Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 819
Hei!

Hvilket kort ville vært best å gått for?
Har planer om SLI og 3 skjermer etterhvert.

Takker for svar:P
den dyreste er jo selvfølgelig det beste... men det som har noe å si hvis du skal kjøre 3 skjermer er minne. altså burde du gå for 670/680 med 4 gb minne, da 2 blir alt for lite til 3 skjermer...
Du får mest ytelse per tusenlapp med et 670.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Jeg har et gainward phantom 680 i sli, sammen med en 3820 prosessor, men i oppløsningen 1280*1024, og om jeg bruker kun er kort, så får kameraten min med 670 pe fra msi og en 3770k samme framerate som meg.

Så jeg er ikke i tvil om at 670 er et langt bedre valg en 680!
Cfx med et 4gb eller 6gb 7970 ville vel vært enda bedre for 3 skjermer.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Jeg har et gainward phantom 680 i sli, sammen med en 3820 prosessor, men i oppløsningen 1280*1024, og om jeg bruker kun er kort, så får kameraten min med 670 pe fra msi og en 3770k samme framerate som meg.

Så jeg er ikke i tvil om at 670 er et langt bedre valg en 680!
Vis hele sitatet...
Men å måle et sånn grafikkort i 1280*1024 er som å teste en formel-1 bil i et parkeringshus...
Frufsa, hvordan ser du på SLI opplevelsen? Del gjerne dine erfaringer, så kanskje han ombestemmer seg Vet du ,(og andre), har vært inne på tanken å selge kort unna pga elendig erfaring med SLI
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av sweem Vis innlegg
Frufsa, hvordan ser du på SLI opplevelsen? Del gjerne dine erfaringer, så kanskje han ombestemmer seg Vet du ,(og andre), har vært inne på tanken å selge kort unna pga elendig erfaring med SLI
Vis hele sitatet...
Kan jeg gjærne, de nye driverne er noe skikkelig dritt, ustabilt som hy og i mang spill gir det lavere fps en uten sli.
Microstuttering er et enormt problem nå, og ustabil fps er enda værre.
De han noen løsninger som ikke likner grisen når det kommer til løsningen av skjermutgangene. For å aktivere sli med skjermene kobla på forskjellige kort på man bruke surround, men om man kobler alle på et kort, slik at man fpr aktivert sli uten surround, får man ikke aktivert surround.

Men når det dkal sies, NÅR sli fungerer er det skikkelig gøy, synd det ikke er ofte det fungerer som det skal :/


Støtter forøvrig Valget av amd i en flerskjermssituasjon fult ut, et 3gb kor er faktisk nokk til 3x 1080p skjermer.
Asus sit matrix kort feks er et beist som deffinitivt er riktig priset.

Sitat av Heffalompen Vis innlegg
Men å måle et sånn grafikkort i 1280*1024 er som å teste en formel-1 bil i et parkeringshus...
Vis hele sitatet...
Nahh, det fir en grei peke pinn, vi ville teste korten opp mot hverandre, og siden begge kun har slike skjermer blei det de som testen fåregikk på. Og så lenge kortene yter likt i samtlige spill, gir jo det en grei pekepinn på hvor like kortene faktisk er!
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Jeg støtter Frufsa 110% i det han sier, og deler stort sett de samme erfaringene.

4GB kortene fra Nvidia har egentlig ikke nok båndbredde til noe særlig over 1080P.
Frufsa kan fylle inn min mangefulle informasjon, jeg har dårlig tid

Sitat av Heffalompen Vis innlegg
Men å måle et sånn grafikkort i 1280*1024 er som å teste en formel-1 bil i et parkeringshus...
Vis hele sitatet...
Nå er vel strengt tatt Formel 1 biler overlegne i kjøregenskaper. Så vil påstå det er en ganske god test...
(Det finnes biler som går MYE fortere rett fram, men ikke i en sving)
Sist endret av CHillZoNE; 28. desember 2012 kl. 12:36.
Nordlænning!
SimenGaming's Avatar
Trådstarter
Har allerede 7970, ville bare prøve noe nytt, så da holder jeg meg bare til det jeg har.