Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1198
jeg har brukt tråløst nettverket til naboen en stund, og nå tror jeg han har blockert MAC adressen min


lurer derfor på om noen her kan forklare meg hvordan jeg forandrer MAC adressen på et WLAN USB kort.

(Topcom 3500 USB)

jeg har ikke fysisk tilgang til routeren hans så jeg må fikse alt fra egen PC....

takker for alle svar og linker som måtte være til hjelp
Sist endret av Nichotin; 24. januar 2006 kl. 15:46. Grunn: Ett spørsmålstegn i topic holder.
last ned macchanger?
burde finne det i de fleste distroer
Trådstarter
trenger noe som er brukervenlig.. ikke veldig avangserte greier.... men har litt peiling så bare kom med forslag
..Og med windows kan du endre det i devicemanager på nettkortet ditt, og endre på feltet som heter 'network address' eller noe lignende.
Trådstarter
har sjekka Devicemanager men fant ikke noe felt som det står Network adress (er dette fordi det er tråløst)
Ikke alle drivere har denne muligheten, da må du bruke andre muligheter. Google feks.
Not Penny's boat
argh's Avatar
Vel, det er også en mulighet for at han er utestengt alle mac-adresser uten om de han selv angir. Slik at bare gitte mac-adresser har tilgang, da hjelper det lite hva du bytter mac-adressen til. Sett bortifra at du ikke vet eierens mac-adresse.
Tror ikke jeg har vært borti en eneste trådløs ruter som har mulighet til å svarteliste enkelte kort, kun en "hvitliste" som tillater spesifike MACer. Så for å komme gjennom den må du nok bruke en pakkesniffer som kan finne en godkjent MAC og ta det derfra...
Sitat av Fulmen
Tror ikke jeg har vært borti en eneste trådløs ruter som har mulighet til å svarteliste enkelte kort, kun en "hvitliste" som tillater spesifike MACer. Så for å komme gjennom den må du nok bruke en pakkesniffer som kan finne en godkjent MAC og ta det derfra...
Vis hele sitatet...
Finnes mange rutere med svartlisting av mac adresser.
Hvis naboen allerede har svartelista deg (evt hvitlista seg selv.), så er han jo klar over at noe er galt. Å utnytte linja hans IGJEN da er å be om bråk!
Fulmen: routern min har da den funksjonen, en Linksys WRT54G. Den har også mulighet til å blocke alle unntatt spesifiserte MAC-er.

Du kan vel bytte MAC-adresse i registry hvis jeg ikke husker så veldig feil, mener å ha gjort det selv en gang. Søk litt på google etter noe slikt som "change mac address" eller "mac address registry" elns. Du finner nok en del
Offtopic-fest! Hvis noen har noe relevant å komme med, dropp meg en PM.