Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1350
Hei Freaks!

Jeg sitter med mye dødtid på jobb nå for tiden og tenkte derfor at jeg kunne bruke tiden på noe litt mer fornuftig. Ser for meg å lese noe falitteratur, men er ikke sikker på hvilke gode bøker det fins der ute.

Ting jeg har lyst å lære mer om er data og programmering. Java, C++, kjølepasta, HDMI kabler, HVA SOM HELST som du mener er viktig og/eller interessant å vite om data Er nybegynner innenfor feltet, så helst bøker for "nybegynnere".

Kunne også tenkt meg å lese historie, nærmere bestemt nyere historie, fra tidsperioden 1. verdenskrig og til dags dato.

Håper dere har noen gode anbefalinger til meg!

Takk!
Tror det er bedre om du bare velger et tema du vil starte med, og så kan vi heller foreslå litteratur da. Om du har så mange ulike temaer du vil lære vil du få en million ulike forslag og egentlig ikke ha kommet noe lenger.

Hvilket tema vil du starte med å lære? Så kan vi peke deg i riktig retning.
Trådstarter
27 4
Hmm, du har vel rett.

Det er i hovedgrunn data og programmering jeg hadde i tankene, så noe om HTML og lignende hadde vært supert.
Sitat av Scrubbeh Vis innlegg
Hmm, du har vel rett.

Det er i hovedgrunn data og programmering jeg hadde i tankene, så noe om HTML og lignende hadde vært supert.
Vis hele sitatet...
Begynn med denne i Java du: http://www.iu.hio.no/~kjetilg/uvstof...progintro.html

Eventuelt learnpythonthehardway.org/
Alternativt lær om selve datamaskinene, og måten de fungerer, ved å lese boka "Code: The language of software and hardware"
Trådstarter
27 4
Var akkurat slik lestestoff dere har anbefalt meg som jeg var ute etter.

Takk for hurtig svar!