Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1219
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tanker om dette? På grensa til psykotiske tilstander i det innlegge tenker jeg

https://www.arodpolicies.org/norway-activism
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Ikke psykotiske, men mye whataboutism. Man kan godt hevde at det bryter med menneskerettighetene men det er fortsatt en vedtatt lov og å stå i retten å hevde at det bryter med menneskerettighetene får deg ingen vei. Sånn jeg ser det er det ingen rett til å bryte loven, og ingen rett til å ruse seg. Den som har skrevet det er nok hvertfall den typen som aldri gir seg i debatter og diskusjoner på nett fordi han mener hans syn og mening i hodet sitt er eneste rette og at alle andre er dumme sauer eller kontrollerende kriminelle autoriteter hehe.

Jeg tror en rettsak med han hadde blitt dørgende kjedelig men kunne vært interessant å se utfallet av den argumentasjonen. Hadde nok ikke hjulpet på annet enn å gi retten et noe vrangforestilt bilde av deg.
Anonym bruker
"Engstelig Harpy"
Jeg tror vi delvis kan skylde på sosialismen for vår narkotikapolitikk. For om f.eks. du havner på kjøret, vil det koste skattebetalerne penger. Og selv om det er «din kropp, ditt sinn» osv, vil det likevel gå utover andres økonomi.

Jeg er 100% for legalisering, og om vi har riktige avgifter på salget, bør det kunne dekke å hjelpe de som sliter. På en annen side koster jo sikkert krigen mot narkotika langt mer, så det er mulig jeg tar feil.

Men at politikere ser på legalisering som risiko for økte samfunnsutgifter vil jeg tro er sant. For driter jo egentlig i folks helse og velvære når alt kommer til alt.
Kanskje en løsning ville vært et startprosjekt med egne rusbarer? Med krav til sikkerhetsvakter etc og kontroll på doser?

Hadde vært spennende å sett hvordan dette hadde fungert.
Skjønte ikke kritikken av innlegget