Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 845
God kveld,
Skulle gjerne ha skjult et program på pcen, har installert det i en kryptert fil men kommer opp på listen over programmer - altså er det relativt enkelt å finne det for personer som egentlig ikke skal finne det.

Noen gode tips til hvordan jeg kan få det bort fra programlisten(type "avinstaller et program" listen)?
Happy Buddha
Hmm, har du tenkt på å kjøre det i en sandboxie eller en Virtual Machine?
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
For å fjerne den fra listen over installerte programmer kan du bare fjerne den fra registeret ditt. Det vil forøvrig ikke skjule det fra prosesslisten din, selv om det skal finnes måter å omgå dette på. Men jeg vil tro det er utenfor ditt fagområde.

Du skriver også at du har installert det i en kryptert fil, uten at det gir særlig mening. Hvis filen kan kjøres av systemet kan den også leses, så jeg ser ikke helt hva du oppnår med dette.

Rådene til AmundK vil isolere filen fra systemet i et virtuelt miljø, men siden det er umulig å vite ha du prøver å oppnå med det hele er det nesten umulig å gi et svar om det vil være en god løsning. Et program som kjører i en sandbox vil trolig ha store problemer med å aksessere underliggende systemer.
Kan ju operere med ulike rettigheter for brukerne og legge programmet der de andre ikke har behørighet.Typiskt nok er det ikke bestandig så enkelt,funker åpenbart hvis det kjører fra sin mappe utelukkende,men mye sprer seg ju som fy all over the place Foroutsetter OP er eier/bekymret forelder el noe,gjorte tilsvarende ved anledning,allt gikk fint men så glemte jeg irfan view helt i siste liten,selvsagt spratt det opp feilmeldinger siden de ikke hadde tilgang
Se om web siden som du laster ned fra har en mulighet for og laste ned som .zip fil.