å tale i dem. Det var et stort tap kan man si.

Jeg hadde også mye og gammel gjeld, som jeg hadde hatt i ca 10-15 år, men ble gjeldsfri i fjor og kjøpte mitt første hjem, møbler og alt som måtte til, uten å sette meg i mer gjeld. Jeg fikk en jobb i 2021 som betalte veldig bra, ble kvitt gjeld OG klarte å spare en hel del penger, så mye av spenningen, og muligens flukten med hasj, var en dag borte. Det tok ca 6 måneder før jeg faktisk forsto at det helvette er over.

Angsten er ikke 100% borte, jeg er veldig glad i planer og viker den bare litt, så kan jeg kjenne på spenninger. Men, den er mye mer mulig og kontrollere når den kommer
Anonym bruker
"Rik Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har lenge hatt lyst til å slutte. Har røyket omtrent daglig siden 2019, unntatt to lange pauser på 8 og 4 måneder. Sist gang jeg prøvde å slutte ga jeg opp etter 2 uker. Jeg røyker i utgangspunktet veldig lite mengde. Kjøper jeg en bag bruker jeg 4 måneder på å røyke det opp. Men hater å føle meg avhengig, og min psykisk helse er på sitt verste. Mye grunnet sosialangst og jobbsituasjon, så har brukt weed for å koble av og rømme vekk fra tankene.. Fungerer greit i hverdagen. Trener regelmessig og er produktiv på jobb, men jeg overtenker for mye om kvelden og sliter med søvn. Har lyst til å trappe ned til kun fredag-søndag og begynne med kalde dusjer igjen. Men ukedagene er så immari tunge pga. min jobbsituasjon. Terskel for å ta seg en j om kvelden etter jobb og trening er derfor veldig lav… Som trådstarter så savner jeg den beste perioden jeg hadde når jeg først begynte å røyke i 2019. Men har nok innsett at jeg vil aldri oppleve de samme følelsene igjen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Wow, snart 5 år siden jeg sluttet å røyke

Jeg mistet kontakten med stoner-vennene mine, fordi det var rusen som bandt oss sammen, men også fordi jeg var lei den gjengen. Har fortsatt kontakt, møtes nå og da, noen ganger over pils, andre ganger over en fisketur, men det er kun en som fortsatt røyker, da h*n får det av legen.

Angsten ga seg nå i høst, så man kan si at baksiden av medaljen var ganske hard.

Jeg kan fortsatt savne deg, men med mindre jeg skal på ferie til Amsterdam, så dropper jeg det. Da blir det i så fall weed med CBD og veldig lite THC.

Hvordan går det med dere andre som tenkte å slutte/kutte ned?
Vis hele sitatet...
nettopp lest hele tråden. dag 16 uten weed etter 6 år med røyking nå siden jeg var 15år. Vanskelig kveld nå, så var fint å lese om noen som har fått det til. bra jobba "Vant Sandflyndre", håper jeg kan snu livet mitt rundt på samma måte. Dessverre er det jævlig kjipt å måtte innse at jeg ikke liker livet jeg har lagd for meg selv. kjenner jeg vil røyke sånn at jeg slipper å håndtere det her, men skal fortsette å prøve.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har nå gått over en mnd uten hasj. Røyket fra morgen til kveld i noen år. Har tatt pauser flere ganger tidligere, og pleier å starte med drømmingen 1-2 uker ut forløpet.
Nå har det gått ca 5 uker, jeg drømmer litt,men ikke så syke ting som tidligere og svettingen har ikke ennå satt igang.
Tok en urinprøve, og er fortsatt positiv opp til høyeste verdi, 200ng/ml.

Noen som har erfaring med lignende? Folk flest bruker jo vesentlig kortere tid.
Sist gang leverte jeg ren, litt utvannet prøve etter 5,5 uke. Det var også rundt den tiden de verste drømmene ga seg, men denne gang ser det enten verre ut, eller så slipper jeg unna :S
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitter selv å funderer på å kutte røykinga. Har tidligere hatt lange opphold, men gikk på en smell i høst med småkjøp og selvfølgelig et hekto til jul. Siste tre dagene har kun vært 0.2 j og den siste forsvant i går.

Nattesvette, drømmer og enormt med energi kommer om noen dager.

På tide å starte med noe oppussing for å få tankene over på andre ting.

Dere er flinke! Det er stort å ha lagt det på hylla. Enten det er permanent eller permanent pause. Stå på, det order seg!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av storReke Vis innlegg
nettopp lest hele tråden. dag 16 uten weed etter 6 år med røyking nå siden jeg var 15år. Vanskelig kveld nå, så var fint å lese om noen som har fått det til. bra jobba "Vant Sandflyndre", håper jeg kan snu livet mitt rundt på samma måte. Dessverre er det jævlig kjipt å måtte innse at jeg ikke liker livet jeg har lagd for meg selv. kjenner jeg vil røyke sånn at jeg slipper å håndtere det her, men skal fortsette å prøve.
Vis hele sitatet...

Det er verdt det og det er MYE letter å ta tiltak som kreves for å forbedre livet ditt, uten hasj og hasjtåka. Jeg har nok en lettere depresjon som mest sannsynlig ikke vil gi seg, men jeg vil heller ha den enn å gå tilbake til stoner-livet.

Bare prøv en lenger periode uten, opp til ett år og se om ting bedrer seg. Garantert verdt det
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
1 uke har gått siden jeg tok valget om å komme meg opp av tåka. Det jeg trudde skulle bli et lite helvette har vist seg å bli en fin uke. Selv om jeg fortsatt er litt trøtt og ikke har store konsentrasjonen i lengden, så er jeg mer positiv, mer gira på å finne meg en ny jobb, mer gira på å gjøre noe istedenfor å bare sitte inne å jakte den perfekte høy'en. Jeg spiser sunnere, sover bedre og føler meg klar for en mer våken tilstand.

Ellers merker jeg ikke store forandringene, men den største er vel at jeg ikke sitter med små-angst på kveldene og om morgningen, noe som er veldig deilig. Jeg er ikke helt klar for trening enda, men jeg nærmer meg mer nå enn jeg gjorde i tåka.

Gleder meg til å se hva den neste uka vil bringe

Ha en fin søndag
Vis hele sitatet...
Flotte greier, etterhvert som man er mere nykter finner man lettere glede i de små tingene som gjør hverdagen enklere.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Flotte greier, etterhvert som man er mere nykter finner man lettere glede i de små tingene som gjør hverdagen enklere.
Vis hele sitatet...
Du svarte på en post jeg postet i 2018, har holdt meg unna siden
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du svarte på en post jeg postet i 2018, har holdt meg unna siden
Vis hele sitatet...
Jævlig bra, men svarte egentlig på feil post. Litt lengre ned på siden er det også en post som heter "Slutte med hasj" hehe