Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1066
Hei, jeg er på utkikk etter et alternativ til MS Word. Word Pad duger ikke for mitt bruk.

Det må være gratis!

KP deles ydmykt ut til en eller flere snille sjeler.
OpenOffice funker for meg.
Google Docs burde holde
Jeg gikk for OpenOffice og den funker knall til mitt behov. Takk til deg, Jallamedalla.

Dere skal alle få KP siden jeg er i relativt fresht humør etter en iskald dusj!
Ville heller gått for LibreOffice enn OpenOffice (som egentlig nå for tiden heter Apache OpenOffice etter at Oracle lot OpenOffice.org råtne)..
ville heller gått for OnlyOffice som har bedre MS word kompatibilitet enn LibreOffice og ui , LibreOffice er like døende som OpenOffice.
Sitat av gekko4u Vis innlegg
LibreOffice er like døende som OpenOffice.
Vis hele sitatet...
Dette er feil. Libre Office kommer med stadig nye oppdateringer, bare se på versjonshistorikken.

For Open Office er ikke dette tilfelle.
Sitat av gekko4u Vis innlegg
ville heller gått for OnlyOffice som har bedre MS word kompatibilitet enn LibreOffice og ui , LibreOffice er like døende som OpenOffice.
Vis hele sitatet...
Alt du skrev er ren løgn.
Alt du skrev er ren løgn.
Vis hele sitatet...
Har ikke sett mye til deg Søppelsortering, men det lille jeg har sett har gitt meg et ganske så rævva inntrykk. Mulig å være litt hyggeligere eller?

Hva er det som er feil? Hvorfor er det feil? Kan du underbygge det?

For å svare på spørsmålet ditt. Kanskje ikke helt det du er ute etter. Men Obsidian er veldig bra om du primært skriver for deg selv. Bra organiseringsmuligheter. Du eier din egen data. Og lett å flytte over til andre verktøy siden alt er markdown.

Om du skal dele det med andre så er de andre alternativene nevnt over det samme jeg hadde sagt.
Sist endret av Vekst; 8. februar 2024 kl. 12:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Vekst Vis innlegg
Hva er det som er feil? Hvorfor er det feil? Kan du underbygge det?
Vis hele sitatet...
Jeg kan ta denne. Først - hvis man følger med på versjonshistorikken til Open Office, så kan dette for menigmann se ut som en normal softwarepakke med jevnlige oppdateringer.

MEN - så er det noen som har sett nærmere på disse "oppdateringene" og for å si det rett ut så ser det ikke ut som Apache har helr rent mel i posen:
https://www.youtube.com/watch?v=xdpMxmFvGBA

Mens i motsatt fall - ser man på versjonshistorikk og innmeldte bugs for Libre Office så skjønner man raskt at dette er et levende prosjekt med relativt hyppige oppdateringer.

Eksempel:
Nye funksjoner i 7.6 -serien: https://wiki.documentfoundation.org/ReleaseNotes/7.6
Nye funksjoner i 24.0 -serien (jeg tror de er gått over til å bruke årstall nå): https://wiki.documentfoundation.org/ReleaseNotes/24.2

NB: et lite tips : Når nye hovedversjoner til Libre Office kommer ut (f.ex 7.6) - så bør man være oppmerksom på at de første versjonene like etterpå ofte kan ha en del bugs. Derfor kan det være lurt å vente med å installere til at programmet har modnet.
For eksempel - Versjon 7.6.0.1 (merk 2 siste sifrene) er en tidlig utgave av 7.6 -serien. Denne fungerer, men må påregne å treffe på noen bugs.
Hvis du derimot laster ned 7.6.3.6 (tilfeldige utvalgte tall) så er dette fremdeles en utgivelse i 7.6-serien, men da hatt tid til å modnes der mange bugs er blitt fikset.

Disclaimer: Tidligere har Libre Office versjonsnummer pleid å bli presentert ved 4 siffer, men jeg kan ikke utelukke at de kommer til å bruke 3 fremover.
Open Office er vel er ferdig pridukt der det ikke kommer en masse nye funksjoner. Alt er jo der allerede. Flere funksjoner = Bloat....

Mitt råd er å teste de forskjellige variantene og se hva du liker.
Sitat av Båbb Vis innlegg
Open Office er vel er ferdig pridukt der det ikke kommer en masse nye funksjoner. Alt er jo der allerede. Flere funksjoner = Bloat....

Mitt råd er å teste de forskjellige variantene og se hva du liker.
Vis hele sitatet...
Så du videoen jeg lenket til ?

Mangel på reélle sikkerhetsoppdateringer gjør at Open Office ikke kan anbefales lengre.
Blant det siste av utvikling er det stort sett bare én person som kjører showet, og mye av det de kaller "endringer" er egentlig bare å sette mellomrom i kildekoden.

På OpenOffice-forumet er det en streng regel mot å nevne LibreOffice. Så når folk sliter med OpenOffice, kan de ikke en gang få tips om å prøve LO. Det virker som det er en bevisst strategi for å begrense folks oppdagelse av en mer aktivt vedlikeholdt kontorpakke med åpen kildekode.

Sist endret av Søppelsortering; 8. februar 2024 kl. 18:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.