Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1425
Hei! mistet førerkort i 3 måneder.
Får den igjen 18 mars. vil Førerkortet vær aktiv fra klokken 12 ikveld på "førerkort-appen" ?
Vil førerkortet komme i postkassen på dagen eller må eg innom politikontor? evt SVV
Da jeg mista det i 3mnd fikk jeg beskjed om at det skulle komme i postkassa, men etter å ha venta 1-2 uker på overtid så ringte jeg og da sa de at jeg måtte bestille nytt selv og at det ikke kommer i posten slik jeg ble lova. Førerkort-appen bruker jeg ikke.
Fikk lappen beslaglagt, fikk den tilbake etter 3 uker. Det tok ca ett år før de hadde registrert det i sitt eget register at jeg hadde fått tilbake lappen, samme med den appen. Ble stoppet utallige mange ganger da det kom opp at jeg "ikke" hadde lappen
Ja, da skal du ha gyldig førerkort ifra klokken 2400 ikveld. Gratulerer.

Det vanlige er at kortet dukker opp i postkassen, men om du får det på nøyaktig dato er ikke sikkert. Jeg ville isåfall ringt lennsmannskontoret som tok kortet å hørt om du kan hente det eller om det er sendt i posten.

Edit: hvis det er slik at kortet er destruert, noe det i utgangspunktet ikke skal bli ved så kort tapstid, så må du bestille nytt kort selv på vegvesen.no. Da kan du samtidig skrive ut midlertidig førerkort.
Sist endret av JohnnyNonsens; 17. mars 2021 kl. 23:46.
Trådstarter
9 0
Sitat av Wadlercc Vis innlegg
Fikk lappen beslaglagt, fikk den tilbake etter 3 uker. Det tok ca ett år før de hadde registrert det i sitt eget register at jeg hadde fått tilbake lappen, samme med den appen. Ble stoppet utallige mange ganger da det kom opp at jeg "ikke" hadde lappen
Vis hele sitatet...
Var det kanskje pågrunn av at det aldri blei noke dato? Rekner med du nektet, politiet var treige, so du krevde det tilbake. Kontra at eg fekk inndratt og 3 måner uten, so da har eg dato for når eg skal ha lov å kjøre igjen, hmm. Ifølge SVV sine sider, står det at den som har mista førerekorte mindre en 6 måner slipper å søke eller gjør noke. Har time der imorgen uansett, men faen det klør i fingra og kjøre om 17 minutt, hehe

Sitat av JohnnyNonsens Vis innlegg
Ja, da skal du ha gyldig førerkort ifra klokken 2400 ikveld. Gratulerer.

Det vanlige er at kortet dukker opp i postkassen, men om du får det på nøyaktig dato er ikke sikkert. Jeg ville isåfall ringt lennsmannskontoret som tok kortet å hørt om du kan hente det eller om det er sendt i posten.
Vis hele sitatet...
Stort håp at det blir endra til gyldig no straks, haha
Sist endret av Bønde; 17. mars 2021 kl. 23:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Bønde Vis innlegg
Var det kanskje pågrunn av at det aldri blei noke dato? Rekner med du nektet, politiet var treige, so du krevde det tilbake. Kontra at eg fekk inndratt og 3 måner uten, so da har eg dato for når eg skal ha lov å kjøre igjen, hmm. Ifølge SVV sine sider, står det at den som har mista førerekorte mindre en 6 måner slipper å søke eller gjør noke. Har time der imorgen uansett, men faen det klør i fingra og kjøre om 17 minutt, hehe



Stort håp at det blir endra til gyldig no straks, haha
Vis hele sitatet...
Hvis det ikke blir endret til gyldig, så hadde jeg tatt med meg papirene fra politiet der det står at tapstid utgår 18 mars og kjørt med god samvittighet. Det er ikke din feil at vegvesenet sine systemer er treige å oppdatere seg. 18 mars er 18 mars uansett om klokka er 00:01 eller 15:00.
Trådstarter
9 0
Sitat av JohnnyNonsens Vis innlegg
Hvis det ikke blir endret til gyldig, så hadde jeg tatt med meg papirene fra politiet der det står at tapstid utgår 18 mars og kjørt med god samvittighet. Det er ikke din feil at vegvesenet sine systemer er treige å oppdatere seg. 18 mars er 18 mars uansett om klokka er 00:01 eller 15:00.
Vis hele sitatet...
Sant det du sier!

Takk for godt svar!
Sist endret av Bønde; 17. mars 2021 kl. 23:55.