Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1551
Hei.
Jeg har opplevd at noen sjal fram dekket mitt, i Oslo sentrum.
Så har jeg sett sykler blir ribbet for alle deler, ved Oslo City.
Skal parkere sykkelen min på Søndager fra kl 17.40 til kl 20.00.

Er det noe sted som er mest mulig trygg?
De aller fleste plasser er trygge. Det går nok mer på flaks, litt hva slags sykkel, mest hvordan lås du har og hvordan du låser den. Ville unngått Oslo s og nærmeste sentrum. Parker der det er mye folk og mange vektere.
bikely.no der det finnes.
God erfaring med sykkelhotellet ved Oslo S og Bikely. Batteridrevet vinkelsliper tygger gjennom det meste...
Kjøp ordentlige låser, minst 2, lås alltid både fram og bakhjul pluss ramme fast i noe som sitter.
Ta med det som kan hurtigkobles av, f.eks sete.
Sitat av davidentotre Vis innlegg
Er det noe sted som er mest mulig trygg?
Vis hele sitatet...
Det hjelper å ikke ha sykkel til 15k-30k.
Samme hvor i Oslo du parkerer så dyre sykler, i hvert fall gateparkering, risikerer du at den forsvinner.
Det er bra vindaloo.

Min sykkel kostet bare 4000 kroner.
I 2020 ble det anmeldt 6630 sykkeltyverier i Oslo, et snitt på over 18 om dagen. I tillegg vil jeg tro en del tyverier ikke anmeldes. Sykler stjeles i stort omfang, og det er en grunn til at forsikring på en dyr sykkel i Oslo er dyrere enn å forsikre en bil. Det er dessverre stor risiko å parkere sykkel langs gate over noe lengre tid.
Sist endret av venstrehook; 17. oktober 2022 kl. 07:40.
På baksiden av tinghuset.

Tung overvåkning og politi som flyr inn og ut dørene.

Ofte veldig dyre sykler som står der og stjeler oppmerksomhet.
Sist endret av DrPerception; 17. oktober 2022 kl. 11:28.