Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4046
Hola,freaks and freakettes

Jeg går rett på sak, jeg har det jeg vil si er en god venn,han er på mange måter en spesiell type, levesett, måter å se livet på osv.

Nå toppet det seg litt her om dagen da han rett ut fortalte meg at han hadde smørt avføring over munnen på en person som hadde kommet mot han på en bro, han fortalte at han hadde vært i byen og ble bæsjetrengt på vei hjem men var langt fra offentlig toalett, noe som hadde gjort til at han hadde satt seg under en bro og gjort sitt ærend der.

Han hadde da fått avføring på fingre og ikke "tørket alt av" som han sa det selv, på hjemveien hadde han stoppet opp på en bro, mens han stod der hadde en kjenning kommet gående og idet han skulle gå forbi min kamerat snudde han seg og dro fingrene med avføring over leppene på vedkommende, han skrøyt nærmest av dette når han fortalte det og jeg ble rimelig kvalm.

Jeg kjenner også til personen som ble utsatt for dette og han er en svært sårbar person,jobber på tilrettelagt bedrift osv,og jeg tenker det er med på å gjøre saken desto mer ille..

Hva bør jeg foreta meg her? bør jeg kontakte,politi,helse ? Sitter veldig langt inne å skulle angi egen kompis men samtidig er det vanskelig og omgås en person som er kapabel til å utføre noe sånt og spesielt mot en såpass sårbar person..
Av hensyn til denne «gode vennen» så er ikke dette noe de fleste forbipasserende hadde funnet seg i, selv om man nok blir ekstremt sjokkert i det noe slikt skjer.

Gjør du noe slikt mot «rett person» så risikerer du å bli banket så voldsomt at du aldri våkner opp igjen.

Hadde dette vært min «venn», så hadde jeg kuttet han ut på flekken og sagt at han trenger skikkelig hjelp med hodet sitt.

Og TS: Du har jo ingen garanti for at han ikke gjør noe slikt mot deg ved en senere anledning?
Tydeligvis en grenseløs venn du har, hva blir det neste han kan finne på?
Går utifra at han ikke går på folk som han tror tar igjen, for jeg tenker dette er en feig manns handling, tviler du hadde sett Aron Jahnsen gjøre det samme foreksempel..

Ja,det er jo lett å tenke seg at det er det eneste riktige å gjøre men det er et vennskap som har røtter tilbake i ungdomsårene så det er ikke bare bare heller..

Hva kunne evt straff for noe som dette ligge på?selv om det nok mest er en jobb for helsevesenet.
Sitat av Saint Gut Free Vis innlegg
Hva bør jeg foreta meg her? bør jeg kontakte,politi,helse ?
Vis hele sitatet...
Hva med at du bare snakker med kompisen din om dette her?
Ihvertfall i førsteomgang.
Hva med å stikke pekefingeren i rassen før du hilser på han neste gang?
Hadde invitert «vennen» din over på besøk, bæsja på en tallerken og satt den foran h*n ved spisebordet, dradd frem en tskje og hagla og bedt vedkommende rolig og pent om å spise opp rubbel og bit. Hagla knekkes og patronene vises, for så å legges sammen igjen. Neida jeg bare tuller, slikt får meg til å få mørke tanker! For et motbydelig menneske som absolutt skulle ha blitt satt på plass.

Har fornærmede støttekontakt? En anmeldelse er på sin plass. Kanskje saken blir henlagt, kanskje ikke. Man har da prøvd å gjøre rettgang i det minste.
Har han vært utredet for noe i helsevesenet, har han noen diagnoser? Dette må man ta seriøst fordi det er ingen normal oppførsel å holde på sånn, han må sannsynligvis ha en eller annen diagnose som han trenger medisiner for.
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Hadde invitert «vennen» din over på besøk, bæsja på en tallerken og satt den foran h*n ved spisebordet, dradd frem en tskje og hagla og bedt vedkommende rolig og pent om å spise opp rubbel og bit. Hagla knekkes og patronene vises, for så å legges sammen igjen. Neida jeg bare tuller, slikt får meg til å få mørke tanker! For et motbydelig menneske som absolutt skulle ha blitt satt på plass.

Har fornærmede støttekontakt? En anmeldelse er på sin plass. Kanskje saken blir henlagt, kanskje ikke. Man har da prøvd å gjøre rettgang i det minste.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om han har det.
Ja,tenker kanskje det er veien å gå, må være temmelig flaut å sitte å skulle svare for seg i et avhør i en sak som dette
Sist endret av Bjørneboe; 15. desember 2022 kl. 20:52.
Tror jeg hadde trappa ned litt kontakt med vedkommende. En person som smører avføring i trynet på en helt uprovosert mangler noen sperrer jeg helst ser at de jeg omgås med har iallfall.
Tok det opp med han idag og han sa han gjorde fordi han følte på en tilværelse preget av håpløshet og fortvilelse over ikke komme noe vei og at dette kanskje var et rop om hjelp mtp om kanskje bli lagt inn eller noe,sier videre at han mest sannsynlig reiser til varmere strøk på nyåret ett halvt års tid i håp om at det skal kunne hjelpe på kropp og sjel..

Får ikke inntrykk av noe anger akkurat men mer en selvmedlidenhet pga egen situasjon
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ville prøvd å starte en casual dialog om andre ting det kunne vært «kult» å gjøre; prøvd å finne ut om han har hatt andre kreative impulser og om han eventuelt har klart å avstå fra å agere på disse..

Om det feks viser seg at han like gjerne kunne dratt en kniv, eller kuken sin, over fjeset på en forbipasserende, et det kanskje på tide å kontakte noen
Er ikke dette et forferdelig stort rop om hjelp i så fall? Hjelp jeg smører bæsj i ansiktet på folk som sliter enda mer enn meg selv og angrer ikke... Høres ut som en bedriten handling av laveste sort. Det høres i hvert fall ikke ut som han lærte stort av den samtalen deres. Han skal til syden, ok hva så? Hva med han stakkaren som går på tiltak, gjør sitt beste for å komme igjennom arbeidslivet med litt verdighet og får smørt bæsj i ansiktet helt uprovosert?! Du sa du veit hvem han har gjort det med. Kontakt han! Snakk med han! Stakkars faen�� Fortjener han ikke å få greie på noen ting han da? At noen er barndomsvenn gir de ikke Carte Blanche til å smøre sine ekskrementer over ansiktet ditt eller mitt, burde ikke dette være den nobrainer l stede for en egen "case" her inne?
Siden jeg skreiv siste innlegg har jeg faktisk snakket med besteforeldrene til vedkommende, viser seg at han ikke hadde vært ute av senga på 2 uker etter hendelsen, det er fryktelig. Jobben er kanskje det eneste han har som er lystbetont og når det ikke lar seg gjøre så føler han seg nok temmelig nede.

Kameraten min har siden sist reist til syden,så tenker det er vanskelig å gjøre noe nå, er nok i overkant seint uansett.

Hele episoden er jo bare surrealistisk.

Sitat av something Vis innlegg
Har han vært utredet for noe i helsevesenet, har han noen diagnoser? Dette må man ta seriøst fordi det er ingen normal oppførsel å holde på sånn, han må sannsynligvis ha en eller annen diagnose som han trenger medisiner for.
Vis hele sitatet...
Tviler på han har noe diagnose annet en manglende impulskontroll som innimellom går litt over stokk og stein..
Sist endret av Bjørneboe; 3. januar 2023 kl. 00:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Så du snakket med besteforeldrene til vedkommende og utgjorde hvilken forskjell?

Fyren har vært sengeliggende i to uker og kompisen din dratt til syden... Derfor har du laget deg en slags foreldelsesfrist på 2 uker eller noe?
Sitat av knert1 Vis innlegg
Så du snakket med besteforeldrene til vedkommende og utgjorde hvilken forskjell?

Fyren har vært sengeliggende i to uker og kompisen din dratt til syden... Derfor har du laget deg en slags foreldelsesfrist på 2 uker eller noe?
Vis hele sitatet...
Hva ville du gjort?

Synes det er fint når folk bryr seg nok til å gjøre noe…

Jeg tror ikke jeg hadde gjort noe selv, kanskje funnet meg noen kompiser som ikke smører bæsj i fjeset på forbipasserende.

Er han veldig snill ellers, TS? Tenker han må ha noen solide kvaliteter, om de veier opp for at han er så fingernem?
Sitat av knert1 Vis innlegg
Så du snakket med besteforeldrene til vedkommende og utgjorde hvilken forskjell?

Fyren har vært sengeliggende i to uker og kompisen din dratt til syden... Derfor har du laget deg en slags foreldelsesfrist på 2 uker eller noe?
Vis hele sitatet...
Hva mener du jeg skal gjøre? Kon gjerne med forslag

Sitat av GammalMann Vis innlegg
Hva ville du gjort?

Synes det er fint når folk bryr seg nok til å gjøre noe…

Jeg tror ikke jeg hadde gjort noe selv, kanskje funnet meg noen kompiser som ikke smører bæsj i fjeset på forbipasserende.

Er han veldig snill ellers, TS? Tenker han må ha noen solide kvaliteter, om de veier opp for at han er så fingernem?
Vis hele sitatet...

Ja,jeg har opplevd han som en tilstedeværende og varm mann,han har passet min sønn flere ganger og jeg har aldri hatt betenkeligheter med det.

Alltid vært "rar" på en vis men aldri creepy om du forstår.

Vanskelig å bare si fuck off til en person man har kjent i en årrekke..
Sist endret av Bjørneboe; 3. januar 2023 kl. 08:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Saint Gut Free Vis innlegg
Hva mener du jeg skal gjøre? Kon gjerne med forslag




Ja,jeg har opplevd han som en tilstedeværende og varm mann,han har passet min sønn flere ganger og jeg har aldri hatt betenkeligheter med det.

Alltid vært "rar" på en vis men aldri creepy om du forstår.

Vanskelig å bare si fuck off til en person man har kjent i en årrekke..
Vis hele sitatet...
Er det ikke barn eller ungdommer vi snakker om her?
En 28 år gammel mann
Sitat av Saint Gut Free Vis innlegg
Hva mener du jeg skal gjøre? Kon gjerne med forslag




Ja,jeg har opplevd han som en tilstedeværende og varm mann,han har passet min sønn flere ganger og jeg har aldri hatt betenkeligheter med det.

Alltid vært "rar" på en vis men aldri creepy om du forstår.

Vanskelig å bare si fuck off til en person man har kjent i en årrekke..
Vis hele sitatet...


Jeg lurer på hvorfor din sønn er tryggere enn den karen som fikk avføring smurt i ansiktet.

Jeg ville holdt vedkommende langt vekk fra min familie.

Hvorfor gi vedkommende sjansen til å traumatisere mine barn når jeg vet hva vedkommende er i stand til å gjøre og synspunkt på grenseoverskridende handlinger som går på bekostning av andre mennesker.


Jeg skjønner hva du sier med at det er vanskelig å si fuck off, men du kan sette noen veldig tydelige grenser og gjøre det klart at de brytes ikke.


Familien først mann.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Etter å ha lest denne tråden og fått med meg at han har passet din sønn ved flere anledninger må jeg bare si noe.

Ingen normale oppegående personer i edruelig tilstand vil finne på å uprovosert smøre avføring i trynet på noen ut av det blå. Selvfølgelig trenger han hjelp, om du skal kutte han ut eller ikke kan jeg ikke svare på siden jeg ikke er kjent med forholdet deres eller har med meg hele sammenhengen til dette.

Du har en sønn som har blitt passet av denne karen, jeg forstår at når man blir sjokkert er det lett å bli handlingslammet, men du må rett og slett bare sette foten ned. Å lage hitlerbart med brunsaus fra manemusa på en forbipasserende går langt over grensen for hva du bør finne deg i.

Er ikke vanskeligere enn å for eksempel si til han - "Hei kjære venn, inntil du har oppsøkt og fått hjelp av profesjonelle innenfor psykiatrien kan du bare drite i å prøve å ha noe med meg og min familie å gjøre!"
Sitat av Saint Gut Free Vis innlegg
Hva mener du jeg skal gjøre? Kom gjerne med forslag
Vis hele sitatet...
Hva jeg syntes du burde gjøre sa jeg i første inlegget mitt... Ønsker du at jeg skal kopiere og lime inn det for deg? Argumenter som at han er i syden og det er så flaut med politiavhør faller for døve ører hos meg i hvert fall.
Sist endret av knert1; 3. januar 2023 kl. 18:28.
Skjønner at du du bryr deg om kompisen din. Det viser jo bare at du er et empatisk menneske. Men mtp at du har barn, så ville jeg nok tråkket litt forsiktig her. Det er måte på hva man skal tillate!

Er vel mulig å sende bekymringsmelding til noen innenfor helse? Da blir det nok fort plukket opp i så fort de leser avføring. Skjønner at det er kjipt, men det er for deg og kompisen din sitt beste.
Det å smøre bæsj i munnen til en mongo er grov mobbing.
Han er kanskje bare psykopat?

Sannsynligvis har han kødda med ungen din når de er alene.

Kanskje problemet løser seg hvis du smører bæsj i trynet til besteforeldrene hans?
Sitat av Montezuma Vis innlegg
Det å smøre bæsj i munnen til en mongo er grov mobbing.
Han er kanskje bare psykopat?

Sannsynligvis har han kødda med ungen din når de er alene.

Kanskje problemet løser seg hvis du smører bæsj i trynet til besteforeldrene hans?
Vis hele sitatet...
Det å kalle noen mongo er vel også, grovt sett, mobbing...