Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3273
Hvordan vet jeg at heroinen jeg har er god eller dårlig?
Er ganske ny på dette (har brukt litt på og av i noen måneder nå).

Har aldri blitt dårlig av heroin før (kvalme/oppkast), men den jeg har nå blir jeg veldig dårlig av etter ca en time etter injeksjon.

Vil det si at det er dårlig heroin jeg har fått?
Noen tips? Lei av å kaste opp, ødelegger rusopplevelsen for min del :/
Kvalme og oppkast er helt vanlig om man ikke er vant til heroin og opiater.
så det trenger ikke nødvendigvis bety at du har fått dårlige greier,
kan faktisk også bety at du har fått bedre heroin enn tidligere.

Vet ikke om noen god metode for å sjekke på forhånd om heroinen er av god eller dårlig kvalitet,
vertfall ikke for deg som er ganske ny på dette.
(det finnes jo i flere ulike fargenyanser og konsistenser,
fra hvitt til lysbrun til mørkebrun, fra pulver til svart tjæreaktig)

Men etter inntak kan du jo utifra hvilen rus du fikk, vurdere om heroinen var god eller dårlig.

Fikk du en god rus selvom du var kvalm og kastet opp?

Og hvor hyppig bruk har du hatt iløpet av de siste månedene,
ett par ganger i mnd, flere ganger i uken, flere dager i strekk?


Jeg kastet også opp og ble kvalm de første par gangen etter jeg begynte å eksperimentere med heroin og Subutex.
Om det er vanlig å bli dårlig en hel time etter injeksjon er jeg derimot litt usikker på.
Etter hva jeg husker ble jeg kvalm så og si med engang virkningen begynte å sette inn, og ved injeksjon tar jo det bare noen sekunder så..
Sist endret av lyselilla; 9. mai 2015 kl. 11:48.
En indikasjon på bra dop er hvordan man reagerer og det er ikke så vanskelig å bedømme om dette var bra eller dritt.
Med unntak selvfølgelig.
diamond901's Avatar
Trådstarter
5 0
Sitat av lyselilla Vis innlegg
Kvalme og oppkast er helt vanlig om man ikke er vant til heroin og opiater.
så det trenger ikke nødvendigvis bety at du har fått dårlige greier,
kan faktisk også bety at du har fått bedre heroin enn tidligere.

Vet ikke om noen god metode for å sjekke på forhånd om heroinen er av god eller dårlig kvalitet,
vertfall ikke for deg som er ganske ny på dette.
(det finnes jo i flere ulike fargenyanser og konsistenser,
fra hvitt til lysbrun til mørkebrun, fra pulver til svart tjæreaktig)

Men etter inntak kan du jo utifra hvilen rus du fikk, vurdere om heroinen var god eller dårlig.

Fikk du en god rus selvom du var kvalm og kastet opp?

Og hvor hyppig bruk har du hatt iløpet av de siste månedene,
ett par ganger i mnd, flere ganger i uken, flere dager i strekk?


Jeg kastet også opp og ble kvalm de første par gangen etter jeg begynte å eksperimentere med heroin og Subutex.
Om det er vanlig å bli dårlig en hel time etter injeksjon er jeg derimot litt usikker på.
Etter hva jeg husker ble jeg kvalm så og si med engang virkningen begynte å sette inn, og ved injeksjon tar jo det bare noen sekunder så..
Vis hele sitatet...

Er fullt klar over at det er vanlig med oppkast og kvalme når man er ny på opiater. Syns bare at det var litt rart siden dette er første gangen jeg har opplevd kvalme og oppkast av det. Har brukt det ca 4 ganger i mnd i 3 måneder nå, men denne heroinen jeg har tilgjengelig nå (lysbrun) har gitt meg en OK rus og mye kvalme. Jeg overlever kvalmen altså, men ikke noe gøy Jeg setter det intramuskulært (har ikke blodårer som vil samarbeide..). Er bare "redd" for at jeg har veldig utblandet heroin:/ så måtte nesten bare spørre noen som har mer peiling enn meg. Takk for svar
Den er veldig utlandet, det er all heroin her til lands - med mindre du anskaffer gjennom helt særegne kanaler. Hvorfor i alle dager setter du det driter intramuskulært? Om du ikke får rushet fra IV engang er det ihvertfall ingen grunn til å injisere søpla.

Det du beskriver er vanlig reaksjon på mer heroin enn du tåler. Om du doserer tilsvarende er heroinen du blir kvalm av den bedre av dem.

Hvilken konsistens hadde de respektive heroene? Så og si all heroin kommer i "Stein", får du "malt" pulver har det blitt kuttet enda en gang etter ankomst, (ankomst =oppunder 20% ihht Kripos). Lys farge er i utgangspunktet assosiert med god heroin (såfremt det ikke er "tar") men med renhet ned mot 10-15% blir det meningsløst med visuelle indikatorer.
Sist endret av Tøffetom; 9. mai 2015 kl. 14:26.
diamond901's Avatar
Trådstarter
5 0
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Den er veldig utlandet, det er all heroin her til lands - med mindre du anskaffer gjennom helt særegne kanaler. Hvorfor i alle dager setter du det driter intramuskulært? Om du ikke får rushet fra IV engang er det ihvertfall ingen grunn til å injisere søpla.

Det du beskriver er vanlig reaksjon på mer heroin enn du tåler. Om du doserer tilsvarende er heroinen du blir kvalm av den bedre av dem.

Hvilken konsistens hadde de respektive heroene? Så og si all heroin kommer i "Stein", får du "malt" pulver har det blitt kuttet enda en gang etter ankomst, (ankomst =oppunder 20% ihht Kripos). Lys farge er i utgangspunktet assosiert med god heroin (såfremt det ikke er "tar") men med renhet ned mot 10-15% blir det meningsløst med visuelle indikatorer.
Vis hele sitatet...
Ok, skal heller prøve å sette en mindre dose enn den jeg vanligvis bruker.
Skaffet via venner som har drevet med dette lenge, så tviler på at de ville ha gitt meg dritt for å si det sånn, betalte også mer enn vanlig for det jeg har nå.
Konsistensen er pulver med myke klumper i, if that makes sense

Og setter i muskelen pga at jeg ikke klarer å finne blodårer å sette det i.. Har alltid hatt problemer med det når jeg har tatt blodprøver og sånt i tillegg.

Takk for svar forresten
Sitat av diamond901 Vis innlegg
Er fullt klar over at det er vanlig med oppkast og kvalme når man er ny på opiater. Syns bare at det var litt rart siden dette er første gangen jeg har opplevd kvalme og oppkast av det. Har brukt det ca 4 ganger i mnd i 3 måneder nå, men denne heroinen jeg har tilgjengelig nå (lysbrun) har gitt meg en OK rus og mye kvalme. Jeg overlever kvalmen altså, men ikke noe gøy Jeg setter det intramuskulært (har ikke blodårer som vil samarbeide..). Er bare "redd" for at jeg har veldig utblandet heroin:/ så måtte nesten bare spørre noen som har mer peiling enn meg. Takk for svar
Vis hele sitatet...
Det er bra du er obs når du får en uventet bivirkning vertfall.
Og siden du setter det intramuskulært, så forklarer jo det hvorfor det tok en hel time til begynte å bli dårlig.

Og når du itillegg bruker såpass "sjeldent" som du gjør, og du fikk en grei rus utav det,
så tror jeg ikke det er dårlig kvalitet som gjorde at du blei kvalm.

Bare slenger ved at siden du aldri vet hva heroinen kan være blandet ut med (det gjelder alle stoffer for den saks skyld)
så vær forsiktig med hva du putter i deg, å følg med på injeksjonsstedet ditt,
hvis det er tegn til betennelse eller noe lignende så gå til lege med engang.

Sitat av diamond901 Vis innlegg
Skaffet via venner som har drevet med dette lenge, så tviler på at de ville ha gitt meg dritt for å si det sånn, betalte også mer enn vanlig for det jeg har nå
Vis hele sitatet...
Hvis det vil si folk du kjenner som har vert heroinister selv i mange år,
så er det nesten en grunn til å ikke stole på de.
No offense, men etter erfaring er det ikke mange man kan stole på i rusmiljøet.
Ikke når det gjelder buisness vertfall. (finnes unntak selvølgelig)


Ikke for å gi deg noe moralpreken eller noe, du er nok fullt klar over dette fra før,
men det er så sykt lett å bli hektet på heroin, selvom du føler og tror du klarer å bruke det kontrollert,
så er det som regel det alle gjør før de blir hektet på det.
Før du vet ordet av det er du fysisk avhengig, og da er det ikke så gøy lengre!
Skal ikke mange sammenhengenes dagers bruk til før man faktisk blir avhengi og kjenner abstinenser, så bare please, husk på det..
Sitat av diamond901 Vis innlegg

Skaffet via venner som har drevet med dette lenge
Vis hele sitatet...
Det du sier har mye å si for alle andre substanser, men for heroin er det som nevnt et veldig "flatt" marked. Selv de mest inngarvede heroinistene kjøper samme drittet*.

Om du er en god nok kunde, dvs, om du kjøper langt mer enn hva en normal heroinst evner alene, da kan du få en viss valgmulighet og tilgang på steinene før kutting. De er ALLTID harde og kompakte steiner, så harde at du ofte har problemer med å dele de. Når du får "myke" klumper, og spesielt når du får pulver også, da kan du være helt sikker på at det er low-end - (Akkurat samme steinene knust opp og tilsatt noe dritt, kayennesukker(?) har jeg hørt, men ikke bekreftet. Egentlig ganske nysgjerrig på det, siden det kommer i flere farger men tydeligvis oppfører seg veldig likt ved vaporering)

Sitat av diamond901 Vis innlegg
så tviler på at de ville ha gitt meg dritt for å si det sånn, betalte også mer enn vanlig for det jeg har nå.
Vis hele sitatet...
Sorry mac, men velkommen til heroinverden. Det er ingenting som heter "venner". Alle lurer alle. Ingen regler uten unntak, men siden du faktisk betaler mer i tillegg og får produktet du beskriver; da kan jeg med 95% sikkerhet fastslå at "vennene" dine er mer venn med avhengigheten sin enn deg. Det er i praksis ingenting som koster mer enn annet på det vanlige markedet. (regler, unntak, bla bla)

Sitat av diamond901 Vis innlegg
Ok, skal heller prøve å sette en mindre dose enn den jeg vanligvis bruker.

Og setter i muskelen pga at jeg ikke klarer å finne blodårer å sette det i.. Har alltid hatt problemer med det når jeg har tatt blodprøver og sånt i tillegg.
Vis hele sitatet...
Hvorfor røyker eller sniffer du det ikke? IV er på trynet idiotisk, IM er meningsløst og tåpelig - imo.


*som nevnt vil det være forbeholdt helt spesielle kanaler å få stabil tilgang på ekstra god kvalitet, eller et prisregulert marked der høyere pris gir bedre varer. Disse kanalene har jeg aldri vært borti, aldri hørt om og generelt sett aldri fått noen indikasjon på at eksisterer utover min egen fantasi. Men ser for meg rikfolk og kjendiser i Oslo, evnt andre samlesteder for disse, kan ha noen egne eksklusive kanaler begrenset til en liten "elite"-gjeng som har havnet på kjøret.
Sist endret av Tøffetom; 10. mai 2015 kl. 14:29.