Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4713
Jeg er jente, 18 år.

Jeg kom på besøk til to kompiser, og fikk beskjed om at de hadde tatt MDMA. Hadde lenge vært i dette miljøet, visste godt om stoffet og hadde alltid lyst å prøve. Nå ble jeg tilbudt og sa selvfølgelig ja.

Jeg tok en drop og ventet. Jeg ventet helt sykt lenge og trodde ikke det funket på meg. Det kom ei jente til på besøk, så satt vi og slappet av - mens jeg ventet på denne fantastiske rusen. Kompisene mine hadde begynt å kjenne rusen, siden de tok før meg. Den andre jenta tok ikke noe.
Etter 1 til 1 1/2 time begynte jeg å kjenne rusen. Det føltes helt fantastisk. Jeg brøt ut: "DET KOMMER, JEG KJENNER DET!" og holdt på å le meg ihjel.
Etter dette gikk tiden kjempefort. Vi bestemte oss for å dra på en fest som var like i nærheten, med mange andre "rusfolk". Jeg sprang ut i singlet, med bare iPhonen i hånda. La igjen lommebok, jakke og alt av klær hos kompisen. Vi kom i storhumør og løfet opp hele festen. Dette var kvelden hvor de egentlig skulle drikke, men når vi kom full av MDMA ble de også fristet og over halvparten av de på festen (13 stk) tok MDMA og hadde det dritfett sammen med oss.

Jeg husket at jeg hadde det så sinnsykt bra, ei venninne bare flirte av meg - for jeg virket så sinnsykt happy. Jeg fikk prøve på med en tyrkisk kjortel, og så lav som jeg er ble den gigantisk, og jeg så ut som en trollmann med hetten på. Jeg fant frem en tresleiv som jeg bruke som tryllestav og latet som jeg var en trollmann, samtidig som jeg smilte konstant.

Tok etterhvert av meg denne kjortelgreia og satt meg i sofaen sammen med en jeg holdt litt på med. Han hadde også tatt MDMA. Jeg husker vi satt og tok bilde av oss med iPhonen min. Tok rundt 150 bilder av oss som bare satt og smilte, og det ble som en liten film - noe som var hysterisk artig.
Kvelden gikk kjempebra, musikken var dritbra og jeg hadde det helt sinnsykt bra hele kvelden.

Plutselig kommer en voksen dame inn i rommet. Alle trodde at dette var en forelder som skulle hente noen, så vi tenkte ikke så mye over det. Noen som sto ute og røyket hadde sluppet henne inn. Det viste seg ganske fort at dette var politi i sivil. Flere politi kom etterhvert inn i stua.

Vi ble bedt om å holde hendene på lårene. Alle gjorde selvfølgelig som hun sa. Jeg ble veldig redd først, men det gikk fort over. Han som bodde der sa raskt "Alt dere finner er mitt", velvitende om at de kom for å finne rusmidler da han er en kjenning av politiet.

Mens vi sitter der med hendene på lårene, ser jeg meg bare omkring og alle ser like forvirret ut. Hva faen skjer nå liksom? For mange av oss var dette det første møtet med politiet i slike omgivelser. Alle guttene ble satt i håndjern, mens jentene slapp. Noe jeg synes var veldig rart, men det hadde også noe å gjøre med mangelen på håndjern.

Venninnen som kom når vi var hos den ene kompisen satt kanonstein i et hjørne av en sofa. Mens alle var heelt stille og ventet på hva som skulle skje spør hun ut "Er dette en drøm?". Alle svarer oppgitt "NEI, DET ER IKKE DET!" også fliret vi av henne.

Vi ble forhørt en og en, hvor vi ble spurt om navn, fødselsdato osv. Mens jeg sto og pratet med damen som sjekket alle klærne mine, rundt linningen på buksen min og overalt tok jeg det hele med et smil. Jeg spurte, siden hun sjekket så nøye, om hun ville sjekke BH'en min også. Jeg fikk til svar at dette ikke var nødvendig, men jeg flashet puppene mine til henne fordi. Hun smilte og synes det var bra at jeg samarbeidet som jeg gjorde. Hun så at jeg var tydelig ruset, siden pupilene mine var gigantiske. Jeg sa at jeg hadde røyket hasj, da jeg tenkte at siden det er et mildere dop - så kanskje det er mildere straff? Det var jo helt feil - noe jeg har lært i ettertid. Hun spurte om jeg aksepterte forelegget, og jeg sa ja.

Det ble bestemt at alle skulle på stasjonen, men vi måtte vente på flere biler, da vi var mange flere enn hva de trodde. Jeg fikk låne en genser av gutten, siden vi skulle ut i kulda og jeg ikke hadde noe klær. Superdigg svær DC genser, og jeg følte meg syk kul i den.

Jeg, han som bodde der/jeg holdt på med, og den steine jenta i sofahjørnet var de siste som satt igjen og ble kjørt i sivilbil til stasjonen. Dette er en ca 10 minutters tur. Gutten hadde på seg håndjern og satt bak passasjersetet, jeg i midten og hun andre bak sjåføren. Vi prater løst med politbetjentene, spurte de om alt mulig rart og hadde veldig god stemning til tross for omgivelsene. Mens vi kjører forbi en nyåpnet bensinstasjon kommer jenta med enda et gullkorn. "Jeg har bare ett spørsmål." - "Ja?" svarer vi. "Har den bensinstasjonen alltid vært der?". Jeg og gutten flirer litt, mens politiet svarer "Var det virkelig alt du lurte på?". Hun får etterhvert svaret og det var nei.
Vel fremme på stasjonen blir jeg møtt av alle de andre som var på festen. De under 18 (som bare var jenter, untatt en gutt) satt i venterommet og ble overvåket av politibetjente, mens alle over 18 (som bare var gutter, untatt meg) var på alene med politibetjente.

Vi skulle selvfølgelig strippe foran politibetjentene, i hver vårt rom. Jeg ble tatt inn på en celle, og ble bedt om å ta av alt av klær - samt sette meg på huk. Døren var på gløtt, og det gikk flere forbi i gangen bak. Mens jeg kledde på meg og sto med puppene ute går gutten forbi. Han får beskjed av sin politibetjent og min at han ikke skal kikke, men selvfølgelig gjør han det. Det var jo snakk om meg uten klær. Han kikket raskt inn døren og der sto jeg med puppene fremme. Jeg sa lavt til politidama som ransaket meg "Jaja, det var nok han som hadde sett meg slik i kveld uansett.". Hun ledde og sa "Det hørte jeg."

Etter dette ble jeg plassert i venterommet med alle de mindreårige igjen. Det var en list langs veggen, og jeg holdt på å sette meg inntil den. Da fikk jeg raskt beskjed om at jeg ikke måtte sette meg inntil. Jeg spurte "Hva skjer da?" og fikk beskjed om at da utløste man hele alarmsystemet og alle på huset gjorde klar til full utrykking. Selvfølgelig virket jo det sinnsykt fristende for alle ungdommene på MDMA å trykke på denne.

Vi satt der, maste om å få gå på do og maste hele tiden om vann. Vi delte på snus, koppene vi fikk med vann og mobiltelefonen til å sende meldinger. Politiet hadde ikke tatt telefonen min, så jeg sendte meldinger til de det kunne være relevant til. Jeg sendte melding til en av mine beste venninner som bodde rett ovenfor politistasjonen, siden jeg måtte ha litt mer klær å ha på meg, og en av mine gamle jakker var der. Jeg sendte også melding til en annen kompis som var litt forelsket i meg og visste hva jeg holdt på med, for å sikre meg skyss hjem.

Vi skulle få gå iløpet av kvelden og slapp å tilbringe natten på cella. Det tok egentlig veldig lang tid, men det la jeg ikke spesielt merke til. Når jeg så at de som hadde blitt undersøkt etter meg fikk gå, ble jeg veldig irritert og maste veldig på politibetjentene om når jeg fikk gå, siden de var ferdig med meg for lenge siden. I tretiden fikk jeg gå, etter å vært i møte med politiet i ca. 3 timer totalt på festen og på stasjonen.

Jeg fikk gå ut porten, og så fort den lukket seg sprang jeg. Jeg sprang til venninna mi, fikk en røyk og vi snakket litt om det som hadde skjedd. Jeg var sykt stressa og smålig livredd, så jeg fikk på meg jakken og sprang nedover til byen for å møte han jeg sendte melding til. Han hadde svart på meldingen at jeg skulle møte han i byen med en gang jeg var ferdig der, og jeg kom så fort jeg kunne. Jeg sprang hele veien - det er ca 10 minutter å gå, og jeg har sinnsykt dårlig kondis, så jeg er helt forundret over at jeg fikk det til.
Jeg møtte han i byen. Det var jo fredagskveld, så det var masse folk ute og han hadde selv tatt MDMA - men var ikke på samme fest som meg. Nå var jeg ikke like på tur som jeg var tideligere på kvelden og begynte å komme ned pga. alt som hadde skjedd. Han kjøpte noe mat, som jeg ikke rørte til meg, og fikset sjåfør hjem til han. Han spurte om jeg ville ha noe, da sa jeg at jeg ville opp igjen - at jeg ville ha mer MDMA. Han hadde dessverre brukt opp det han hadde, så vi rullet en feit joint og gikk å la oss.
Jeg fikk ikke sove lenge, eller godt. Dagen etter dro jeg til kompisen min for å hente alle tingene mine igjen. Satt der en stund, røyka litt og lo av gårsdagen. Så får jeg telefon fra mammaen min om at jeg må besøke morfaren min på sykehuset, for han kommer til å dø iløpet av de nærmeste dagene og det en av mine siste sjanser til å møte han. Jeg ble hentet og kjørt til sykehjemmet hvor han lå, knallrød i øynene og fjern somfaen. Heldigvis så det bare ut som jeg var lei meg og gråt mye, for det gjorde jeg jo. Familien skulle jo ikke vite hva jeg gjorde. Jeg var der noen timer, så dro jeg hjem. Jeg sov til dagen etter. Da fikk jeg spørsmålet om jeg skulle være med å besøke morfaren min igjen. Jeg sa først nei, siden jeg var trøtt og jævlig - men iløpet av dagen ombestemte jeg meg. Det er jeg veldig glad for at jeg gjorde, for den dagen døde han. 5 minutter før han døde, satt jeg rett vedsiden av han. Han åpnet øynene og så rett på meg, alle fortalte han at det gikk bra og at han kunne dra nå. Vi skulle passe på mormor. Han døde rett etter.

Den siste delen har egentlig ikke noe å gjøre med min opplevelse på MDMA, men jeg føler det hører til historien om den helgen. Det er den beste og verste opplevelsen jeg har hatt i hele mitt liv. Å bli tatt av politiet for første gang, når man for første gang også prøver MDMA var noe av det sykeste jeg har vært borti. Det var helt utrolig morsomt og alle som ble tatt har ledd veldig mye av det i ettertid. Vi fikk tilogmed egen artikkel i lokalavisa, noe vi også har fliret mye av.

Takk for meg!
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Artig historie! Kan tenke meg at det skal en del til for å klarer å holde festen i gang når den først har blitt flyttet til politistasjonen hvordan var kjeven dagene etter? Da jeg prøvde det hakket jeg jevnlig tenner med en utslitt kjeve to-tre dager i ettertid, selvfølgelig mens jeg var tura også, men det la jeg ikke noe merke til. Masse bitemerker på innsiden av kinnene også, hehe
Trådstarter
5 13
Sitat av GeirGeirGeir Vis innlegg
Artig historie! Kan tenke meg at det skal en del til for å klarer å holde festen i gang når den først har blitt flyttet til politistasjonen hvordan var kjeven dagene etter? Da jeg prøvde det hakket jeg jevnlig tenner med en utslitt kjeve to-tre dager i ettertid, selvfølgelig mens jeg var tura også, men det la jeg ikke noe merke til. Masse bitemerker på innsiden av kinnene også, hehe
Vis hele sitatet...
Merket ikke så sinnsykt mye av det dagene etter, men jeg tenkte vel kanskje ikke så mye på det heller. Merket ikke så mye av det når jeg var helt oppe heller, men folk kommenterte det - og da la jeg VELDIG godt merke til det. Var helt tulent.

ArbeidsledigProletar
Ser ikke helt for meg at en døende bestefar er rett mindset før en trip..
Trådstarter
5 13
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Ser ikke helt for meg at en døende bestefar er rett mindset før en trip..
Vis hele sitatet...
Jeg hadde faktisk ikke fått med meg at han hadde blitt så syk som han hadde blitt. Det ble kritisk iløpet av de siste dagene der, han hadde vært syk lenge. Han døde av lekumi.
ArbeidsledigProletar
Beklager og kondolerer.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sjukt hvor mye ressurser politiet brukte bare på en hjemmefest.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
"Jeg sendte også melding til en annen kompis som var litt forelsket i meg og visste hva jeg holdt på med, for å sikre meg skyss hjem. "

Så jævla douche move. Måtte bare si det.
Sitat av veltins Vis innlegg
"Jeg sendte også melding til en annen kompis som var litt forelsket i meg og visste hva jeg holdt på med, for å sikre meg skyss hjem. "

Så jævla douche move. Måtte bare si det.
Vis hele sitatet...
Haha, er så jævla klar over det. Jeg gjorde ikke annet enn å bruke han for alt han var verdt så lenge jeg kunne. Dop, drikke, mat. Foregikk i flere måneder, kysset han to ganger - med munnen lukket. Definitivt luremus.
Sitat av willarrr Vis innlegg
Haha, er så jævla klar over det. Jeg gjorde ikke annet enn å bruke han for alt han var verdt så lenge jeg kunne. Dop, drikke, mat. Foregikk i flere måneder, kysset han to ganger - med munnen lukket. Definitivt luremus.
Vis hele sitatet...
Utrolig ynkelig og patetisk gjort av deg. Definitivt søppelmenneske.
Jeg gjør nesten det samme mot jenter, det er jo rimelig vanlig er det ikke?

Eneste er at jeg virker veldig interessert, så banger jeg jenta som er forelska i meg og ignorer henne helt etterpå.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Det gjør meg trist å se at det finnes folk der ute som tar så lett på alt. Eget liv, andres liv, hele pakka. Har ikke noe problem med rekreasjonelt bruk av psykedeliske stoffer, men det er tydelig at her er alt "party". Og å bruke folk på den måten, synes jeg er sjofelt.
Alle bruker alle i rusmiljøet, sånn er det bare. har du dop eller penger har du ''venner'' damer og respekt. har du ingenting, er du ingenting ! Beklager men sånn er det bare..

Jævlig bra skrevet btw, virket som en spesiell opplevelse. både positivt og negativt.
Sist endret av grine95; 15. november 2012 kl. 08:25.
Husker godt min første mdma-opplevelse. Det var som å bli dratt to meter rett opp i det det virket. Kilte i magen og var bare helt utrolig. Og i et par uker etterpå så jeg verden gjennom rosa briller og var vennlig innstilt mot alt og alle. Savner ravene, å føle at dama bak deg i dokøen er det hyggeligste mennesket du har møtt og den euforiske følelsen i hele kroppen på dansegulvet.

Etterpå har det aldri blitt like gøy som det var den første gangen selv om det var gøy en god stund. Nå synes jeg ofte det er mer irriterende enn godt fordi jeg liksom aldri får nok og hele tiden føler at noe mangler. Vet ikke om det er meg eller dopet som har endret seg, men det går ihvertfall flere år mellom hver gang jeg gidder å prøve nå.

Sitat av grine95 Vis innlegg
Alle bruker alle i rusmiljøet, sånn er det bare. har du dop eller penger har du ''venner'' damer og respekt. har du ingenting, er du ingenting ! Beklager men sånn er det bare..
Vis hele sitatet...
Det kommer vel helt an på hva du mener med rusmiljøet. Hvis du snakker om blant rusmisbrukere er det nok sånn, men det finnes jo mange andre rusmiljøer.
Sist endret av Susa; 17. november 2012 kl. 00:26.