Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2566
Jeg søkte men fant ingen treff på det her, grunnen var vel fordi jeg ikke helt visste hva jeg skulle skrive for å finne frem..

Kan noe si meg hvordan jeg kan hente inn ip addressen til en kamerat uten at han er obs på det.. Noob spørsmål men jeg hakke så mye peiling..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
1. Hente IP'en hans inn ? Mener du finne hans eksterne IP ?
2. Dersom du ikke klarer å finne ut hvilken IP han har klarer du neppe å gjøre noe givende.
Trådstarter
53 0
Ja.. Hans eksterne ip.. Og om jeg kan gjøre noe eller ikke gjøre no skade var ikke det jeg spurte om.. No offence..
Sist endret av Smoke86; 23. mars 2008 kl. 03:30.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du jo har mange alternativer.

Er han på IRC kan du bare slå opp hosten hans (hvis han ikke bruker en bouncer).

Du kan sette opp en enkel webside som logger alle IPadresser som går inn på den og så sende ham linken.

Du kan be ham sende deg en mail fra sitt mailprogram (dog ikke via gmail\hotmail) og trace IP'en tilbake til host.

Du kan be ham gå på www.whatismyip.com og be ham fortelle deg.


Eller du kan bare la være, siden han sikkert har en brannmur i modemet, en i routeren og en aktivert på PC'en.
Trådstarter
53 0
Han har ikke peiling på pc, men han vil neppe gi meg ipen sin.. Han bruker ikke IRC uheldigvis, han sitter også med direkte tilkobling, ingen router.. Sette opp en hjemme side..? Hva ville du gjort?
Hva faen skal du med hans ip uansett?
Trådstarter
53 0
Prøver meg litt med ProRat rett og slett..

Noen som kan gi meg noen tips ?
Sitat av Smoke86
Han har ikke peiling på pc, men han vil neppe gi meg ipen sin.. Han bruker ikke IRC uheldigvis, han sitter også med direkte tilkobling, ingen router.. Sette opp en hjemme side..? Hva ville du gjort?
Vis hele sitatet...
Virker ikke som du har så mye mere peiling, siden du er ute etter ip-en hans, som du ikke får gjort noenting med..

onTopic:
Hvis du har et domene, f.eks www.jegerkul.no.
Lag index.php og fyll den med dette:

Kode

<?php
   $bilde = "bildetmitt.jpg";
   $fp     = fopen("ip.php","w+");
   fwrite($fp,$_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "<br>\n");
   fclose($fp);

   header("Location: $bilde");
?>
Du sier du skal vise han et bilde. Endre bildemitt.jpg i scriptet til bilde du har lastet opp på serveren.
Så hvis du gir han linken www.jegerkul.no vil han automatisk bli videresendt til bildet.
Samtidig vil ip.php inneholde ip-en hans..

En av mange måter å gjøre det på.
Sist endret av boblesaft; 23. mars 2008 kl. 04:33.
Du kan få IP'en hans via msn?
Åpne et chatvindu med han på msn, åpne task manager, slå på visning av PID.
Gå i cmd, og skriv "netstat -aon" sjekk PID fra msn i taskmanager mot PID som du fant i cmd.
Profit.
Cowboy Coder
Sitat av Mcmak
Du kan få IP'en hans via msn?
Åpne et chatvindu med han på msn, åpne task manager, slå på visning av PID.
Gå i cmd, og skriv "netstat -aon" sjekk PID fra msn i taskmanager mot PID som du fant i cmd.
Profit.
Vis hele sitatet...
Det vil ikke virke, du får bare opp IP adressen til Microsoft sin MSN server.
Edit: Kan hende at file transfers går direkte fra maskin til maskin? noen som har testet dette?


Jeg tror det er lettest å få han til å sende deg en mail (minst mistenkelig). Men du må da kunne lese headere i mailen for å se hvor den kom fra.

Sitat av AtXbYeA
dog ikke via gmail\hotmail
Vis hele sitatet...
Har ikke testet med gmail, men hotmail legger faktisk ved en mail header som heter X-Originating-IP som du kan bruke til å se hvilken maskin personen med hotmail var logget inn på når han sendte mailen.

Husk at sjansene er store for at han for dynamisk tildelt IP fra ISP'en sin, og den vil da endre seg over tid. Vær rask med å gjøre det du skal etter du har IP'en...
Sist endret av rkruger; 23. mars 2008 kl. 10:14.
Innstaler MSN Discovery eller MSN Plus ( google ) , I en av dem er det, Rimelig sikker på at det er MSN Discovery, Veldig vanskelig å finne frem til, men han vet ikke en dritt
Sitat av Smoke86
Prøver meg litt med ProRat rett og slett..

Noen som kan gi meg noen tips ?
Vis hele sitatet...
Bare for å ha nevnt det, han må ha en veldig utdatert windowsinstallasjon og ingen antivirus for at prorat skal fungere. Jeg tror at windows i seg selv sletter filen før den rekker å starte selv om du bruker den innebygde filebinderen.
Sist endret av Acin; 23. mars 2008 kl. 11:47.
Limited edition
Moff's Avatar
onTop sin teknikk er antakelig en av de mer diskrete, såfremt offeret ikke kan stort om datamaskiner.

Jeg kan tilføye en detalje på koden, og det er et filmodus som heter "append". I stedet for å åpne som w+ og skrive filinnholdet pluss nytt filinnhold vil append kun legge til innhold etter det som allerede står i fila. Append er forkortet "a". Les mer...
Åpne command og skriv netstat. Så sender du ham noe på MSN, og skriver netstat igjen og ser hvilken ny connection som er der. Tror messenger bruker port 1863.
▼ ... over en måned senere ... ▼
bruk netstat i cmd mens du kjører en open connection mot han
Sitat av warvik92
bruk netstat i cmd mens du kjører en open connection mot han
Vis hele sitatet...
Litt gammel tråd kanskje?