Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2029
Hei freaks!

Jeg kom til å tenke på noe nå nettop, kan man "burne" med bilen sin inne på eiendommen man eier uten at politiet eller naboene har noe de skulle sakt? for jeg vil mene at man kan gjøre så si hva man vil på sin egen eiendom. Noen som har ett fornuftig svar?
Er jo snakk om og ikke forstyrre nabolaget og slikt også da .
har ingen svak anelse mtp lovverk, men tviler hardt på att det er lov selv på egen eiendom.
en kompis av meg blei fratatt lappen pga han dreiv og lekte seg inne på ett industri område som han hadde fått lov og leke på av eieren
Vil komme an på, om du mener privat eiendom som en km inn gjennom en privateid skogvei så er det nå en ting.

Men om du mener i innkjørselen/utenfor garasjen midt i sentrum så blir det noe helt annet. I sentrum ser jeg for meg at du får smekket ting som ordensforstyrrelse (unødvendig støy) samt faren for at man mister kontrollen over bilen i ansiktet ganske raskt.
Det er ikke lov å støye i et nabolag hvis det sjenerer lokale beboere mer enn nødvendig. Men det er lov å klippe gresset, og de største gressklipperene støyer ikke rent lite om en bor tett inntil. Bikkjebjeff er forferdelig irriterende og støyende, men det skal mye til før man får beskjed av politiet å gjøre noe med dette da det er hunden som lager støyen.. Om du driver på i flere timer vil noen garantert kontakte politiet, og da får naboene medhold. Men litt burning av og til går nok bra.
Katy Perry <3
Du kan bli bedt om å avslutte en fest som er på din egen eiendom pga bråk. Jeg tipper det blir litt av det samme når det kommer til "burning".
Sitat av losjien Vis innlegg
Hei freaks!

Jeg kom til å tenke på noe nå nettop, kan man "burne" med bilen sin inne på eiendommen man eier uten at politiet eller naboene har noe de skulle sakt? for jeg vil mene at man kan gjøre så si hva man vil på sin egen eiendom. Noen som har ett fornuftig svar?
Vis hele sitatet...
I tillegg til støy og sjenanse overfor naboer gjelder veitrafikkloven også på privat grunn, så hva legger du i å burne?
Sist endret av Mith; 24. april 2012 kl. 15:40.
Trådstarter
lage dekkrøyk med bilen
Det har du nok ikke lov til nei. Har du ikke lov til det i trafikken har du i utgangspunktet ikke lov til det på gårdsplassen heller.
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Lærte på Trafikalt Grunnkurs at reglene på vanlig vei gjaldt på privat vei også, har ingen kilder dog.
Så om du kjører uansvarlig på privat vei kan du miste lappen/få bot.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Vegtrafikkloven;
Denne lov gjelder all trafikk med motorvogn. Den gjelder også annen ferdsel, men da bare på veg eller på område som har alminnelig trafikk med motorvogn.
Trafikk eller ferdsel omfatter i denne lov også opphold på veg eller på område der det er alminnelig adgang til og vanlig å kjøre med motorvogn.
Vis hele sitatet...
Ved burning så får du nok §3 i trynet med en gang;
Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.
Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.
Vis hele sitatet...
Så nei, det kan du ikke.
Veitrafikkloven gjelder overalt, tru d eller ei, ringte politiet og spurte om jeg kunne kjøre på egen grunn uten lappen, men nei...