Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1224
Hei, er det noen som har peiling på hva som kan være galt med vannscooteren min?.

Jeg har en Yamaha Waverunner GP760 (gp760x) 1999 mod.
Den har blitt hardt kjørt ser det ut som og lite vedlikeholdt, men da jeg fikk den kjørte den fint på vannet uten problemer eller ulyder.

Vi var ferdig med ca. 1.5 times kjøretur og tok den på henger, men da jeg skulle starte motoren på land, gikk det ca 3 sek før den gikk opp på max turtall. Jeg stoppet den og kjørte hjem for å se om det var noen av kablene som hadde hengt seg opp. Uten noe lykke på og finne ut hva som var galt, bestemte jeg meg for å kjøpe alle pakninger nye og tok en overhaling på motoren og diverse. (jeg byttet ikke pakninger inni selve forgasseren) Men samme problemet oppstod når vi startet den i går for første gang etter gjennoppbyggingen.

Er det forgasseren som kan være årsaken? (alt av vaiere og slanger er bra, ingenting som henger seg opp)
Du starter motoren. Så går den opp til fult turtall uten att du har gasspådrag i 3 den så stopper Den?
Trådstarter
4 0
ja, den går rett opp i turtall nå den startet, uten at jeg rører noen som helst ting.
Har du sjekket at den ikke står på full guffe på forgasser ?
Trådstarter
4 0
jaja, det er jo det som er problemet, jeg vet ikke hvor eller hva som er galt. alt er tatt ut av scooteren og renset og satt på plass igjen på korrekt måte.
Har du sjekket at delene inni forgasser beveger seg?
Skyter fra hofta, men er det bensin på den? Kan få turtallsrush om tanken er så og si tom.
En båtmotor tar som regel kjøling fra vannet den kjører i. Fikk den nok vann til kjøling? (Med mindre den er luftavkjølt da).
Trådstarter
4 0
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Har du sjekket at delene inni forgasser beveger seg?
Vis hele sitatet...
Det var én del som var løs inni, men den er nå fast.

Sitat av per-ulv Vis innlegg
Skyter fra hofta, men er det bensin på den? Kan få turtallsrush om tanken er så og si tom.
Vis hele sitatet...
Hehe ja ellers hadde den ikke startet

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
En båtmotor tar som regel kjøling fra vannet den kjører i. Fikk den nok vann til kjøling? (Med mindre den er luftavkjølt da).
Vis hele sitatet...
Den skal gå fint selvom den ikke har vann gående igjennom. Man skal flushe ut vannet som ligger i scooteren etter at den har vert på vannet/sjøen, slik at det ikke ligger vann i motoren som kan flytte på seg til andre steder som kan være skadelig for motoren.

Det som er underlig her, er jo at den hadde nettopp fungert fint på sjøen, men da den ble stoppet og lagt på henger så har det skjedd noe til den ble startet etterpå.
Sist endret av spigotten; 19. juli 2019 kl. 22:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mente ikke knusk tørt, men som i like før. Kan da suge endel luft når det begynner og bli lite bensin i slangen fra tank til forgasser. Da kan en få turtallsrush som minner om typen du har av falskluft. Om ikke, sjekk etter falskluft.